Co to może być i jak to leczyć ?

1. Data: 2004-05-09 15:26:54

Temat: Co to może być i jak to leczyć ?
Od: SoulAssassin <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podsatwowe objawy :
1. Co raz większy brak koncentracji,
2. patrzę ale nie widzę - czyli np. po rozmowie z kimś nie potrafię
powiedzieć jakiego koloru mój rozmówca miał oczy, jak był ubrany, albo
jakim samochodem przyjechał(nie zawsze). Nie pamiętam albo nie chcę
pamiętać(nie zwracam uwagi). Tu być może jest to objaw nie śmiałości i
zaabsorbowany samym sobą nie potrafię w pełni postrzegać świata ?
3. Nie potrafię (bardzo ciężko)skończyć rzeczy które zacząłem. Prosty
przykład: biorę się za sprzątanie pokoju, chcę zrobić to jak najdokładniej
i tak po godzinie, gdy jestem w 75%, robię sobie przerwę na fajkę(lub coś
innego byle nie robić dalej), po przerwie wracam wykonuję 5% i tak się
ciągnie, potem nie wyrabiam się z czasem i w wyniku własnej głupoty, pokuj
jest posprzątany na odpierdzeiel w 4godz a mógłbyć na glanz w 2h.
Zero zdyscyplinowania w wieku 23lat, można jakoś mi pomóc ?
Miałem wyłączyć komputer, ale muszę nazbierać na rower :)

Nurtuje mnie problem ze wzrokiem (to znaczy że patrzę ale nie zauważam)

Może to jest sklasyfikowane, proszę jak ktoś może pomóc niech nazwie rzecz
po imieniu, albo jakieś wskazówki.

Dodam, choć żaden lekarz mi tego nie mówił (sam widzę) że popadam w
depresję lub się ona pogłębia.

Zgóry dzięki za odpowiedzi i sorki za chaos w mojej wypowiedzi (jeśli jest
- bo w myślach coraz większy)

1. Data: 2004-05-09 15:55:04

Temat: Re: Co to może być i jak to leczyć ?
Od: "Hubert " <h...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

SoulAssassin <s...@t...pl> napisał(a):

> Podsatwowe objawy :
> 1. Co raz większy brak koncentracji,

Koncentracji na czym?

> [...]
> pamiętać(nie zwracam uwagi). Tu być może jest to objaw nie śmiałości i
> zaabsorbowany samym sobą nie potrafię w pełni postrzegać świata ?

Mysle, ze po prostu wybierasz pewien zakres informacji, ktore do Ciebie
docieraja i takie, ktore ignorujesz (nie zwracasz uwagi). Jakie znaczenie ma
dla Ciebie, by zwracac uwage na to jakie ktos mial oczy czy jak byl ubrany,
czy jakim samochodem przyjechal? Czy sa to dla Ciebie informacje wazne i
stanowi dla Ciebie problem ze je przeoczasz?

> [...]
> ciągnie, potem nie wyrabiam się z czasem i w wyniku własnej głupoty, pokuj
> jest posprzątany na odpierdzeiel w 4godz a mógłbyć na glanz w 2h.

A czy chcesz posprzatac pokoj, czy odczuwasz przymus? Czy widzisz sens w
posprzataniu pokoju? Czy jest to dla Ciebie atrakcyjne, by pokoj byl
posprzatany?

> Zero zdyscyplinowania w wieku 23lat, można jakoś mi pomóc ?
> Miałem wyłączyć komputer, ale muszę nazbierać na rower :)
>
> Nurtuje mnie problem ze wzrokiem (to znaczy że patrzę ale nie zauważam)

Nie zauwazasz czego?

Pozdrawiam Hubert.

1. Data: 2004-05-09 16:22:47

Od: f00f <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hubert napisal:

To ja dorzuce ze swojego ogrodka.

> Koncentracji na czym?

Na czymkolwiek, np. na nauce. Do tego zachowanie obsesyjno-kompulsywne,
zdaje sie: ciagle patrze na swoje dlonie, zamiast sie skoncentrowac na
tym co mam zrobic.

> [...]
> ubrany, czy jakim samochodem przyjechal? Czy sa to dla Ciebie informacje
> wazne i stanowi dla Ciebie problem ze je przeoczasz?

Potem ludzie maja pretensje, ze pytam ich, czy widzieli jakis film,
a bylem na nim z nimi (czestotliwosc tych pretensji jest tak duza ze
chyba wrecz przypomina mi sie ten film w ich towarzystwie).

Poza tym chyba dobrze jest dostrzegac jak najwiecej?

> A czy chcesz posprzatac pokoj, czy odczuwasz przymus? Czy widzisz sens w
> posprzataniu pokoju? Czy jest to dla Ciebie atrakcyjne, by pokoj byl
> posprzatany?

Blogoslawieni ci, ktorzy ucza sie tylko tego, czego chca sie uczyc.
Ja niestety ucze sie, bo musze, i tez czesto im blizej konca, tym czesciej
rejteruje.

> Nie zauwazasz czego?

Np. znajomych w knajpie. Moge wodzic wzrokiem po wszystkich stolikach i
3 razy ich nie zauwazyc. Nie wiem, czy to normalne, ale na pewno
przeszkadza.

Ale odnosze wrazenie, ze usilujesz zbagatelizowac te problemy a nie zadajesz
pytania naprowadzajace.

1. Data: 2004-05-09 16:46:49

Od: SoulAssassin <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego razu, f00f wyciosał(a) na skale:

> [...]
>

> Np. znajomych w knajpie. Moge wodzic wzrokiem po wszystkich stolikach i
> 3 razy ich nie zauwazyc. Nie wiem, czy to normalne, ale na pewno

dokładnie tak jak mówisz. Wiem, że jestem nie śmiały i wchodząc do knajpy,
w drzwiach czuję się nie swoju - uważam że wszyscy się na mnie gapią i
mnie oceniają, w takim momencie gdy się rozglądam to nic nie widzę.

Ale czy nieśmiałość, aż tak może utrudniać życie - to już chyba fobia
społeczna, a może to nerwica lub jakieś lęki.

HELP

1. Data: 2004-05-09 16:59:39

Od: SoulAssassin <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego razu, Hubert wyciosał(a) na skale:

> [...]
> czy jakim samochodem przyjechal? Czy sa to dla Ciebie informacje wazne i
> stanowi dla Ciebie problem ze je przeoczasz?

Zdecydowanie spotykam kumpla z kuzynem i nową dziewczyną, i na drugi dzień
nie poznałbym ani kuzyna ani dziewczyny np. mijając ich w sklepie. (lęk
przed ludźmi ?)

Zdecydowanie skurczają się moje horyzonty interesuję się DTP, HTML,PHP
fotografia, sprzęt komputerowy, ale pracuję w innym zawodzię który wymaga
dużej aktywności umysłowej i robię to jakby od niechcenia, bo nie potrafię
przestawić mózgu na interesowanie się czymś nowym.
Pozostaje robić to co się lubi ;)

> A czy chcesz posprzatac pokoj, czy odczuwasz przymus? Czy widzisz sens w
> posprzataniu pokoju? Czy jest to dla Ciebie atrakcyjne, by pokoj byl
> posprzatany?

Nawet jak robię to bo chcę to widząc, że już blisko końca zaczynam unikać
tego końca. Może inny przykład z enuzjazmem zaczynam pisać bliżej końca tym
częściej robię (tu chyba działa podświadomość)przerwy - tak jak by w
obawię, że gdy skończę to mi się nie uda osiągnąć zamierzonego celu. Może
jest fobia "przed skończeniem" ;)

Pozdrawiam

SA

1. Data: 2004-05-09 19:25:25

Od: Tomasz Jarzynka <t...@U...kadu.net.RU> szukaj wiadomości tego autora

SoulAssassin wrote:

> [...]
> obawię, że gdy skończę to mi się nie uda osiągnąć zamierzonego celu. Może

Wedlug Grofa takie zachowanie swiadczy o nerwicowym typie osobowosci
i zwiazane jest z 3. matryca perinatalna. Odczuwasz czasem bole glowy,
sciskanie w gardle, nieprzyjemne napiecie miesniowe?

--
tomasz k. jarzynka / 601706601 / tomee (at) kadu (dot) net
KADU: http://kadu.net Rozkłady ZTM: http://ztm.moo.pl

XMMS is shut down

1. Data: 2004-05-09 20:53:40

Od: SoulAssassin <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego razu, Tomasz Jarzynka wyciosał(a) na skale:

> Odczuwasz czasem bole glowy,
> sciskanie w gardle, nieprzyjemne napiecie miesniowe?

nic z tych rzeczy, choć dom w którym mieszkam przesycony jest niezdrową
atmosferą (nerwową) - na pewno jestem w jakimś stopniu znerwicowany.
Co może pomóc ?

pozdrawiam
SA

1. Data: 2004-05-10 07:37:20

Od: Tomasz Jarzynka <t...@U...kadu.net.RU> szukaj wiadomości tego autora

SoulAssassin wrote:

> [...]
> nic z tych rzeczy, choć dom w którym mieszkam przesycony jest niezdrową
> atmosferą (nerwową) - na pewno jestem w jakimś stopniu znerwicowany.

E, no to nie jest zle ;) Pomoc moze wizyta u lekarza/psychologa.

1. Data: 2004-05-10 08:54:35

Od: SoulAssassin <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego razu, Tomasz Jarzynka wyciosał(a) na skale:

> E, no to nie jest zle ;) Pomoc moze wizyta u lekarza/psychologa.

Pan lekarz zapewne coś powie (jak dobrze trafię to mądrego) i przepisze
leki.

Czy leki są wstanie zmienić mój tok myślenia np:

Chłopie nie siedź tyle przed telewizorem tylko weź coś zrób,
SA jak odpalasz Euro Plus to siedź godzinę dziennie przy tym.

Czy samemu sobie zaplanować dzień i trzymać się godzin.
Ostatnio wszystko robię na ostatnią chwilę a oto tok myślenia:

godzina - myśl
(jest 15) Zrobię to do 20, a potem pójdę na piwo.
16 spokojnie zrobię to w 4 godziny.(więc dalej robię wszystko inne)
17 zabieram się do roboty,
18 30 oj nie skończę do 20 więc nici z piwa
jak nie idę na piwo to wrócę do tego trochę później
i tak np kończę o 1 w nocy, bo jakiś film w tv itd

Co to jest czy leki na to pomogą czy sam muszę się wziąść pozbierać do
kupy.
Może to naprawdę jakiez zburzenie nerwicowe ?

1. Data: 2004-05-10 09:08:27

Od: "Pawel Repp" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> [...]
> kupy.
> Może to naprawdę jakiez zburzenie nerwicowe ?

Nie wiem jak z lekami, ale moze warto sprobowac na razie bez w ten sposob.
Powiedziec o tym planie godzinowym komus kto jest obok i bedzie cie mimochodem
obserwowal, jesli taki ktos jest. Jesli nie ma, to moze trzeba powiedziec
komus i potem zaprosic na ogladanie wynikow pracy.
Bedzie to dodatkowa mobilizacja.

//Pawel

W-wa-gdzie psycholog???
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Nocne przemyślenia nie prowadzące do niczego
swiadomosc
dudnienia binauralne