Co zrobić z gronkowcem?

1. Data: 2005-11-03 19:24:42

Temat: Co zrobić z gronkowcem?
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Moja dwuletnia córka miała gronkowca w gardle, wykrytego na podstawie
wymazu. Dostała odpowiedni antybiotyk (typu biseptol) i wygląda na to,
że jest już zdrowa. My z mężem też sobie zrobiliśmy wymaz z gardła na
własny rachunek, tak na wszelki wypadek, bo własciwie nie mieliśmy
żadnych dolegliwości. Okazuje się oczywiście, że też mamy gronkowca
(staphylococcus aureus metycylinowrażliwy). Problem polega na tym, że
dwóch lekarzy pierwszego kontaktu, i laryngolog również, nie widzą
potrzeby leczenia tego gronkowca. Mi się wydaje to cokolwiek głupie, bo
przecież będąc nosicielem tego gronkowca mogę znowu zarazić córkę, no i
też inne osoby chyba. Ja bym wolała się tego pozbyć. Przypuszczam, że na
tej grupie jest wielu lekarzy. Jaka jest Wasza opinia: leczyć - nie leczyć?

Pozdrawiam
Ewa

2. Data: 2005-11-03 20:09:37

Temat: Re: Co zrobić z gronkowcem?
Od: "Grzegorz Iwanek" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> też inne osoby chyba. Ja bym wolała się tego pozbyć. Przypuszczam, że na
> tej grupie jest wielu lekarzy. Jaka jest Wasza opinia: leczyć - nie

Coz , prawdopodobnie co drogi czlowiek ma takiego gronkowca w gardle,
zazwyczaj nic sie nie dzieje i wszyscy sa szczesliwi my i gronkowce. dosyc
zadko zdarza sie grozny gronkowiec, ktory u slabszych ludzi moze spowodowac
okreslone choroby, ale jesli nie ma problemow to nie ma co leczyc :) zdrowia
zycze.

3. Data: 2005-11-03 20:14:25

Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> też inne osoby chyba. Ja bym wolała się tego pozbyć. Przypuszczam, że na
> tej grupie jest wielu lekarzy. Jaka jest Wasza opinia: leczyć - nie

Mam ten sam problem ( w nosie). Lekarka powiedziała, ze gronkowiec to
normalna bakteria zamieszkująca ludzki organizm, tyle, że gdy nieco obniży
się odporność organizmu ona się wtedy rozmnaża. Jeśli jest jej trochę więcej
to nie problem, jeśli dużo więcej to trzeba leczyć. Tyle mi powiedziała i
póki co nie leczę, bo karmię piersią, ale jak skończę to chcę wybić
pasożyta....
Gosia

4. Data: 2005-11-04 10:32:19

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> też inne osoby chyba. Ja bym wolała się tego pozbyć. Przypuszczam, że na
> tej grupie jest wielu lekarzy. Jaka jest Wasza opinia: leczyć - nie

Nosicielami gronkowca zlocistego jest 1/3 spoleczenstwa, 1/2 sluzby zdrowia.
W niektorych krajach robi sie testy i pozbywa sie go wsrod sluzby zdrowia.
Wiec radze Ci sie tym nie przejmowac.

--
Pozdrawiam Norbert

5. Data: 2005-11-07 21:35:25

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 3 Nov 2005, gsk wrote:

> [...]
> to nie problem, jeśli dużo więcej to trzeba leczyć. Tyle mi powiedziała i
> póki co nie leczę, bo karmię piersią, ale jak skończę to chcę wybić

gronkowiec nie. Za normalna flore gornych drog oddechowym mozna
uwazac "od biedy" paciorkowca alfa-hemolizujacego i Neisserie.
Gronkowiec jednak nalezy do flory patogennej - inna sprawa czy
jesli jest to tylko kolonizacja czyli stan nosicielstwa bakterii
bez zadnych objawow to leczyc czy czekac ... ?

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz