Cudowne ozdrowienia a ZUS

1. Data: 2001-02-21 20:50:21

Temat: Cudowne ozdrowienia a ZUS
Od: "Lev-al" <l...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jutro, tj. 22.02 (czwartek) o godz. 20:55 w programie 1 TVP bedzie wspaniały
program pod nazwa "Sprawa dla reportera". Bedzie w nim mowa o cudownych
ozdrowieniach ludzi czesto nieuleczalnie chorych przez orzeczników ZUS.
Mysle, ze warto to obejrzec, a moze i podyskutowac o tym.

Pozdrawiam

Lev-al

2. Data: 2001-02-21 23:00:03

Temat: Re: Cudowne ozdrowienia a ZUS
Od: Apik <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lev-al napisał(a):

> [...]
> ozdrowieniach ludzi czesto nieuleczalnie chorych przez orzeczników ZUS.
> Mysle, ze warto to obejrzec, a moze i podyskutowac o tym.

Hi

Właśnie Betad "cudownie ozdrowiał, kroi mu się operacja obu stawów
biodrowych endo protezy ma a raczej miał I gr a Zus zawiesił mu rentę bo
jest zdrowy?
Kurcze jest coraz ciekawiej

--
Pozdrowka
Apik

3. Data: 2001-02-22 21:17:36

Od: "Bodzio" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witka!
Zgadzam się, że jest coraz ciekawiej.
To jest chore, że człowiek, który ma I grupę i dzie na komisje lekarska, a
oni mówią, że jest lepiej i dają mu II lub III.
Niestety w naszym pięknym kraju tak już się dzieje i raczej nie zapowiada
się na poprawę, choć nadzieja zawsze jest.

pozdrawiam
Bodzio

4. Data: 2001-02-23 08:55:15

Od: "Radoslaw Tatarczak" <r...@z...olsztyn.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bodzio" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Niestety w naszym pięknym kraju tak już się dzieje i raczej nie zapowiada
> się na poprawę, choć nadzieja zawsze jest.

Musze znowu wystapic w charakterze adwokata diabla i nie zgodzic sie,
z Twoim zdaniem. Musisz zrozumiec, ze renta jest przyznawana za
NIEZDOLNOSC do pracy i np przejscie operacji nie ma znaczenia.
Kobieta po mastoktomii czy mezczyzna po operacji kregoslupa moze
pracowac, oczywiscie sa wypadki, ze nie moga, ale zasada jest taka
o przyznaniu renty decyduje zdolnosc badz nie do pracy, a nie
bezposrednio stan zdrowia. Ja uwazam, ze dopiero teraz sprawy rentowe
powoli ulegaja poprawie. Oczywiscie orzecznicy moga popelniac bledy,
ale ja zgadzam sie z kierunkiem polityki ZUS. Tak wam latwo krytykowac
ZUS, ale czy Wy nie zapominacie, ze im wiecej rent, tym mniej pieniedzy,
wyzsze podatki i dziury w budzecie?
pozdrawiam
R.T

5. Data: 2001-02-23 09:13:11

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Radoslaw Tatarczak napisał(a):

> [...]
> pracowac, oczywiscie sa wypadki, ze nie moga, ale zasada jest taka
> o przyznaniu renty decyduje zdolnosc badz nie do pracy, a nie

I tutaj też się z tobą zgodzę - niestety - tak jest napisane w ustawie
i tyle :-(.
ZUS płaci renty z tytułu "niezdolności do pracy" a nie z tytułu
inwalidztwa.
Dlatego przy przejściu na rentę trzeba udowodnić, że w trakcie okresu
zatrudnienia stan zdrowia uległ pogorszeniu.

Chore jest tylko to, że jak ci zabiorą grupę w ZUS-ie tracisz także
grupę
o orzeczeniu stopnia niepenosprawności, a przez to niektóre ulgi
i przywileje (odliczenia od podatku, znaczek inwalidzki). Niestety
rente inwalidzką chyba powinien płacić PCPR lub Opieka Społeczna, ale
tutaj niewiadowo z jakiej części budżetu.

Tutaj jest tylko do poprawy aby w orzeczeniu, był stopień
niepełnosprawności (grupa inwalidzka), oraz stopień zdolności do
wykonywania pracy (grupa rentowa). I żeby to była komisja, a nie jeden
lekarz i to internista. I kto ma ewentualnie płacić rentę inwalidzką,
jeżeli się nie płaciło składek i nie ma się wysługi lat pracy.

