Coś dziwnego dzieje się z oczami...

1. Data: 2003-03-28 11:31:20

Temat: Coś dziwnego dzieje się z oczami...
Od: j...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witajcie

Zwracam się do Was z dość ważnym i niepokojącym mnie pytaniem.

Jestem krótkowidzem: prawe oko -3, lewe -3,5. Od jakiegoś czasu patrząc na
jasne tło widzę małe, czarne pływające puknciki w oczach, gdy porusze gałkami
ocznymi - punkciki jakby przemieszczają się. Bardzo mi to przeszkadza!
Często też pojawiają się jakby oślepiające, jasne punkciki, często też bolą
mnie wewnątrz gałki oczne. Co to może być???

Paradoksem jest to, że byłam wczoraj u okulistki - nawet mi nie zajrzała w
oczy, powiedziała: "Tak ma być, to normalne". Nigdy nie miałam czegoś
podobnego!!! Nawet mi oczu nie zbadała, pielęgniarka dobierała szkła...

Bardzo się martwię i prosze Was o poradę

janet

2. Data: 2003-03-28 11:59:15

Temat: Re: Coś dziwnego dzieje się z oczami...
Od: "Havelock" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo się martwię i prosze Was o poradę
> janet

To tzw. 'męty', albo 'pajączki'. Niestety musisz do nich przywyknac, bo nic
sie z nimi zrobic nie da. Ja na swoje (a mam ich calkiem sporo) nie zwracam
w ogole uwagi. A tak w ogole, to sprawe dokladniej naswietli ci Casus :))

/havelock

3. Data: 2003-03-28 12:09:38

Od: "Robert Lemieszewski" <l...@w...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podobno to ciało szkliste mętnieje te punkciki to mogą być kropelki krwi w
ciele czklisytm lub soczewka zmętniała przeważnie

4. Data: 2003-03-28 13:05:09

Od: j...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Podobno to ciało szkliste mętnieje te punkciki to mogą być kropelki krwi w
> ciele czklisytm lub soczewka zmętniała przeważnie

O nie... co to za choroba, lub jej symptomy?!
Nie wiem czy to ma jakiś związek, ale jakieś 3 lata temu stwierdzono u mnie
nieprawidłowe ciśnienie w gałce ocznej, potem nikt mnie już nie badał pod tym
kątem. Mam dopiero 30lat, mam nadzieję, że to nic poważnego?

janet

5. Data: 2003-03-28 14:31:42

Od: "Robert Lemieszewski" <l...@w...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
tym
> kątem. Mam dopiero 30lat, mam nadzieję, że to nic poważnego?

Moja mama ma coś podobnego i to jest raczej upierdliwe niż poważne
mógł to być drobny wylew krwi do ciała szklistego i jeżeli się nie powiększa
to można zostawić leczenie może potrwać latami mamie przepisano jakies
krople do oczu ale pomagają słabo.

6. Data: 2003-03-28 20:38:06

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Havelock" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
zwracam
> w ogole uwagi. A tak w ogole, to sprawe dokladniej naswietli ci Casus :))

No to po co mam pisac, skoro juz napisales?:-)
Nie jest to zadna krew, zadne zmetnienia soczewek - nie robcie dziewczynie
tragedii.
Zgadzam sie z faktem, ze u osob krotkowzrocznych jest normalna rzacza, iz
pojawiaja sie mete w ciele szklistym. Wyplywa to z tego, ze objetosc ciala
szklistego jest mniejsza niz komora szklistkowa u osob krotkowzrocznych ( ci
maja z reguly dluzsza galke oczna ). Cialo szkliste jest rzadsze, nastepuja
mikropekniecia w ciele szklistym i pokazuja sie plywajace wolno, dobrze
widoczne zwlaszcza na jasnym tle ( snieg, biala sciana, sufit )mety. Ich
ksztalt bywa rozny, od drobnych punktowych do nawet wiekszych plachtowitych.
Czesto mety sa tez wynikiem przemiany materii, nie potrafia one sie
zlikwidowac same i plywaja, niekiedy przeszkadzajac w patrzeniu.
Skoro jestes osoba krotkowzroczna i masz 30 lat to najprawdopodobniej o to
chodzi. Dobrze sobie z tym radza krople Vitreolent ( na recepte ), zwlaszcza
u mlodych ludzi.
O innych przyczynach powstania metow pisalem kiedys - zajrzyj do archiwum.
Zmetnienia soczewek objawiaja sie troche inaczej, wylewy krwi do szklistki
rowniez, tak wiec prosze o nie straszenie autorki zapytania.

casus

OPOLE-areolog-gdzie i do kogo????
Pojemność żołądka
mucofluid