Cooler dzwon do prokuratury!!!

251. Data: 2007-04-11 07:33:33

Temat: Re: Piramida żywieniowa
Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* napisał(a):

> Przykazania mnie nie interesują. Ale znalazłam artykuł wyjaśniający
> m.in. metodykę badań starej i nowej piramidy... :)

Hehehe, rozumiem, że jak artukuł ukazał sie w Swiecie Nauki to juz jest
metodologicznie cacy-cacy? ;) I w koncu o jakiej piramidzie pisalas
poprzednio? ;)

j.

252. Data: 2007-04-11 07:58:57

Temat: Re: Cooler dzwon do prokuratury!!!
Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jurek dAq" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> podlegaja osadzeniu i karze. Samo przepisywanie lekarstw bledem nie jest,
> ale jezeli te lekarstwa maja szkodliwe dzialanie i powoduja okreslone
> szkody u pacjentow , to to juz jest bledem, bo lekarz jako fachura
> powinien bardzo dokladnie wiedziec co zaleca choremu. Dlatego Ci ktorzy
> musza zazywac lekarstw powinni poszukac dobrego farmaceuty, oni maja duzo
> wiecej pojecia o lekach, niz olbrzymia wiekszosc lekarzy.
> A wracajac do naszych "moutons" , to jak jest z tymi bledami w sztuce u
> lekarzy tzw.optymalnych? Ile dochodzen, ile wyrokow, ilu siedzi, ilu ma

3 miesiące temu, na zlecenie lekarki, zajmowałem się w ramach jadłospisu i
prądów selektywnych pewną 70-letnią chorą, która mieszkała koło mnie u
swojego syna. Przyjechała do Polski wyleczyć cukrzycę, a na stałe mieszka w
Niemczech. Cukier miała do 700. Po uregulowaniu dietą krzywej cukrowej,
wyjechała z powrotem do domu. Uregulowała go dietą. Ale do czego zmierzałem?
Polacy, sąsiedzi tej Polki w Niemczech, błagali ja aby nie przechodziła na
"dietę Kwaśniewskiego", bo ta dieta jest ogromnie szkodliwa dla zdrowia. A
Jan Kwaśniewski ma w Polsce 80 spraw sądowych, sąsiadka będzie
osiemdziesiątym pierwszym przypadkiem, bo na pewno założy mu kolejną
sprawę... Ponadto nadmienię, że dr Kwaśniewski umiera trzy do czterech razy
w roku wg i plotek i gazet...:)))
Pozdrawiam Jurek M.

253. Data: 2007-04-11 10:01:34

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> wrote in message

cholesterol.htm)
ml

Cytat:

> znaczy teraz badania na zasadzie ankiet sa ok?

Właśnie Ci wytykam, że ta twoja uświęcona piramida jest zrobiona na
takim ankietowym badaniu, a mimo to urosła do rangi "światowej, jedynie
słusznej, naukowo opracowanej"... i żadna inna dieta jej "nie
podskoczy", bo ją opracował Światowy Sztab Nieomylnych Dietetyków...
nie wspomnę o innych motywacjach (do wglądu w artykule)... ;]

bo nie wiem czym wiesz
> ale w tym linku, jego autorzy prawie stale sie tym posluguja.....
> (np W badaniu tym, prowadzonym przez nasz zespół z Harvard
> University,

No WŁAŚNIE! Cieszę się, że to zauważyłaś... :)

> najbardziej interesuje, to czemu krysiu pokazujesz nam
> linka, ktory za przyklady argumentow podaje badania, ktore cie podobno
> nie interesuja ? teraz juz sa wiarygodne? bo w linii twojej logiki?

iwon(K)o, zostaw tego kota w spokoju... ;)

> pokaz mi krysiu w tych liknach badania, ktore sama chcialas dostac.
> nie
> oparte na kwetstonariuszach, ankietach, i badaniach
> epidemiologicznych.
> gdzie ma sztam badania ot chociazby kliniczne. czekam

Przecież właśnie O TO CHODZI, że uświęcone piramidy (stara i nowa)
zostały utworzone na podstawie TYLKO takich właśnie ANKIET itp.
a tobie i niemal wszystkim, wydaje się, że to takie mocno naukowe
dzieło... ;)

A ty sama dopiero co twierdziłaś:
-Cytat:
ja nie wierze w swoja diete, piramidke, do tego mozna sie "odwolac
emiprycznie, i zweryfikowac wg pewnych prodedur weryfikacyjnych".
tym sie rozni wiedza od wiary. krysiu w swiecie naukowym nic nie bierze
sie na wiare. powaznie."
-------------------------------------------------Kon
iec cytatu.

Te twoje "sprawdzone dane - to po prostu ankiety"...
Przecież równie dobrze można oprzeć się na wypowiedziach osób, które
piszą, że "starają się odżywiać zdrowo".

Zresztą nawet wiele razy już ktoś pisząc swoją pracę magisterską zwracał
się do dyskutantów z prośbą o wypełnienie ankiety... a ankieter
pisać w takiej ankiecie może wszystko co podpowie wyobraźnia...
Równie wiarygodne są wypowiedzi dyskutantów na grupach, czyż nie?...
jednym słowem - fikcja miesza się z wiedzą i na jej bazie powstają
następne "prace naukowe"... :)

Ot, i cała twoja wiara w siłę wiedzy... 8)

Król jest nagi... ale oczywiście Nietykalny... 8)

Krystyna
--
Nie należy mylić prawdy z opinią większości. Jean Cocteau

254. Data: 2007-04-11 13:43:13

Od: "Jeff" <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

jangr napisal:

(ciach)

Wiesz, cos ci powiem. Jak bede mial ochote porozmawiac z dziecmi lub
zdziecinnialymi doroslymi, to wiem gdzie mam sie udac i nie koniecznie musi
to byc akurat ta grupa dyskusyjna.
Natomiast z osobami bedacymi pod wplywem.....hmm...np. alkoholu, w ogole nie
dyskutuje powaznie, nawet w realu.

Dlatego tez z odpowiadaniem na twoje posty, narazie sie wstrzymam, az do momentu
kiedy bedziesz trzezwy.

No to na razie EOT.

255. Data: 2007-04-11 13:54:00

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podskoczy", bo ją opracował Światowy Sztab Nieomylnych Dietetyków...
> nie wspomnę o innych motywacjach (do wglądu w artykule)... ;]

na podsdtawie tego artykulu nie stworzono piramidki krysiu.
(...)

> [...]
> zostały utworzone na podstawie TYLKO takich właśnie ANKIET itp.
> a tobie i niemal wszystkim, wydaje się, że to takie mocno naukowe

masz jakis problem z linkami, ktore ci poslalam? czy tak strasznie
sie uczepilas jednego artykulu, ktory nie byl narzedziem jak powastala
piramidka. to twoje pobozne zyczenie.
(...)
> Ot, i cała twoja wiara w siłę wiedzy... 8)
>
> Król jest nagi... ale oczywiście Nietykalny... 8)

no wlasnie, poprosze o potwierdzenie emipryczne diety optymalnej,
tylko prosze bez ankiet i linkow do bzdetow niezgodnych z prawda
(tak jak o kawalerze z chora watraba)

iwon(K)a

256. Data: 2007-04-11 14:10:20

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> podskoczy", bo ją opracował Światowy Sztab Nieomylnych Dietetyków...
> nie wspomnę o innych motywacjach (do wglądu w artykule)... ;]

nie za bardzo, tak pare przykladow.

'co z kolei wiąże się ze znacznym ryzykiem
wystąpienia choroby wieńcowej (zawałów serca i innych schorzeń
spowodowanych niedrożnością tętnic wieńcowych). Prowadzone w latach
sześćdziesiątych badania nad wpływem żywienia na zdrowie, podczas
których uczestnicy przez kilka tygodni ściśle przestrzegali określonych
rodzajów diety, potwierdziły, że tłuszcze nasycone podnoszą poziom
cholesterolu.'

czy ty masz ankiete?

"Sensowność tego zalecenia jeszcze bardziej podważyło odkrycie, że dwie
główne substancje transportujące cholesterol - lipoproteiny o małej
gęstości (LDL), czyli zły cholesterol, i lipoproteiny o dużej gęstości
(HDL), nazywane dobrym cholesterolem - całkiem inaczej wpływają na
ryzyko wystąpienia choroby wieńcowej, niż dotąd sądzono"

czy tu masz ankiete?

"Z pewnych badań wypływa nawet wniosek, że oleje
roślinne mogą nieco je zmniejszać"

czyli jakich? masz dane?

"Wyniki
niedawnych badań wskazują, że zaburzenia metabolizmu węglowodanów
nasilają się u osób z opornością na insulinę."

czyli jakich, masz dane?

" wywiadów
z chorymi na raka i uczestnikami grupy kontrolnej na temat ich
wcześniejszych przyzwyczajeń żywieniowych. Tego rodzaju badania
retrospektywne są obciążone ryzykiem błędów wynikających z
subiektywnych odczuć."

czyli?

poza tym jak sobie czytam ten link krysiu
to bardzo cie prosze o dostarczenie mi dowodow na to, iz wlasnie
pisza ci ktorzy "piramide" tworza, i poprosze o zrodlowe dane a nie
przetlumaczenie w Swiecie Nauki, bo
"Czy nasza piramida jest zdrowsza niż proponowana przez USDA?"
oraz
"USDA zapewne nie jest najlepszym kandydatem na instytucję rządową
opracowującą obiektywne wytyczne żywieniowe, ponieważ może być
zbyt silnie związany z przemysłem rolno-spożywczym."

sugeruje, ze malo jest ta grupa zwiazana z ta, ktore piramide ustalila.
prosze cie wiec krysiu jak znow cos szukasz na kompie to przeczytaj
sama co jest tam napisane, bo mimo wszystko nie sa to autorzy, ktorzy
ta piramide stworzyli.
bo artykul ow to

"NOWA PIRAMIDA ŻYWIENIOWA
zaprojektowana przez autorów artykułu " ktorzy to nie stanowili chyba
nawet skladu owych autorow tejze piramidy.

iwon(k)a

257. Data: 2007-04-11 17:37:55

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> wrote in message

> na podsdtawie tego artykulu nie stworzono piramidki krysiu.

