Cos na balkon.

11. Data: 2003-01-20 21:38:12

Temat: Re: Cos na balkon.
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:AEELLCFPEPACHFAEFIBEGEBBDHAA.abies@ogrod-botani
czny.pl
Bogusław Radzimierski <a...@o...pl> napisał(a):

> To jakaś hybryda winorośli, też podatna na maczniaka rzekomego, czy
> prawdziwego, czy tez pośredniego.
> :-) Bogusław

Hejka. Oczywiscie kukurbita nie ma nic wspólnego z winoroślami :-)
Nasza tykwa była porażona przez mączniaka prawdziwego dyniowatych (Erysiphe
cichoracearum DC. i Sphaerotheca fuliginea [Schlecht.] Poll.). Objawy
chorobowe występują na obu stronach liści oraz na ogonkach liściowych i
łodygach. Na powierzchni tworzą się lokalne białe plamy mączystego nalotu.
Silnie porażone liście stopniowo zasychają. Rzadko choroba ta prowadzi do
śmierci całej rośliny, ale mocno ją osłabia.
Co do mączniaka rzekomego dyniowatych, to w Europie występuje rasa o
dużej patogenicznosci w stosunku do ogórka i melona. U pozostałych roślin
dyniowatych sporadycznie występują przypadki łagodnych objawów zachorowań.
Pozdrawiam maczniakowo Ja...cki

12. Data: 2003-01-20 21:54:22

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message news:b0hmua$52e$1@news.tpi.pl...

> Hejka. Moja propozycja to cucurbita pepo czyli tykwa ozdobna. Sprawdziła
> nam się jako pnącze zasłaniajace altankę, ma ładne, pełne nasion owoce, o
> oryginalnych kształtach, które są ozdobą domowych kompozycji koszykowych.

Cucurbita pepo to Dynia zwyczajna. Kwiaty ma piekne:
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/dynia.jpg
ale owoce jak na balkon troche za duze :-)
Tykwa ozdobna o ktorej piszesz to jakas odmiana dyni,
trzeba znalezc odpowiednia.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

13. Data: 2003-01-20 22:17:51

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ie_W9.29148$i73.6813708@twister.neo.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> [...]
> ale owoce jak na balkon troche za duze :-)
> Tykwa ozdobna o ktorej piszesz to jakas odmiana dyni,

Hejka, moja tykwa ozdobna też po łacinie nazywa się Cucurbita pepo :-)
Jeszcze o owocach: bardzo efektowne, wielokształtne i wielobarwne, w
kolorach: żółtym, łososiowym, pomarańczowym, zielonym itp., kształtem
przypominające różne przedmioty, jak: butelki, dzwony, gruszki, jaja itp.
W zeszłym roku na dniach WODR-u widziałem tykwy w ksztalcie grzyba z
czerwonym kapeluszem. Strasznie fikuśne ;-)
Pozdrawiam Ja...cki

14. Data: 2003-01-21 06:16:09

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem za chmielem. Nie ma dużych wymagań, szybko rośnie. Na zimę obumiera
do ziemi, a wiosną odrasta - bylina. W końcu lata ma ładne szyszeczki. Są
odmiany o bardzo ozdobnych liściach. No i będziesz oryginalny, bo nie jest
zbyt popularny na balkonach.
Pozdrawiam.
Majka

15. Data: 2003-01-21 07:03:53

Od: "Jlanta Cembrzyńska" <G...@i...sosnowiec.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na balkonie nie wisialy jakies gole kije. Powinna jednoczesnie
> na wiosne dosc szybko rosnac aby jak najszybciej zaczac spelniac
> swoja role. Nasiona powinny byc albo tanie, albo uzyskiwane
> co roku z tej roslinki.
> 5. Roslina powinna byc na tyle atrakcyjna, zeby sprawiala
> oczom przyjemnosc no i zeby sasiedzi skarg nie pisali,
> ze ktos cos obrzydliwego na balkonie posadzil.
> No dobra. To koniec tego dlugasnego listu :) Bardzo prosze
> znawcow o przedstawienie jakichs propozycji roslinek,
> napisanie o nich jak najwiecej i takie tam.

W tym samym celu co Ty wysiewam między innymi roślinami w skrzynkach coś co
znam pod nazwą chmiel japoński (służę nasionkami) i co pnie się po kratkach
zamocowanych między balustradą a sufitem balkonu. Nie stosuję tego jako
jedynej rośliny w skrzynkach, bo po pierwsze lubię kolorowo a po drugie
chmiel lubi się ogałacać od dołu i wtedy inne rozkrzewione roślinki to
maskują. W pismach ogrodniczych polecają jeszcze groszek pachnący, fasolę
ozdobną czy wilec ale z wszystkich tych roślin najlepiej sprawuje mi się
chmiel.
Gabi

16. Data: 2003-01-21 09:20:11

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Blaszak wrote:

> A sa jakies minusy? Twoim zdniem najlepiej nadaje
> sie do tego, do czego bym chcial?

Fasoli trzeba pilnować - rośnie błyskawicznie i może się
okazać, że sąsiad pietro wyżej ma niespodziewanego
gościa :-)

Krycha&Co(ty)

17. Data: 2003-02-05 10:09:11

Temat: Odp: Cos na balkon.
Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Blaszak <b...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b0h9oj$gkn$...@j...coi.pw.edu.pl...

> [...]
> jednak mieszkanie jest na niskim pietrze i jest mniej oswietlone.
> Roslina o ktora pytam powinna w jak najwiekszym stopniu
2...
3...
4...
5...

Uważam że tylko Kobea Pnąca może sprostać tym wymaganiom . Potrzebuje sporo
nawozów ale odwdzięczy się szybkim wzrostem i pięknym kwieciem .

Pozdrawiam - Jagoda

18. Data: 2003-02-05 17:10:29

Od: "Blaszak" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jagoda" <b...@g...pl> wrote in message

> Uważam że tylko Kobea Pnąca może sprostać tym wymaganiom . Potrzebuje
sporo
> nawozów ale odwdzięczy się szybkim wzrostem i pięknym kwieciem .

No wlasnie, ale czy takie roslinki (ktore badz co badz maja ogromna mase
zywa),
mozna hodowac w takich zwyklych skrzynkach balkonowych?

Poczekam do wiosny
jak szybko doprowadzić drzewo do uschnięcia ???
Re: Nasiona drzew i krzewow - pytanie.
wycieczki?
nard i inne