Re: Cos na balkon.

From: "Jlanta Cembrzyńska" <G...@i...sosnowiec.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Cos na balkon.
Date: Tue, 21 Jan 2003 08:03:53 +0100

> No i wymyslilem, ze posadze na balkonie jakies pnacze,
> tak aby powstala swoista zielona sciana. Pnacze mialoby
> calkowicie zakrywac wolna przestrzen, czyli byloby od
> murka na balkonie do balkonu nade mna. Jeden z balkonow
> jest od strony pd-wsch, a drugi od pd-zach (to ten wazniejszy),
> jednak mieszkanie jest na niskim pietrze i jest mniej oswietlone.
> Roslina o ktora pytam powinna w jak najwiekszym stopniu
> spelniac nastepujace warunki:
> 1. Liscie powinny calkowicie zakryc cala wolna przestrzen,
> aby powstala sciana;
> [...]

W tym samym celu co Ty wysiewam między innymi roślinami w skrzynkach coś co
znam pod nazwą chmiel japoński (służę nasionkami) i co pnie się po kratkach
zamocowanych między balustradą a sufitem balkonu. Nie stosuję tego jako
jedynej rośliny w skrzynkach, bo po pierwsze lubię kolorowo a po drugie
chmiel lubi się ogałacać od dołu i wtedy inne rozkrzewione roślinki to
maskują. W pismach ogrodniczych polecają jeszcze groszek pachnący, fasolę
ozdobną czy wilec ale z wszystkich tych roślin najlepiej sprawuje mi się
chmiel.
Gabi