Crohn?

41. Data: 2007-06-21 11:26:56

Temat: Re: Crohn?
Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jeff" <j...@v...pl> napisał w wiadomości
news:65d2.000000df.4676af26@newsgate.onet.pl...
> Niestety nie u kazdej osoby takie objawy wystepuja, bo ja takich
> dolegliwosci nigdy nie mialem i nie mam, mimo,
> ze chleb bezglutenowy jem codziennie i od wielu lat.

Jeff, czy jesteś chory na celiaklię, czy pieczywo bezglutenowe
używasz tylko na wszelki wypadek?
Przed zmianą na pieczywo bezglutenowe miałeś jakieś
objawy ze strony układu pokarmowego? Czy tylko ogólne?
Pytam, bo może odstawienie przeze mnie chleba (pieczywa)
samo przez się poprawiło pracę układu pokarmowego.
W przyrodzie raczej nie ma "tak" lub "nie",
ale "mniej" lub "bardziej". Nietolerowanie glutenu nie musi
przecież od razu powodować zejście.
Może czasami po prostu powodować złą pracę układu
pokarmowego. Źle myślę?
Pozdrawiam,
jangr

42. Data: 2007-06-23 15:16:23

Od: Angels <c...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

i jeszcze jedno. Wystarczy pomyslec, ze wczesnie wykryta choroba i
podanie lekow moze chorobe na pewien czas zaytrzymac, co dodatkowo
potwierdza fakt remisji w tej chorobie jako wystepujacy od czasu do
czasu, a po nim kolejny nawot i silniejszy atak.

43. Data: 2007-06-23 15:29:56

Od: "Jeff" <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jangr napisal:

> Użytkownik "Jeff" <j...@v...pl> napisał w wiadomości

> Jeff, czy jesteś chory na celiaklię, czy pieczywo bezglutenowe
> używasz tylko na wszelki wypadek?

Nie jestem chory na celiakie, ale bylem chory na cos innego.

> Przed zmianą na pieczywo bezglutenowe miałeś jakieś
> objawy ze strony układu pokarmowego? Czy tylko ogólne?

Nie mialem prawie zadnych objawow ze strony ukladu pokarmowego.

> Pytam, bo może odstawienie przeze mnie chleba (pieczywa)
> samo przez się poprawiło pracę układu pokarmowego.

Calkiem prawdopodobne.

> W przyrodzie raczej nie ma "tak" lub "nie",
> ale "mniej" lub "bardziej". Nietolerowanie glutenu nie musi
> przecież od razu powodować zejście.

Zgadza sie.

> Może czasami po prostu powodować złą pracę układu
> pokarmowego. Źle myślę?

Dobrze myslisz.

44. Data: 2007-06-23 15:55:01

Od: "Jeff" <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dr Endriu napisal:

> Trzeba by zrobić jakieś badania, jak to jest z tymi drożdżami w chlebie.
> Natomiast faktem jest iż mój kolega z klatą stwierdził odnośnie chleba iz
> jego kolesie z siłowni go nie jedzą,.... podobnie jak ziemniaków...

Nie jestem specem od tych spraw, ale wiem, ze sztuka pieczenia dobrego chleba,
jest zazdrosnie strzezona tajemnica poszczegolnych firm piekarniczych.
Badania w tym temacie sa ostro prowadzone, a technologie patentowane.

Jesli natomiast chodzi o drozdze piekarnicze, to ich aktywnosc jest maksymalna
w temp. 45 stopni C, a zatrzymana w temp. 55 stopni C.
W tej temp. drozdze piekarnicze umieraja.

Przy grzybicy przewodu pokarmowego grozniejsze jest piwo i soki owocowe.

45. Data: 2007-06-23 16:05:39

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie jestem chory na celiakie, ale bylem chory na cos innego.

Można więcej szczegółów ?.

Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://drendriu.ovh.org

46. Data: 2007-06-23 16:26:22

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli natomiast chodzi o drozdze piekarnicze, to ich aktywnosc jest
maksymalna
> w temp. 45 stopni C, a zatrzymana w temp. 55 stopni C.
> W tej temp. drozdze piekarnicze umieraja.

http://tiny.pl/fpkb

"...Podczas wypieku pieczywa giną jedynie formy wegetatywne drobnoustrojów,
pozostają jednak w pieczywie zarówno formy przetrwalnikujące bakterii, jak i
zarodniki pleśni. Wypiek zatem nie gwarantuje mikrobiologicznej stabilności
wyrobu. Pieczywo jest zatem produktem o krótkiej trwałości i przydatności
konsumpcyjnej. ..."

Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://drendriu.ovh.org

47. Data: 2007-06-23 16:47:09

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
drobnoustrojów,
> pozostają jednak w pieczywie zarówno formy przetrwalnikujące bakterii, jak

Wydaje mi się iż analogicznie jest z zardonikami drożdży....

Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://drendriu.ovh.org

"Uwaga !!!. Niniejszym informuję iż nie jestem lekarzem medycyny :) ."

48. Data: 2007-06-24 13:40:47

Od: "Jeff" <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dr Endriu napisal:

> Można więcej szczegółów ?.

Mialem najpierw problemy z czestymi anginami, po anybiotykoterapii, pojawily sie
chroniczne problemy z zatokami.
Bylo to bardzo uciazliwe, wiec poprosilem w koncu lekarza o przeprowadzenie
bardziej kompleksowychy badan mojego sysytemu immunologicznego.
Poziomy immunoglobin byly interesujace, wiec tak po nitce, dotarlimy z moim
lekarzem do klebka.

W rezultacie po wyrzuceniu z mojego mieszkania najpierw poduszek z pierza
i dywanow, okazalo sie, ze wystarczy z mojej diety wykluczyc pewne alergeny
pokarmowe, m.innymi produkty zawierajace gliadyne (glukoproteine zawarta w
glutenie).

Ps.Ciekawy link podales o tych wyrobach piekarniczych. Informacje biore do
mojego archiwum. Dzieki.
pozdr.

49. Data: 2007-06-24 13:58:51

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> okazalo sie, ze wystarczy z mojej diety wykluczyc pewne alergeny
> pokarmowe, m.innymi produkty zawierajace gliadyne (glukoproteine zawarta w
> glutenie).

http://portalwiedzy.onet.pl/70149,,,,gliadyna,haslo.
html

"....Gliadyna, rozpuszczalny w alkoholach składnik białka zbóż (glutenu). U
niektórych osób brak enzymów proteolitycznych w komórkach powoduje, że
peptydy gliadyny są wchłaniane i działają alergizująco prowadząc do
powstania choroby trzewnej...."

http://portalwiedzy.onet.pl/5399,,,,choroba_trzewna,
haslo.html

"Choroba trzewna, celiakia - postać dziecięca sprue rodzimej, tj. zespołu
upośledzonego wchłaniania składników pokarmowych, głównie tłuszczów,
charakteryzująca się biegunkami, z oddawaniem obfitych i cuchnących stolców.
Przyczyną choroby jest brak enzymu peptydazowego w błonie śluzowej jelita,
odgrywającego rolę neutralizującą w stosunku do toksycznych dla jelita
składników białka zbożowego (glutenu).
Nierozłożona przez peptydazy gliadyna drażni błonę śluzową jelit, powodując
przewlekły stan zapalny. Objawy: duży brzuch, zahamowanie wzrostu, zmiana
usposobienia.
Sposobem zapobiegania celiakii jest dieta bezglutenowa...."

A jednak celiaklia ...?

50. Data: 2007-06-24 14:17:40

Od: "Jeff" <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

dr Endriu napisal:

> [...]
> usposobienia.
> Sposobem zapobiegania celiakii jest dieta bezglutenowa...."

Takiej diagnozy lekarz mi jednak nie postawil, bo nie mialem klasycznycznych
objawow opisanych pod linkiem ktory wkleiles.
Ponadto wyluczylem z mojej diety rowniez inne alergeny m.innymi np. kukurydze,
ktora gliadyny nie zawiera.

Nie bez wplywu na moje problemy zdrowotne, byc moze, miala rowniez wczesniejsza
antybiotykoterapia, ktora zaklocila rownowge flory bakteryjnej w jelitach, a
ktorej nie mozna bylo poprawic tylko poprzez zastosowanie samych probiotykow.

> "Uwaga !!!. Niniejszym informuję iż nie jestem lekarzem medycyny :) ."

:).....ale dociekliwym hobbysta, to chyba tak? Dociekaj. Powoidzenia.

pzdr.

Cikawostka.... Kolega z grupy elektronika sławny....:).
elektroradiologia zaocznie?
Nadcisnienie podczas karmienia piersia
zdrapka na twarzy i masc alantan ?
Panie Marku B. Jak tam nasze trawienie i wchałanianie tłuszczów