Co to moze byc?

11. Data: 2005-04-11 09:59:34

Temat: Re: Co to moze byc?
Od: "Matti" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak działa MRI? Właśnie takie pytanie dostałem od prof. Królickiego na
egzaminie z radiologii. Zdałem na piątkę...

Z fizycznego punktu widzenia sprawa nie jest ani zbyt prosta, ani zbyt trudna.
MRI opiera się na zsynchronizowanym zadziałaniu polem magnetycznym na jądra
atomów wodoru, obecnych prawie wszędzie w naszym organizmie. Wówczas jądra te
zmieniają na chwilę swój stan kwantowy (i wtedy otrzymujemy tzw. obraz T1).
Następnie powracają do swego "normalnego" stanu, co również można zmierzyć,
otrzymując tzw. obraz T2.

Co może NIE ZOSTAĆ wykryte w CT a zostanie wykryte w MRI?
Zacznę od najpoważniejszych rzeczy:
1. Izodensyjne glejaki we wczesnym stadium rozwoju.
2. Zmiany związane ze stwardnieniem rozsianym
3. Choroby naczyń mózgowych; zarówno tętnic jak i żył.

I to by było na tyle...

12. Data: 2005-04-14 09:55:26

Od: "Istvan" <i...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest Przychodnia Medycyny Naturalnej KOMED w Warszawie. Maja Blaszczyszyn
moze w tej sprawie skutecznie pomagac.
Tel: 628-74-82, lub 628-74-83.
Pozdrawiam

Istvan