Co to za robak?

11. Data: 2006-07-09 20:02:09

Temat: Re: Co to za robak?
Od: c...@g...com szukaj wiadomości tego autora

za bardzo nie jest to larwa mola- bo larwa mola podobno wygląda tak:
http://www.hausderzukunft.at/hdz_img/hdz_mackwitz2b.
jpg

a te ścierwo jest brązowe, nie można rozróżnić za bardzo głowy
bo jest zakończone tak jak dżdżownica. W poprzek ciała ma kreski i
troszeczke jest włochatę (odrobinę). Wylazło mi z torby która
leżała na szafie, ale nie koniecznie tam się rozmnożyło. Mogło
zejść ze strychu ponieważ jest taka możliwość w moim mieszkaniu.

Nie może to być larwa karalucha, bo kalaruch nie ma larw.
Zastanawiałam się czy może być to larwa tzw. muchy mięsnej, ale
podobno one sa białe, a to jest brązowe.

12. Data: 2006-07-09 20:07:52

Od: "Tomek68" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ja mowie ze kolega tomek zeby zjadl na karakanach ;)

"Nie to jednak był karaluch, obojetnie co to jest proszę mi to stąd zabrać".

T68

13. Data: 2006-07-09 20:43:32

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wrote:

> Nie może to być larwa karalucha, bo kalaruch nie ma larw.

Do najbliższej wypożyczalni filmów i "Alternatywy 4" oglądać
biegiem marsz! :-)

> Zastanawiałam się czy może być to larwa tzw. muchy mięsnej, ale
> podobno one sa białe, a to jest brązowe.

Larwy muchy, to małe, białe, krótkie i dość grube, skrajnie
obrzydliwe robaczki. Co do postu koleżanki upierającej się, że to
na 100% larwa mola - być może mole są różne, ale mi znane mole,
które dość długo tępiłem u siebie w mieszkaniu miały kremowego
koloru glistopodobne robaczki, za diabła niepodobne do tego
czegoś ze zdjęcia. Możemy maila do Niesiołowskiego napisać, on
jako naczelny muchołap RP zapewne rozstrzygnie (adres bez
problemu można znaleźć przez gugla), ale ja podtrzymuję moje
zdanie (całkowicie na czuja, nie znam się na tym komppletnie), że
to larwa którejś ćmy. Proponuję jeszcze zapytać na
pl.sci.biologia, ewentualnie (i chyba najszybciej dostaniesz
konkretną odpowiedź) tu: http://www.entomo.pl/forum/index.php

J.

14. Data: 2006-07-09 22:30:27

Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

c...@g...com napisał(a):
> za bardzo nie jest to larwa mola- bo larwa mola podobno wygląda tak:
Czy ja pisałam coś o larwie ? W temacie chodzi o wylinki kolejnego
po larwie stadium rozwojowego mola - a jest ich kilka . Nie
sprzeczajcie się już .

15. Data: 2006-07-09 22:47:33

Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

i...@w...pl napisał(a):
W temacie chodzi o wylinki kolejnego
> po larwie stadium rozwojowego mola - a jest ich kilka .
A dokładnie - jest to wylinka stadium poprzedzającego postać
dorosłą - stadium nimfy . Dajcie już spokój - babka mole znalazła
, a Wy jej "potwory" wmawiacie .

16. Data: 2006-07-10 07:13:31

Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Proponuję jeszcze zapytać na pl.sci.biologia, ewentualnie (i chyba
>najszybciej dostaniesz konkretną odpowiedź) tu:
>http://www.entomo.pl/forum/index.php

Albo wpisać w googla 'mykologia' i wyskoczy lista 'robaloznawców'.
Iwona

17. Data: 2006-07-10 07:40:33

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 7/10/2006 9:13 AM, Marchewka napisał(a):

> Albo wpisać w googla 'mykologia' i wyskoczy lista 'robaloznawców'.

Raczej grzyboznawców. :-)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Mykologia

Michał
--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

18. Data: 2006-07-10 13:35:56

Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Sobkowski" <m...@f...adres.invalid> napisał w
wiadomości news:e8t08q$fdl$2@sunflower.man.poznan.pl...

> Raczej grzyboznawców. :-)
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Mykologia

Robaloznawcę (doktor z SGH, który nam przyszedł zdiagnozować robala, nie
grzyba) znaleźliśmy właśnie przez tą stronę:
http://www.psmb.wroclaw.pl/opsmb.php, więc wiem, co piszę.
I.

19. Data: 2006-07-10 17:29:30

Od: "ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marchewka"

> Robaloznawcę (doktor z SGH, który nam przyszedł zdiagnozować robala, nie
> grzyba) znaleźliśmy właśnie przez tą stronę:
> http://www.psmb.wroclaw.pl/opsmb.php, więc wiem, co piszę.

ale nie kazdy znawca grzybow zna sie na robakach, pewnie tych dualnych
znawcow bedzie mniej niz wiecej...

ps
mi tez wyglada to na jakiegos latajacego :-)

--
ania ----------------------------
www.aem.pl GG: 1145538

20. Data: 2006-07-10 19:41:50

Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ania" <a...@e...pl> napisał w wiadomości
> ale nie kazdy znawca grzybow zna sie na robakach, pewnie tych dualnych
> znawcow bedzie mniej niz wiecej...

Spoko, robaloznawcę z prawdziwego zdarzenia (pasjonata) można też znaleźć.
W ogóle wystarczy nieco chęci, by coś znaleźć/zdziałać. Tak generalnie. ;-)
Iwona

polecam pralkę
ariston, samsung czy elektrolux
lodówko-zamrażarka Ardo - głośna praca