czy ktoś zna te przyprawy?

1. Data: 2004-06-17 08:03:11

Temat: Re: czy ktoś zna te przyprawy?
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

K_a_s_i_a:
> Witam,
> mój kochany przywiózł mi z Tunezji kilka przypraw, ale nie wszystkie znam:
> coriandes,
kolendra

> harissa,
harissa (już tu było na ten temat, taka pasta papryczna)

> cummul,
pewnie kumin, ale bez gwarancji

> 4 epices (to na pewno jakaś mieszanka)
no, cztery przyprawy.

Waldek

1. Data: 2004-06-17 08:04:01

Temat: czy ktoś zna te przyprawy?
Od: "K_a_s_i_a" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
[...]
Co to są za przyprawy?
Pozdrawiam, Kasia

1. Data: 2004-06-17 13:47:44

Od: "eM eL" <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

K_a_s_i_a <k...@t...pl> napisał(a):

> Witam,
> mój kochany przywiózł mi z Tunezji kilka przypraw, ale nie wszystkie znam:
> Co to są za przyprawy?

> harissa

Ostra pasta uzywana do wszystkiego (no, prawie...) w niektorych kuchniach
srodziemnomorskich. Przepisow na paste harissa jest mnostwo, bo to troche
jak cwikla w PL czy kubanskie sofrito - kazdy robi inaczej :-) Tak, ze
trudno powiedziec jak ta "kupna" bedzie smakowala. Jesli chcesz, to Ci
podesle przepis prosty i z dostepnych produktow.
Zawiera zwykle papryczki chile (co najmniej dwa rozne gatunki), czerwona
papryka (czesto z grilla), czosnek, mielona kolendre, ziarnka kminku, sol i
oliwe z oliwek. Czesto tez mielony kmin ("cumin"), suszone liscie miety,
asafoetida zamiast czosnku (to mieszanka zmielonych przypraw uzywana w
kuchni arabskiej i indyjskiej - "zotly proszek."), pomidory, etc.

> 4 epices

Mozna kupic - taniej zrobic samemu. To klasyczna francuska przyprawa z
wymyslna nazwa ("Cztery Przyprawy...") oparta na czarnym pieprzu, min. do
potraw duszonych i innych dlugo meczonych na ogniu :-)

5 jednostek (lyzek, kilogramow, ton) swiezo zmielonego czarnego pieprzu
2 jednostki zmielonej galki muszkatlowej
1 jednostka zmielonych swiezo gozdzikow
1 jednostka zmielonego suszonego korzenia imbiru

Przechowywac w dobrze zamknietym sloiku. Jak komu za pieprzowo, to dodac
troche mniej.

1. Data: 2004-06-18 14:47:45

Od: "Qd" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> troche mniej.
>
> --
> Ja znam wersje z cynamonem w miejsce pieprzu ( taka wersja jest DUCROSa)

A ASAFETYDA to zmielona żywica rośliny asa foetidia, kremowy proszek o smaku
cebulowo-czosnkowym , często uzywany w kuchni indyjkiej, w Polsce niedostępny,
luzem baaaaardzo smierdzący (Opakowana cos wie na ten temat :)))- przechowywać
w szczelnie zamkniętym naczyniu, naprawdę SZCZELNYM.
Polecam do soczewicy
Qd

1. Data: 2004-06-18 15:25:29

Od: "eM eL" <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qd <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
przechowywać
> w szczelnie zamkniętym naczyniu, naprawdę SZCZELNYM.

Dla porzadku, to suszony sok z korzenia tej rosliny. A co do zapachu to
masz racje, nazywa sie to Teufelsdreck po niemiecku i merde du diable po
francusku :-)
Ponoc po polsku nazywa sie to "Zapaliczka cuchnąca."

Czesto zmielona Asafetida mieszaja to z innymi przyprawami i "zolty proszek"
to czesto wlasnie taka mieszanka.

Uklony

1. Data: 2004-06-19 06:44:23

Od: "K_a_s_i_a" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli chcesz, to Ci
> podesle przepis prosty i z dostepnych produktow.

Witam,
no pewnie, że poproszę:) pobawię się trochę w kuchni.
Pozdr., Kasia

1. Data: 2004-06-19 06:46:24

Od: "K_a_s_i_a" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam,
> no pewnie, że poproszę:) pobawię się trochę w kuchni.

Rety, ale ze mnie gapa:-))) przecież to to, co poniżej. Chyba się nie
wyspałam dzisiaj:-((((( Soooorki
Ponowne pozdr., Kasia

peklowanie
przechowywanie czeresni.