Co z poledwicy wolowej ?

1. Data: 2004-04-15 08:01:06

Temat: Co z poledwicy wolowej ?
Od: "wishya" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc,
chcialbym sie dowiedziec, czy macie jakies sprawdzone przepisy na cos dobrego z
poledwicy wolowej.
Ja na ten przyklad ostatnio pokroilem w plastry, rozbilem reka i po prostu
wrzucilem na grilla ;) do tego kasza gryczana i sosik z suszonych grzybkow...po
prostu cos wspanialego.
W ten weekend tez planuje przygotowac poledwice, ale moze na inny sposob i w
zwiazku z tym pytanie. Czekam na jakies pyszne propozycje.

pozdrawiam
d.

1. Data: 2004-04-15 08:15:25

Temat: Re: Co z poledwicy wolowej ?
Od: tapta <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wishya napisał:

> [...]
> W ten weekend tez planuje przygotowac poledwice, ale moze na inny sposob i w
> zwiazku z tym pytanie. Czekam na jakies pyszne propozycje.

Zrobiłeś ją moim ulubionym sposobem, ale niezła jest też metoda mojej
mamy: w polędwicy w całym kawale robimy drobne nacięcia czubkiem noża. W
nacięcia wkładamy naprzemiennie czosnek i słoninę pocięte w małe słupki.
Pieczemy w piekarniku w sosie własnym. Oczywiście uprzednio
przyprawiwszy jeszcze piprzem, solą i np. tymiankiem.

--
pzdr tapta
GG:4082847

1. Data: 2004-04-15 08:47:24

Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wishya" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> czesc,
> chcialbym sie dowiedziec, czy macie jakies sprawdzone przepisy na cos
dobrego z
> poledwicy wolowej.

Ja uwielbiam polędwicę wołową "po generalsku". Polędwicę kroimy na plastry
grubości 1cm, rozbijamy lekko ręką, posypujemy mąką i obsmażamy na gorącym
oleju ok 2 min z każdej strony, pod koniec przyprawiając pieprzem i solą
(można to zrobić dopiero po zdjęciu z patelni). Na tym samym oleju, na
którym się smażyło mięsio, przygotowujemy sos generalski: smażymy na
szklisto połtalarki cebuli (tak ze 2 sztuki, proporcje zresztą zależą od
oczekwianej ilości sosu), dodajemy pokrojone w paseczki ogórki konserwowe i
paprykę konserwową (po równo ilościowo), zalewamy odrobiną wody (jeśli jest
za sucho na patelni) i lekko podduszamy do miękkości. Na końcu dodajemy
puszeczkę koncentratu pomidorowego rozbełtanego z łyżeczką dobrej musztardy,
dodajemy czosnek, solimy i pieprzymy do smaku. W oryginalnym przepisie
dodaje się także gęstej śmietany, ale ja przeważnie nie daję. Potem łączymy
sos z mięsem, podgrzewamy i podajemy posypane zieloną pietruszką. Najlepiej
smakuje mi z ziemniakami z wody. Mniammmm.
Pozdrawiam.

1. Data: 2004-04-15 10:30:04

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

wishya <w...@p...onet.pl> w
news:0c6c.000009cd.407e4141@newsgate.onet.pl napisał(a):
> [...]
> Ja na ten przyklad ostatnio pokroilem w plastry, rozbilem reka i po prostu
> wrzucilem na grilla ;) do tego kasza gryczana i sosik z suszonych

Befsztyki z patelni, kotlet siekany, hamburgery, tatar, pieczeń...

--
Konrad J. Brywczyński "ZUS z pewnością jest instytucją
k...@b...tk przestepczą, ale nie można nazwać

1. Data: 2004-04-15 13:35:56

Od: "Misielin" <MichalSadowski@_NOSPAM_acn.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

POLĘDWICA WOŁOWA Z SOSEM KORNISZONOWYM A WARZYWAMI NA PARZE:

poledwicę zamarynować na 24 h
marynata: ketchup, cz. wino, wegeta, maggi, pieprz papryka, czosnek ,
majeranek.
mięso pokroic na 4 cm. plastry w środek wcisnąć suszoną śliwkę . owinąć
plastrem boczku. Smażyć ok. 7 min., olej do polowy grubości mięsa.
SOS KORNISZONOWY:
kostkę bulionową rozpuścić i zagotować, dodać pojemnik 22% śmietany, drobno
pokrojone ogórki i doprawić pieprzem i cukrem. Zasmażyć.
Warzywa (brokuły, mini marchewki, kalafior, ziemniaki ) ugotować na parze a
następnieusmażyć w głebokim tłuszczu

Re: roznica: cukier brazowy a biały
Sambal oelek
ile cukru?
Re: brak pomyslu na deserek dla rocznego dziecka
Re: Sambal oelek