Re: Co źreć na wzrok?

From: "atupaj" <a...@p...fm>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Co źreć na wzrok?
Date: 28 Mar 2006 22:10:05 +0200

> Nie rozumiem tych słów. Szacunek do rozmówcy wymaga używania języka dla niego
> zrozumiałego.
skąd mam wiedzieć, jaki język jest dla Ciebie zrozumiały? Wyrazem mojego
szacunku było założenie, że zrozumiesz słowa, jakich używam. Ponadto
udowodniłaś już, że potrafisz posługiwać się słownikiem - więc seredecznie
polecam.

> NIE. NIE. NIE. Wzrok to nie tylko reakcje receptor - mózg. Wzrok bez
receptora
> jest niesprawny. NIE MASZ RACJI.
Tak samo jak bez mózgu ;-) nie krzycz na mnie. A wzrok i oczy to nie to samo,
pojęcia te nie pokrywają się, nie zawierają w sobie, jak ptak i kafka np.

> Przeczytaj dokłądnie definicję ze słownika, zrozum, i dopiero wtedy się
> wypowiadaj.
próbowałaś już udowodnić lekarzowi, że głupi jest i bzdury gada - teraz
będziesz jeszcze udowadniać językoznawcy, że też głupi jest i bzdury gada ;-)

> Z definicji słownika PWN wynika, że ___zawiera się___.
to, że jedną rzecz tłumaczymy przez drugą, nie znaczy, że jedna zawiera się w
drugiej. Zawieranie się określane jest na zasadzie relacji pojęcie-przykład.

> NIe, bo pyta pacjen, w szacunek do niego wymaga porozumiewania się z nim
> językiem powszechnym ,polskim, a nie medycznym.
Rany, w którym miejscu casus używa języka medycznego? uwierz mi, tłumaczę
teksty medyczne - język używany tutaj jest bardzo "ludzki" i potoczny.

> Ty tworzysz własne znaczenie słów. Inne od obowiązujących powszechnie norm ,
> opisanych w słowniku.
> Tworzysz własny oderwany od rzeczywistości świat znaczenia słów.
> To się nazywa schizofremia.
Nie, schizofrenia to jednostka chorobowa polegająca na rozszczepieniu jaźni,
wielo-jaźni. Nawet jeśli zacznę sobie tworzyć dodatkowe znaczenie dla
istniejących słów, to będę tylko poetą, nie schizofrenikiem ;-)

> Jeśli lekarz daje szkodliwe zalecenia, to jego wiedza JEST GÓWNO WARTA.
Jak cała nauka, prawda? ;-)

> personam,
> NIE. JA wymagam przyzania się do błędu, lub przynajmniej nie kontynuowania
go,
> nie upierania się przy własnym błędzie jak TY i CACUS.
> JAk źródła mówią co innego (słownik) tym gorzyej dla źródeł, według waszej
> logiki.
> A wy ze swojego zrozumialstwa świadomie tkwicie w błędziei  powielacie go .
A niech Ci tam będzie. Powiem szczerze, że odzywam się jeszcze dla samej
przyjemności sprawdzenia, jak reagujesz na niekierowane pod Twoim adresem,
ogólne argumenty.

pozdrawiam serdecznie
Anna