Ke? Nie mogłaś wykoncypować ciut mądrzejszej odpowiedzi iwon(K)o?

> masz jakis problem z linkami, ktore ci poslalam? czy tak strasznie
> sie uczepilas jednego artykulu, ktory nie byl narzedziem jak powastala
> piramidka.

A co? Artykuł się nie podoba, bo ujawnia metodologie badań obu świętych
piramidek? 8)
Jak zwykle desperacko zasypujesz mnie linkami nie na temat... :)

> no wlasnie, poprosze o potwierdzenie emipryczne diety optymalnej,
> tylko prosze bez ankiet i linkow do bzdetow niezgodnych z prawda

Ale mówimy tu o Świętej Nietykalności Piramidy Żywieniowej mocno
naukowo empirycznie namacalnie przebadanej i niepodważalnie udowodnionej
(na razie aktualna jest wersja II )... ;)
I na deser - krótko przedstawiony proces politycznej ewolucji "naukowej"
wersji piramidy żywieniowej aż do obecnej postaci "wg pewnych procedur
weryfikacyjnych"... ;)
http://www.pcrm.org/news/lawsuit_history.html

Wywijasz tym kotem iwon(K)o na wszystkie strony... i stale sama sobie
zaprzeczasz... :)
Twoja wiara w siłę wiedzy naukowców jest naprawdę imponująca... ;>

Krystyna
--
ja nie wierze w swoja diete, piramidke, do tego mozna sie "odwolac
emiprycznie, i zweryfikowac wg pewnych prodedur weryfikacyjnych".
tym sie rozni wiedza od wiary. krysiu w swiecie naukowym nic nie bierze
sie na wiare. powaznie. iwon(K)a

258. Data: 2007-04-11 18:09:07

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ke? Nie mogłaś wykoncypować ciut mądrzejszej odpowiedzi iwon(K)o?

a jest inaczej Krysiu? nie. jest to opinia kilku dietetykow, ktorzy
"wykoncypowali" swoja wersje.

> A co? Artykuł się nie podoba, bo ujawnia metodologie badań obu świętych
> piramidek? 8)
> Jak zwykle desperacko zasypujesz mnie linkami nie na temat... :)

linki podalam przed twoimi jesli laskawa byla zauwazyc. w desperacji
conajwyzej sama przerzucilas internet, znajdujac malo adekwatny artykul.
opinia kilku dietetykow.

> Ale mówimy tu o Świętej Nietykalności Piramidy Żywieniowej mocno
> naukowo empirycznie namacalnie przebadanej i niepodważalnie udowodnionej
> (na razie aktualna jest wersja II )... ;)

mowisz tak Ty. dla ciebie epidemiologiczne pytania sa malo warte.
skoro twierdzisz, na podstawie opinii dwoch dietetykow, ktorzy nie
brali udzialu w tworzeniu piramidki, iz tak wlasnie powsyala piramidka, to
racz pokazac jak powinno wygladac "naukowe" udowodnienie twojej diety.
chyba, ze twierdzisz, iz jednak to wiara cie kieruje w strone
kwasniewskiego.

> I na deser - krótko przedstawiony proces politycznej ewolucji "naukowej"
> wersji piramidy żywieniowej aż do obecnej postaci "wg pewnych procedur
> [...]

aha, to ci sami lekarze, ktorymi zasypywal mnie kiedys Peyton
w walce z mlekiem i jego przetworami :>>

> Wywijasz tym kotem iwon(K)o na wszystkie strony... i stale sama sobie
> zaprzeczasz... :)
> Twoja wiara w siłę wiedzy naukowców jest naprawdę imponująca... ;>

nie wiara krysiu.

iwon(K)a

259. Data: 2007-04-12 06:19:22

Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jeff" <j...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> nie
> dyskutuje powaznie, nawet w realu.

> Dlatego tez z odpowiadaniem na twoje posty, narazie sie wstrzymam, az do

Jeff, nie nadymaj się tak, bo jeszcze ci jakaś żyłka w głowie pęknie.
I będzie po chłopie.
Spokojnie ...

260. Data: 2007-04-12 13:28:43

Od: "Jeff" <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

jangr napisal:

> Jeff, nie nadymaj się tak, bo jeszcze ci jakaś żyłka w głowie pęknie.
> I będzie po chłopie.
> Spokojnie ...

Widze, ze nadal piszesz na kacu. Nie szkoda ci laczy na wypisywanie takich
postow bez zadnego zwiazku z tematyka tej grupy?
Widzisz, ja nie mam zadnego powodu aby byc niespokojnym, wiec nie projektuj na
mnie swojego podenerwowania:)

BTW_100/100/130_g
Doda u Kuby... ;)
Moja nowa dieta