Coś naturalnego

71. Data: 2005-12-14 16:45:10

Temat: Re: Coś naturalnego
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 13 Dec 2005 10:40:58 +0100, Krystyna Chiger napisał(a):

> No wlasnie. Dlaczego na Mazowszu buk jest rzadkością? Klimat
> nieodpowiedni? Ziemia nieodpowiednia?

Dokładnie.
Buczki lubią naszą południową glinkę.
Dla mnie to jedno z najbardziej rodzimych drzew, moze dlatego że
nieodłącznie kojarzy mi się z Beskidami i dzieciństwem:)

72. Data: 2005-12-14 16:51:03

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 14 Dec 2005 09:33:58 +0100, Krystyna Chiger napisał(a):

> Bpjea wrote:
> (...)
>
> Młode są, mogę przesadzić do cienia i przy okazji dodać kompostu. Tylko
> Czy bardziej pomoże im cień, czy zaszkodzi przeprowadzka?

Przesadzałam jodłę z powodzeniem. Miała jakieś 1,5 m.
Poszła na bardziej wilgotne miejsce, w pierwszym roku po przesadzeniu zero
przyrostów, natomaist następnego śmignęła w górę:)
Przesadzałam wiosną z dość duża bryłą korzeniową.
I żebyś nie myślała że mam tak dobrze - zwykłe sosny u mnie rosną kiepsko,
za mokro mają.

Pozdrawiam
Marta

73. Data: 2005-12-14 17:02:15

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 12 Dec 2005 11:11:59 +0100, Krystyna Chiger napisał(a):

> Lubię "chwasty". Wiele przesadziłam z sasiednich łąk, niektóre "same
> przyszły", niektóre przywieziono mi z daleka.
>
> Przesadzone to dziurawiec, nawłoć, niezapominajki, stokrotki, koniczyna,
> dziewanna i przymiotno gałęziste. Paproć leśna jest przywieziona z gór,
> przylaszczki i szczawik z mazur. Z samosiejek tego roku ogólny zachwyt
> budziła duża kępa maków polnych, które starannie omijalam przy koszeniu
> ("co pani tak tańcuje wkoło tego chwasta?" - reakcja sąsiada :))

Miodunki, pierwiosnki, krwawniki, bodziszki, przetaczniki, firletki,
krwawnice, zawilce, kaczeńce - długo by wymieniać
Sporo u mnie roślin uważanych za chwasty, które gdzieś tam się wysialy i
rosną.
Bezlitośnie na rabatach tępie pokrzywy, bluszczyka kurdybanka, gajowca,
gwiazdnicę i podagrycznik. I sit. Nie wiem skad się przywlókł, ale jest
wszedzie:)

Pozdrawiam
Marta

74. Data: 2005-12-14 17:20:06

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko napisał:
> Arcydzięgiel jest dobrą rośliną kompostową. ;-)Obcinam mu
> najstarsze liście, żeby nie zajmował za dużo miejsca i usuwam zaczątki
> kwiatostanów.

A oprócz kompostu co z niego robisz ?
Widziałam gdzieś wiosną nasiona ale się nie skusiłam.
Wiem, że ładny i potrzebuje sporo miejsca a co poza tym?
Bo mi się olbrzymy podobają / te ogrodowe :-) /

Pozdrawiam, Barbara

75. Data: 2005-12-14 17:28:04

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Góra" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

> Bezlitośnie na rabatach tępie pokrzywy, bluszczyka kurdybanka, gajowca,
> gwiazdnicę i podagrycznik. I sit. Nie wiem skad się przywlókł, ale jest
> wszedzie:)

Hm, sit? u mnie też rośnie:(

Pozdrawiam, Basia.

76. Data: 2005-12-14 17:45:42

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 14 Dec 2005 18:28:04 +0100, Basia Kulesz napisał(a):

> Hm, sit? u mnie też rośnie:(

Tzn. ja mam pewne podejrzenia:D

Pozdrawiam
Marta

77. Data: 2005-12-14 17:57:36

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tzn. ja mam pewne podejrzenia:D

Tzn. ja też;( On ma dziwnie niemiły zwyczaj się wysiewać.

Pozdrawiam, Basia.

78. Data: 2005-12-14 20:46:24

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hm, sit? u mnie też rośnie:(
>
> Pozdrawiam, Basia.

U mnie też ale jego łatwo się wyrywa, nawet tak wygodnie rośnie że
wiechetkę w dwa palce i ciach ;-)

Serdecznie Miłka

79. Data: 2005-12-14 20:48:45

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A oprócz kompostu co z niego robisz ?

Namacza się go w syropie, czy też gotuje. Ścinamy pędy, tą dudkę pustą w
środku, potem do syropu a potem się go tnie po skosie i do wystroju ciast i
tortów ;-)

Serdecznie Miłka

80. Data: 2005-12-14 21:29:37

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dnpk61$bol$1@inews.gazeta.pl Barbara Miącz
<s...@i...te.ria.pl> napisał(a):

> A oprócz kompostu co z niego robisz ?

Hejka. Wstyd się przyznać, ale nic. Miałem plany związane z
wykorzystaniem korzenia arcydzięgla do nalewek, ale jakoś nie mogę się do
tego zabrać.
Pozdrawiam maceracyjnie Ja...cki

Krówki:(
Konkurs liliowcowy