Coroczny serwis kociołka

1. Data: 2010-08-30 05:51:43

Temat: Coroczny serwis kociołka
Od: "Ryba" <t...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam do Was pytanie. Czy zgodnie z instrukcją serwisujecie kotły gazowe CO/CWU ?
Instrukcja mówi, że należy ale ...

Mam w mieszkaniu piec Viessmana Vitopend 100 dwufunkcyjny.
Niedługo trzeba będzie uruchomić grzanie więc naszły mnie przemyślenia.
Piec działa od 3 lat. Narazie odpukać bezawaryjnie. Nie był do tej pory
serwisowany.

Jak wygląda taki serwis i ile kosztuje? Czy jest tylko przysłowiowe
zaglądnięcie czy są czyszczone jakieś ważne elementy?

Ryba

2. Data: 2010-08-30 06:22:37

Temat: Re: Coroczny serwis kociołka
Od: "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Ja też jakoś nie serwisowałem swojego dwufunkcyjnego junkersa, ale jakoś
stwierdziłem, że dla bezpieczeństwa lepiej aby zajrzał do niego fachowiec.
Nie było mnie akurat w domu przy pierwszej wizycie, ale z opowiadania wiem,
że gościu zdemontował wężownicę i gdzieś ją woził. Potem oczyścił wnętrze
jednostki z kurzu. Sprawdził ciąg powierza w kanale itp. Ogólnie całość
trwała około 3 godziny. Koszt 200 zł (można taniej coś koło 150), ale wiem
że mogę spać spokojnie.

3. Data: 2010-08-30 06:24:10

Od: "Jan Kowalski" <K...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ryba" <t...@U...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Jak wygląda taki serwis i ile kosztuje? Czy jest tylko przysłowiowe
> zaglądnięcie czy są czyszczone jakieś ważne elementy?

Tyle, że serwis serwisowi nierówny. Drugi serwisant, który byl u mnie (piec
olejowy) wyregulowal dysze powietrza i paliwa, wyczyścił palenisko i piec
startuje bezszeleśnie. Tylko za co wziął kasę poprzedni serwisant? Koszt
jakieś 250 złotych (pod Warszawą).

4. Data: 2010-08-30 15:26:54

Od: geyb <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zaglądnięcie plus:
- wyczyszczenie wnętrza kotła (wymiennika) i palnika
- sprawdzenie ciągu w kominie
- regulacja ciśnienia gazu zasilającego dysze
- sprawdzenie spalin (obecność CO)
- sprawdzenie szczelności instalacji (wyciek gazu)
- sprawdzenie instalacji wodnej w kotle
- sprawdzenie zapalacza
- sprawdzenie i ew. wymiana termopary
- ogólne oględziny pieca
Koszt: 150..300 zł (Wrocław), trwa to nawet 3 godz.

5. Data: 2010-08-30 18:57:30

Od: "cezarys" <c...@X...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "geyb" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> - sprawdzenie i ew. wymiana termopary
> - ogólne oględziny pieca
> Koszt: 150..300 zł (Wrocław), trwa to nawet 3 godz
Gazowy, Immergas.
Przez 2 lata problemy.
Znalazłem, przyjechał, 2 godz. i 150 zł
I ciekawostka: Jeśli się zepsuje w niedzielę mam dzwonić
Jeśli to się spełni ( odpukać awarię) mam pokera
CEzarys

6. Data: 2010-08-30 19:30:20

Od: "Koteczek" <n...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

>Koszt: 150..300 zł (Wrocław), trwa to nawet 3 godz.

Mozna prosic tych za 150zl (telefon czy strona www)?

7. Data: 2010-09-19 21:48:57

Od: lemy2010 <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Urządzenia grzewcze należy serwisować corocznie przed sezonem
grzewczym. Przegląd powinna wykonać osoba z uprawnieniami gazowymi,
elektrycznymi i wiedzą na temat kotłów co. Zakres przeglądu m.in.:
kontrola podzespołów, czyszczenie, ustawienie parametrów automatyki
kotła i regulatorów pomieszczeniowych i ew. pogodówki, a koszty usługi
wolnorynkowe. Nie trzeba chyba pisać, że coroczny przegląd serwisowy
urządzeń grzewczych przedłuża ich żywotność. Bezcenne: zaoszczędzimy
sobie zdenerwowania, gdy zima w pełni, a tu szlag trafił np.
wymiennik, elektroda zakończyła właśnie życie, nagrzewnica ma dziurę,
że palec można włożyć ;) coś kapie na mikroswitch, ale skąd? Jakby co,
to macie e-sklep www.systemgaz.com.pl z podzespołami do kotłów i
palników....

1 czy 2 lampy w salonie?
naczynia
Jaka mała pralka ?
PORKERT
Telefon bezprzewodowy, który sam się wyłącza?