Codzienne jedzenie jajek przez 16-latka

11. Data: 2011-03-10 14:00:05

Temat: Re: Codzienne jedzenie jajek przez 16-latka
Od: Jacek <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Masz rację Maddy.
Raz byłem wewnątrz przemysłowej fermy kurzej i potem przez rok nie
mogłem tknąć drobiu na samo wspomnienie na wpół łysych kur ściśniętych,
jak ludzie w transporcie do Auschwitz.
Jacek

12. Data: 2011-03-10 14:03:28

Od: Aha <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

> Sposób ich pozyskania jest niehumanitarny i to powinno wystarczyć za
> odstraszacz.

Fermowe smierdza amoniakiem, a mieso kur fermowych smakuje jak papier
toaletowy.

13. Data: 2011-03-10 17:16:16

Od: "Jadarek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nasz 16-letni syn lubi na śniadanie jajecznicę z 3 lub 2 jajek i może tak
> jeść na okrągło. Babcia się buntuje, że dla młodego taka ilość jajek jest
> szkodliwa.
> To jakiś mit, czy faktycznie jajka mogą szkodzić?

Hmmm....

Od ponad 10-ciu lat (no może nie codziennie ;-) ) jadam na śniadanie 3-5
jajek (no z przewagą żółtek ;-) ) i jeszcze żyję.
Na tej grupie (lat temu ok 10) prorokowano mi, że zachoruję na miażdżycę,
padnę na zawał i nerki mi wysiądą.
A pytałem siem tylko grzecznie o "dietę Kwaśniewskiego".

Jeśli lubi i je jajka to nich je tylko niech za dużo cukrów (zwłaszcza
prostych) przy tym nie spożywa...

Pozdrawiam

"Jadarek" - Darek Kral

14. Data: 2011-03-10 17:30:31

Od: Aha <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-10 18:16, Jadarek pisze:

> [...]
> A pytałem siem tylko grzecznie o "dietę Kwaśniewskiego".
>
> Jeśli lubi i je jajka to nich je tylko niech za dużo cukrów (zwłaszcza

Pytanie jest o 16 letnie dziecko nie o starego dziada co je gowna.

15. Data: 2011-03-10 19:46:44

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

>... Najmniej zdrowe jest białko,ponieważ
> zawierająca sie w nich awidyna blokuje przyswajanie biotyny H.
Słyszałam, że jedzenie żułtka, a omijanie białka
powoduje odkładanie się holesterolu.
Jaja należy jeść całe.

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

16. Data: 2011-03-10 19:52:58

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W opowiesciach ludowych zawsze tkwi ziarenko prawdy, moja babcia tez to
> mowila zeby nie karmic dzieci jajkami.

Jak miałam lat około 4, __codziennie__ na śniadnie jadłam omlet z 2 jaj.
Dziadek też muwił, że to niezdrowe jedzenie, ale ja nic innego na śniadanie
nie uznawałam i smażył mi tego omleta na masełku.
Obecnie mam skłonności do za niskiego holesterolu, wtedy nikt pewnie nie
badał.

17. Data: 2011-03-10 20:52:44

Od: "Plumke" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maddy" napisał w wiadomości grup
.pl...

W dniu 10-03-2011 09:01, Jacek pisze:

>A co w nich miałoby szkodzić?

przede wszystkim hormony i mimo wszystko nadmiar holesterolu

>Dorosły (czyli taki który już nie rośnie) zdrowy człowiek, który zażywa
>umiarkowaną ilosc ruchu, może bezkarnie jeść do 10 jajek tygodniowo.

ale tylko dlatego ze ma ustabilizowana gospodarke hormonalna....jednak
srednia :1 jajko dziennie jest bardziej bezpieczna

>Jak jajecznica nie jest na pokaźnej ilości boczku, to czemu mu bronić?

a na masle lepsza?

>Dzieciaki w tym wieku lubią się odżywiać śmieciami, jajka to dużo lepszy
>wybór.

nie zabieranie glosu gdy sie mowi co wie - anie wie co mowi to jeszcze
lepszy wybor

plumke

18. Data: 2011-03-11 03:19:03

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek" ila0hh$nb5$...@n...task.gda.pl

> Nasz 16-letni syn lubi na śniadanie jajecznicę z 3 lub 2 jajek i może

Tadek niejadek? :) Ja, mając naście lat, jadłem 12 na
śniadanie i tyleż na kolacje, a obiady także jadłem. :)
Od 3 do 4 jadam teraz na śniadanie przez 5 do 6 dni w tygodniu,
pomijając smutny okres uszkodzenia kręgosłupa, kiedy to jajek
niemal nie jem wcale, bo nie ma kto ich przynieść.

Smażę jajka na maśle, gotuję w wodzie.

> tak jeść na okrągło. Babcia się buntuje, że dla młodego taka ilość jajek jest
szkodliwa.

Mnie straszono impotencją, a gdy się okazało, że mam
po latach takiego żywienia nadpotencję -- straszono
mnie niepłodnością. :)

> To jakiś mit, czy faktycznie jajka mogą szkodzić?

W zasadzie nie szkodzi tylko alkohol (zwłaszcza w nadmiarze
lub metylowy) i tytoń oraz narkotyki -- wszystko inne jest
szkodliwe, zwłaszcza: mleko, woda, jaja, owoce, pieczarki,
masło, ryby, wołowina... ;)

Aby było jasne -- badania krwi i moczu nie wykazują chorób.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

19. Data: 2011-03-11 10:28:00

Od: Aha <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-10 20:52, Stokrotka pisze:

> [...]
> nie uznawałam i smażył mi tego omleta na masełku.
> Obecnie mam skłonności do za niskiego holesterolu, wtedy nikt pewnie nie

Sprawa dotyczy chlopcow w wieku dojrzewania

20. Data: 2011-03-11 11:31:44

Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11-03-2011 11:28, Aha pisze:

> Sprawa dotyczy chlopcow w wieku dojrzewania

Którzy potrzebują więcej białka i więcej kalorii niż dorosły człowiek a
układ pokarmowy rozwinięty duże lepiej niż 4-latek.
16-latek może wciąć bezkarnie posiłek, po którym 40-latkowi przybędzie z
dnia na dzień 2 kg w pasie.
Oczywiście nie mówię o nastolatkach siedzących 3/4 dnia przed komputerem
i wcinających czipsy popijane colą (nota bene posiłek całkowicie bez
cholesterolu, a prosta droga do miażdżycy - ciekawostka) ale o takich,
którzy te minimum ruchu codziennie mają i nie stołują się na co dzień w
fast foodzie, pożerając uwodornione tłuszcze roślinne i biały cukier w
ilościach przemysłowych.

Jak największym problemem w diecie nastolatka jest nadmiar jajek, to
rodzice mają wiele szczęścia i dziecko z sercem jak dzwon.

--
Maddy

Kamien Pomorski - Szpital Uzdrowiskowy Mieszko - cos podpowiecie?
Ktore
enzymy - jak stwierdzić
jakie kapcie na pocące się stopy
rtg (skutki uboczne zmiany pracy)