Co to za robactwo? Prusaki / pluskwy?

1. Data: 2005-08-26 11:04:09

Temat: Co to za robactwo? Prusaki / pluskwy?
Od: "Jakub Bryl" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam problem. Jakiś rok temu wprowadziliśmy się z żoną do mieszkania w 2 letnim
bloku. Ostatnio pojawiło się w nim jakieś dziwne robactwo. Na pewno nie jest
to karaluch (z tym miałem doczynienia gdy mieszkałem w wieżowcu). Wygląda jak
skrzyżowanie konika polnego i karalucha, jest jasno-brązowe, ma jakieś 2 cm
długości i duże kończy tylne - jak u konika polnego. Jest wolniejsze od
karalucha, ale biega dosyć szybko. Co dziwniejsze gdy goniłem jednego takiego,
wykonał on jakiś 15 cm podskok (jak konik polny). Być może to prusaki, ale
jest za duże (wg opisów znalezionych na necie). Na razie nie pojawiło się tego
dużo - dwa zabiłem jakieś 2 tygodnie temu w kuchni, kilka dni temu jeszcze
jednego w łazience.

Kolega który kończył rolnictwo powiedział że to może być jakaś odmiana
pluskwy, ale wg opisów w necie to co widziałem jest o wiele ze duże.
Rozmawialiśmy z sąsiadami z góry i z dołu, ale u nich nic takiego się nie
pojawiło.

Co to może być i jak z tym walczyć? Rozłożyliśmy kostki hlebo-mord (?). Dziś
uszczelnię jeszcze wszystkie otwory przy rurach i założę siatkę na kratkę
wentylacyjną. Czy można zrobić coś więcej? Czy jest możliwe aby to było jakieś
egzotyczne robactwo które komuś uciekło z hodowli i przechodziło gdzieś
rurami???

Czy administracja budynku ma obowiązek się zająć takim problemem?

Pozdrawiam,
Jakub

2. Data: 2005-08-26 12:33:44

Temat: Re: Co to za robactwo? Prusaki / pluskwy?
Od: Koala <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

Jakub Bryl wrote:
> [...]
> rurami???
>
> Czy administracja budynku ma obowiązek się zająć takim problemem?

a czy to nie jest świerszcz?
http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://www.rob
ale.pl/other_files/articles/photos/swierszcz.jpg&img
refurl=http://www.robale.pl/index/2/86&h=564&w=450&s
z=110&tbnid=IjdErIjjB5gJ:&tbnh=131&tbnw=104&hl=pl&st
art=6&prev=/images%3Fq%3D%25C5%259Bwierszcz%26imgsz%
3Dsmall%257Cmedium%257Clarge%257Cxlarge%26svnum%3D10
%26hl%3Dpl%26lr%3D%26c2coff%3D1%26sa%3DN
pozdrawiam,
Koala

3. Data: 2005-08-26 12:59:34

Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...odspamiacz.com> szukaj wiadomości tego autora

Jakub Bryl wrote:

> Witam,
>
> Mam problem. Jakiś rok temu wprowadziliśmy się z żoną do mieszkania w 2
> letnim bloku. Ostatnio pojawiło się w nim jakieś dziwne robactwo.

Czy nie wygląda przypadkiem podobnie?
http://www.bocian.org.pl/programy/uzytki/mapy_ol/swi
erszcz_st.jpg

Możliwe że ktoś w pobliżu ma terrarium i mu nawiało papu :)

--
pozdrawiam;
Michał Kwiatkowski

4. Data: 2005-08-26 18:46:44

Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub Bryl" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:254b.000005f1.430ef728@newsgate.onet.pl...
> [...]
> cm
> długości i duże kończy tylne - jak u konika polnego. [...]

Biorąc pod uwagę sprawę sprzed dwóch postów powiedziałbym NTG!
Poradzę to samo : zapytaj na pl.sci.biologia i podziel się potem informacją
:)

5. Data: 2005-08-27 06:55:19

Od: "Jakub Bryl" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Biorąc pod uwagę sprawę sprzed dwóch postów powiedziałbym NTG!
> Poradzę to samo : zapytaj na pl.sci.biologia i podziel się potem informacją
> :)
> pozdrawiam

OKi, dzięki ;-) Niestety na pewno jest jest to świerszcz...

Jakub

6. Data: 2005-08-27 10:49:59

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Huckleberry wrote:

> Biorąc pod uwagę sprawę sprzed dwóch postów powiedziałbym NTG!
> Poradzę to samo : zapytaj na pl.sci.biologia i podziel się
> potem
> informacją :)

Zgadza się, tu na mur Ci napiszą, że to rybiki ;-)

J. (aż dziwne, że jeszcze nikt...)

Pralkosuszarka - połowa wsadu
Ostatnie proba dowiedzenia sie :(
Kranisze