Co zabija mi koperek

51. Data: 2006-05-29 14:14:34

Temat: Re: Co zabija mi koperek
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@n...pl> wrote in message
news:e5euvn$3r0$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> Panslawista na imię, podniósł dokuczliwy problem inkubatora patogenów i
> szkodników jakim jest większość działek czy ogródków przydomowych.
> Rytualne
> wiosenne opryskiwanie wszystkich roślin bez potrzeby Miedzianem i Decisem,
> tolerowanie moniliozy i innych groźnych chorób, pryskanie "na robaka",
> którego nie widać a brak reakcji na rzeczywiste zagrożenia, np.
> wielkopąkowcem powoduje namnażanie agrofagów, które łatwo migrują na
> ogródki
> zarówno chronione, jak i ekologiczne. :-(

Nie mam naukowo-technicznego słownika w użyciu - piszę także dla ludzi
wszystkich, a nie wyłącznie fachowców, którzy wiedzą beze mnie to, o czym
piszę. Może to dla nich jest bulwersujące, ale wybrałem taki sposób pisania
z chwilą, gdy poznałem na psp ludzi wykształconych, ale kiepskich
propagatorów swojej wiedzy.
Nie boję się olewania, w końcu ta osoba może mnie omijać. Ale dziwne, że tak
prosto podanej my śli nie zrozumiała.

Aby nie było nieporozumień:
Panslavista - Jerzy Stanisław Dąbrowski (po matce - z powodu UB)
de domo:
Eugeniusz Jerzy Stanisław Mikulski hr. Sas

52. Data: 2006-05-29 14:27:15

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):
[...]
> Nie boję się olewania, w końcu ta osoba może mnie omijać. Ale dziwne, że
> tak prosto podanej my śli nie zrozumiała.
[...]

Wystarczyło zajrzeć:
www.pzd.pl/pliki/pdf/zalec_z_ochrony2006.pdf
pozdr. jerzy

53. Data: 2006-05-29 15:09:30

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
ogródki
> zarówno chronione, jak i ekologiczne. :-(

Jak zgodzę się co do wątku migracji , tak protestuję przeciwko
przejaskrawionemu
w powyższych twierdzeniach sposobowi postępowania amatorów ogrodników
szczególnie w ogródkach przydomowych i działkach . Może żyję w jakiejś
enklawie ;
mieszkam na osiedlu gdzie domy otoczone są ogródkami , w pobliżu jest parę
POD , znam wielu z ich użytkowników i mogę śmiało stwierdzić , że zachowania
wyżej opisane cechuje nie więcej niż 5% z nich , czyli w kontekście
powodowania
ekspansji agrofagów (ładnie powiedziane) przyczynowość jest mocno wątpliwa .
Raczej bym się skłaniał do określenia tego środowiska jako zrównoważonego
biologicznie , na swój sposób (jak jest to możliwe w mieście) naturalnego .
Bywają "plagi" , "nieurodzaje" itp. katastrofy wpisane w naturalny bieg
przyrody
a większość ogrodników pewnie z braku wiedzy głębokiej i czasu przyjmuje je
jak są . Zakorzenione jest też przekonanie o szkodliwości chemii każdej
i zaletach własnych "nadgryzionych" ale zdrowych płodów .
Twierdzenia o "inkubatorze" plag są wg mnie mocno przesadzone , jak
wcześniej
napomknąłem takim samym "inkubatorem" może być i jest każdy teren zielony
nie poddany wyspecjalizowanej agrotechnice .
Ale nie do zintensyfikowanej produkcji są ogródki ;-)
--

pozdrawiam :-) piotrh

54. Data: 2006-05-29 15:13:06

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"piotrh" <p...@t...pl> wrote in message

> [...]
> nie poddany wyspecjalizowanej agrotechnice .
> Ale nie do zintensyfikowanej produkcji są ogródki ;-)

Jasne - kilka monokultur na małej powierzchni i za płotem to samo - da capo
al fine...

55. Data: 2006-05-29 15:41:03

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jasne - kilka monokultur na małej powierzchni i za płotem to samo - da
capo
> al fine...

Rozumiem , że na powiedzmy 300m2 ogródka uprawiasz ziemniaczki
i masz problem ze stonką ? ;-D
--

pozdrawiam :-) piotrh

56. Data: 2006-05-29 15:53:14

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:

> Nie chodzi o samą przyrodę, a o niektóre szkodniki. Tak jak kiepscy
> rolnicy nie zwalczali stonki i żerowała mi na oberżynie, tak ze
> szklarni i tuneli foliowych miałem nawet w domu mączliki na roślinach
> doniczkowych. Podobnie uprawy ekologiczne żywiące wszelkiego rodzaju
> gadziejstwo nie mające np. innych żywicieli w pobliżu. Np. u hodowców
> chryzantem widziałem dwa krzaki wysokości około dwu metrów dokładnie
> oplecione przez przędziorki... Aż się prosiły o oprysk...

Tak samo posiadacze upraw "ekologicznych" klną na sąsiadów rozpylających
bez umiaru wszelkie pestycydy. Truje to i śmierdzi.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

57. Data: 2006-05-29 15:56:27

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> [...]
> wielkopąkowcem powoduje namnażanie agrofagów, które łatwo migrują na ogródki
> zarówno chronione, jak i ekologiczne. :-(

Mam wrażenie, że chodziło mu wyłącznie o _nie pryskanie_.

Pozdrowienia,
Michał

58. Data: 2006-05-29 16:00:45

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> capo
>>
> Rozumiem , że na powiedzmy 300m2 ogródka uprawiasz ziemniaczki
> i masz problem ze stonką ? ;-D

Nie mam, uprawiam topinambur.

59. Data: 2006-05-29 16:01:50

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> wrote in message

> Mam wrażenie, że chodziło mu wyłącznie o _nie pryskanie_.

Słabo...

azalia zaczyna kwitnac...
Czerwona Magnolia?
Zabezpieczyc krajobraz