Coś z kolendrą?

1. Data: 2004-06-17 10:02:00

Temat: Coś z kolendrą?
Od: "AndrzejM" <a...@w...pl.spamm> szukaj wiadomości tego autora

Zasiałem czas pewien temu i mam teraz ogromny krzak nieomal.
Chętnie bym z tym coś przyrządził. Ale co?

Andrzej

1. Data: 2004-06-17 14:23:52

Temat: Re: Coś z kolendrą?/ 3 pomysly
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

AndrzejM wrote:

> Zasiałem czas pewien temu i mam teraz ogromny krzak nieomal.
> Chętnie bym z tym coś przyrządził. Ale co?
>
> Andrzej

* Salsa Fresca
2 pomidory
1/2 malej cebuli
garsc swiezej kolendry
sol, pieprz

Kolendre posiekac, ale nie tak drobno, jak pietruszke. Pomidory pokroic
w kostke, cebule tak samo. Wszystko zmieszac, doprawic sola i pieprzem,
odstawic na pol godziny, zeby sie przegryzlo.

* Omlet na ostro
2 lyzki posiekanej kolendry
1 papryczka jalapeno
3 jaja
maslo do smazenia

Pokroic papryczke, odrzucajac pestki. Roztrzepac jaja, wylac na goraca
patelnie z maslem. Gdy wierzch zacznie sie scinac, posypac kolendra,
jalapeno, plus sol i pieprz. Zlozyc omlet na pol, podsmazyc chwile, az
spuchnie i podac. Mozna podac z salsa fresca.

* Zakaski smazone
Ciasto ptysiowe polaczone z ugotowanymi krewetkami i swieza
kolendra, smazone jak paczki. Podaje sie z sosem do maczania.

125 gr masla
250 ml wody
4 jajka
pol szklanki (objetosciowo) posiekanych ugotowanych krewetek
2 lyzki swiezej kolendry, posiekanej
kilka kropel ostrego oleju, lub 1/4 lyzeczki pieprzu cayenne

Wode z maslem doprowadzic do wrzenia, jednym ruchem wrzucic make i
szybko ucierac drewniana lyzka. Gdy zacznie odchodzic od scianek, dodac
po jednym jajku, za kazdym razem mieszajac, az nie bedzie kluch. Dodac
krewetki, kolendre i ostry olej, wymieszac. Klasc po pol lyzki masy na
goracy olej, smazyc po obu stronach, az zlote, odsaczyc na papierze.
Najlepsza wielkosc jest jak orzech, na jedno lub dwa ugryzienia.

Podawac gorace (trzymac w piecu do podania) z sosem do maczania.

* Sos do maczania:
1/4 szklanki sosu sojowego
1 lyzka cukru
1 lyzka octu, najlepiej ryzowego
1/2 lyzeczki oleju sezamowego
1/4 szklanki wody
Wymieszac, podac w plaskej miseczce na srodku polmiska, na ktorym
ulozone sa dookola te krewetkowe paczko-ptysie. Polmisek powinien byc
cieply, zeby zakaski zbyt szybko nie stygly. Mozna je podgrzac, gdy
ostygna.
Magdalena Bassett

1. Data: 2004-06-17 17:05:57

Temat: Re: Coś z kolendrą?
Od: "eM eL" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

AndrzejM <a...@w...pl.spamm> napisał(a):

> Zasiałem czas pewien temu i mam teraz ogromny krzak nieomal.
> Chętnie bym z tym coś przyrządził. Ale co?

Popatrz w archiwum - jest duzo przepisow z kolendra. Zostaw troche na
krzaku do jesieni, copys mial wlasne ziarna. Poczekaj ze zbieraniem az
uschna na lodydze, podloz gazete i strzasnij je.
A tu taki maly przepis wegetarianski - Tofu smazone (Stir-Fried Tofu)
Proporcje dla jednej osoby

Mozna podawac np. na ryzu, albo okrecone w nalesnik, etc.
2 lyzki stolowe sosu z soi
1 lyzeczka czosnku przepuszczonego przez praske (albo b. drobno posiekanego)
1 lyzeczka korzenia imbiru przepuszczonego przez praske (albo b. drobno
posiekanego)
1/2 lyzki stolowej octu (najlepiej z ryzu, ale normalny tyz moze byc)
szczypta czerwonego pieprzu w platkach (red chili pepper flakes)
lyzka stolowa oleju sezamowego
100 g tofu (twardego, coby sie nie rozwalal po pokrojeniu w kostke)
starta skorka z cytryny do smaku
2-3 lyzki drobno posiekanych lisci kolendry (cilantro.)

W misce zmieszac sos sojowy, czosnek, imbir, platki pieprzu, olej. Dodac
tofu, wymieszac, wlozyc do lodowki na 10 minut. Patelnie (najlepiej
teflonowa) rozgrzac na srednim ogniu, dodac tofu lacznie z calym sosem i
smazyc az wszystko jest gorace i wiekszosc sosu wyparowala. Posypac skorka
z cytryny i liscmi kolendry. Jesc gorace.

--
><eM eL><Washington, D.C.><
><Far away is far away only if you don't go there><

drożdżowe z truskawkami
a co w biurze?
czy ktoś zna te przyprawy?
peklowanie