Co to znaczy "toksyczna tarczyca"?

1. Data: 2002-10-08 17:19:26

Temat: Co to znaczy "toksyczna tarczyca"?
Od: "tomek" <t...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Kolezanka to ma i nie wiem, co to takiego? Czy z tym da sie zyc? Jak to
leczyc?
Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi.
Tomek K.

2. Data: 2002-10-08 18:13:31

Temat: Re: Co to znaczy "toksyczna tarczyca"?
Od: "km" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek" <t...@t...com.pl> napisał w wiadomości
> Witam.
> Kolezanka to ma i nie wiem, co to takiego? Czy z tym da sie zyc? Jak to
> leczyc?

"Toksyczna tarczyca" to chyba troche slangowe tlumaczenie okreslenia
tyreotoksykoza (tyreotoxycosis) czyli stanu nadprodukcji hormonow tarczycy -
nadczynnosci tarczycy, ktorej towarzysza chudniecie, objawy ze strony ukladu
krazenia, ukladu nerwowego i pokarmowego itd. Na dluzsza mete nie da sie tak
zyc. Trzeba leczyc. Odpowiedni specjalista to endokrynolog, ktory zastosuje
prawdopodobnie leki doustne a potem w razie potrzeby inna terapie. (jod
radioaktywny, moze operacja ?)

Chris

3. Data: 2002-10-09 18:26:52

Od: l...@o...pl (living_english_structure) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 8 Oct 2002 19:19:26 +0200, tomek <t...@t...com.pl> wrote:
> Kolezanka to ma i nie wiem, co to takiego? Czy z tym da sie zyc? Jak to
> leczyc?
Proponuję zajrzeć na :
http://www.tarczyca.med-centrum.pl/nadczynnosc_tarcz
ycy.shtml

czy w hurtowni leków
wirusowe zapalenie watroby B
do Xmas - a myslalem ze lekiem na klocie
Ziola mlekopedne
Lek na stwardnienie rozsiane