Co zabija mi koperek

11. Data: 2006-05-26 19:45:09

Temat: Re: Co zabija mi koperek
Od: "Gsue" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:e572q0$d52$1@atlantis.news.tpi.pl...

<CHIACH BYŁ> >

> Nie wiecie, z czego tyjecie...

Dzięki, nie wiedziałem, że wywołam taką koperkową dyskusję.<rotfl>
Niestety, nie bardzo jest co ciąć :( a paskudy rozpleniły się niesamowicie.
Czyli gdziekolwiek koperek rośnie - każdy prawie listek jest pozwijany.
Wygląda to na odmianę mszyc "koperkową". Natomiast ilość ich jest
porażająca. Nie widziałem jeszcze takiej epidemii :(
Same zwierzęta można pewnie zmyć, ale już jajeczek nie :(
U mnie w domu stosowany był napar/roztwór tytoniu. Chodziło o to, że
nikotyna nawet w małych ilościach (dla nas) jest trucizną i działa
powierzchniowo na mszyce. Jak pamiętam paczka "sportów" szła na taki
roztwór. Ale nie pamiętam jak się to robiło - to był jakiś dłuższy proces. A
niestety nie mam już kogo zapytać.
Użytkowo natomiast jest łatwo zmywalna.(chyba)
Pogoglam i może pomoże. Jeśli nie- usunę koperek. Zginą stwory przysypane
ziemią. Choć mszyca też człowiek :(

Dzięki za wsparcie, szczególnie dla Panslawisty (pozdrawiam), który mam
nadzieję, jest w lepszym niż ostatnio stanie. Ale w końcu każdy z nas
przechodzi ciężkie chwile (a pić się chce :)).
Aha, Aniu L. maliny są bezpieczne i rosną jak u siebie. Jakoś mszyce nie
chcą ich zaczepiać. Może to strach przed kolcami. :)

Pozdrawiam
Gsue

12. Data: 2006-05-26 20:07:18

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gsue napisał:

> Dzięki za sugestie,
> jeśli to rzeczywiście mszyce postaram się przed użyciem innych argumentów
> załatwić zbóje nikotyną. (jak mi się zapamiętało z dzieciństwa)

Chyba za mało zapamiętałeś.
W papierosach jest nie tylko nikotyna,
pójdą świństwa do gleby. Poza tym taki
"specyfik" cuchnie obrzydliwie. Chcesz jeść taki koperek?
Podlewaj więcej lejąc wodę od góry.

Pozdrawiam, Barbara

13. Data: 2006-05-26 20:13:02

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Panslavista napisał:

> Nie, bo nikt nie prowadzi badań, czy nie zostało do końca karencji trzy
> dni, a koperek "musiał zejść" z pola (folii itp). Sobie można karencję
> wydłużyć o drugie tyle...

I myślisz,że jest wtedy taki ładny
żby kupować ?

Pozdrawiam, Barbara

14. Data: 2006-05-26 20:39:35

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:e567kt$q1r$1@atlantis.news.tpi.pl Gsue
<g...@w...pl> napisał(a):

> Jeśli ktoś wie/podejrzewa kto niszczy mi koperek byłbym wdzięczny za
> podpowiedź.

Hejka. Należy pozwolić rosnąć samosiewom koperku, odpornego na mszyce.
:-)
Pozdrawiam praktycznie Ja...cki

15. Data: 2006-05-26 20:54:55

Od: "Gsue" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości
> W wiadomości news:e567kt$q1r$1@atlantis.news.tpi.pl Gsue

> Hejka. Należy pozwolić rosnąć samosiewom koperku, odpornego na mszyce.
> :-)
> Pozdrawiam praktycznie Ja...cki

Ha, zgadzam się. Ale .... nie chcą mi takie rosnąć :(

Pozdrawiam
(zasmucono)
Gsue

16. Data: 2006-05-26 21:00:21

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:e57q5a$svt$1@nemesis.news.tpi.pl Gsue
<g...@w...pl> napisał(a):

> Ha, zgadzam się. Ale .... nie chcą mi takie rosnąć :(

Hejka. Możesz się u mnie zaopatrzyć w jego nasiona. Ale powiem szczerze,
że rok jest taki mszycowy, że się kanalie wzięły nawet za ten odporny
koperek, :-(
Pozdrawiam klęskowo Ja...cki

17. Data: 2006-05-27 01:31:25

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gsue" <g...@w...pl> wrote in message

> [...]

Dzięki za wspólczucie, to miło jak szybciutko znajdują się kobiety
pocieszające po porzuceniu przez jedną z nich, wiedzą jak lać miód na męskie
rany!!! ;-P))))))))))))))))))))

Tytoń trzeba zagotować w odpowiedniej do opryskiwacza ilości wody,
odstawić aby osiadł i przecedzić do opryskiwacza - dolać wody do stanu.

Polecam jednak Decis - mało szkodliwy, a załatwi większe spektrum
gadziejstwa - co nie pożyteczne dla naszych upraw to wróg!!!
A wroga trzeba bez litości tępić!!!
Czas dobry - zanim będą: agrest, truskawki, porzeczki i czereśnie.

18. Data: 2006-05-27 01:48:56

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> wrote in message

> I myślisz,że jest wtedy taki ładny
> żby kupować ?

Nie zrozumiałem - piszesz o ilościach handlowych? Wtedy bezwzględnie
jakiś środek, karencja też bezwzględnie - jeżeli zaś nie podba ci się jego
wygląd - zostaw, aby wyrósł do nasion - użyjesz do kiszenia ogórków i
sałatek wielowarzywnych, możesz robić jak ja - zbierać dzień po dniu,
przebrać z mszyc, opłukać bardzo ciepłą wodą, ale krótko, aby nie zaparzyć,
posiekać i w woreczki - wielkośc na jednorazowe użycie (podobnie zielona
pietruszka i do zamrażarki na -60°C.
Zimą gotujesz barszcz z buraków (wszystkie buraki idą u mnie do słoika -
nie mam strat) zakwaszasz kwasem z ogórków kiszonych lub octem, dodajesz
botwinę zrobioną z liści podczas przerywki i właśnie ten koperek i
pietruszkę, na talerzy jajka na twardo w palterkach lub jak kto woli...
Zima, a tu wiosna w gębie...
Buraczki większe w słomkę lub kawałki do ułożenia - te na ćwikłę, do
starcia - słaba zalewa octowa, mniejsze w całości - można bezpośrednio na
talerz...

19. Data: 2006-05-27 05:35:02

Od: aniai <aniai_usun_to@i_to_tez.o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gsue napisał(a):
.
> Aha, Aniu L. maliny są bezpieczne i rosną jak u siebie. Jakoś mszyce nie
> chcą ich zaczepiać. Może to strach przed kolcami. :)

Poczekaj aż zaowocują i wtedy uważaj na mrówki. Wściekle gryzą w język.
Mszyca to przy tym pikuś ;)

Pozdrawiam
Ania L.

20. Data: 2006-05-27 05:40:03

Od: aniai <aniai_usun_to@i_to_tez.o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):

> Hejka. Należy pozwolić rosnąć samosiewom koperku, odpornego na mszyce.
> :-)

Jakiś genetycznie zmodyfikowany? Samosiewy (tylko i wyłącznie) u mojego
ojca też zamszycone.Czy to efekt Twojej pracowitej selekcji- te z mszycą
wyrzucałeś zostawiając te bez i po kilku latach masz takie, że mucha nie
siada ;)

Pozdrawiam
Ania L.

azalia zaczyna kwitnac...