> [...]
> ale ja zgadzam sie z kierunkiem polityki ZUS. Tak wam latwo krytykowac
> ZUS, ale czy Wy nie zapominacie, ze im wiecej rent, tym mniej pieniedzy,

Tak - ale niestety lekarze orzecznicy też nie są bez winy :-(

Druga strona medalu to nasze bezrobocie, i brak miejsc pracy dla ON.
Brak janej polityki pracy i tyle :-(

Z pozdrowieniami

Jacek K.

6. Data: 2001-02-23 11:23:42

Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Radoslaw Tatarczak <r...@z...olsztyn.tpsa.pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:975822$g30$...@n...tpi.pl...

Witam!

Chyba jakieś udziały się wykupiło?
Podobnie jak nasz kolega w TPSA.

--
Pozdrawiam.
Pearl

7. Data: 2001-02-23 13:04:00

Od: "Marian L" <m...@l...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Użytkownik Jacek Kruszniewski, Radoslaw Tatarczak Bodzio napisali:

> ZUS płaci renty z tytułu "niezdolności do pracy" a nie z tytułu
> inwalidztwa.

Rozumiem że renta ZUS to jest forma odszkodowania albo świadczenia
powstałego w wyniku opłacania składek przez sprawcę albo biorcę renty.
Natomiast "renta inwalidzka" i inne ulgi np na przejazd jest to świadczenie
od państwa mającym na celu wyrównanie szans. Czy dobrze rozumiem?

> I żeby to była komisja, a nie jeden lekarz i to internista.

Tutaj to chyba nie masz racji. Za starego ustroju komisja mogła
kazać spalić koszary i nikt nie był pociągany do odpowiedzialności.
Stąd tyle przyznawanych komisyjnie rent. Każda decyzja musi mieć
jednoosobowego "sprawcę". Nie zgadzasz się z decyzją to do
sądu. Wadą tego rozwiązania jest że prości i prawi ludzie nie chcą
iść do sądu a i sądy pracują jak pracują. Jednak reguły muszą być.

> Druga strona medalu to nasze bezrobocie, i brak miejsc pracy dla ON.
> Brak janej polityki pracy i tyle :-(

To jest problem! Jednak za nic nie chce mi pasować
do tego wątku. Dlatego zapraszam do konstruktywnej
krytyki mojej wypowiedzi "Praca i ON" którą zaraz
zamieszczę na pl.soc.inwalidzi

Z szacunkiem
Marian L

8. Data: 2001-02-23 13:26:00

Od: "Radoslaw Tatarczak" <r...@z...olsztyn.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Kruszniewski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> I tutaj też się z tobą zgodzę - niestety - tak jest napisane w ustawie
> i tyle :-(.

Dlaczego niestety? Przeciez to normalne, ze rente sie otrzymuje
za brak lub pogorszenie stanu zdrowia wywolane praca. Z tego co
wiem takie rozwiazanie jest najnormalniejsze w swiecie. A polska
praktyka lat 70/80/90 wykrzywila samo pojecie i zastosowanie renty.
> ZUS płaci renty z tytułu "niezdolności do pracy" a nie z tytułu
> inwalidztwa.
> Dlatego przy przejściu na rentę trzeba udowodnić, że w trakcie okresu
> zatrudnienia stan zdrowia uległ pogorszeniu.

To jest moim zdaniem wlasciwe rozwiazanie.
> [...]
> o orzeczeniu stopnia niepenosprawności, a przez to niektóre ulgi
> i przywileje (odliczenia od podatku, znaczek inwalidzki). Niestety

Przeciez zawsze moze pojsc taki ktos do powiatowego zespolu
orzekania o stopniu niepelnosprawnosci (nie pamietam dokl. nazwy)
i "wyrobic" sobie stosowne zaswiadczenie.
> rente inwalidzką chyba powinien płacić PCPR lub Opieka Społeczna, ale
> tutaj niewiadowo z jakiej części budżetu.

Ja wiem;) Ze zmniejszenia kwoty dotacji budzetu do ZUS, ale to
kilkanascie lat potrwa, zanim w Polsce bedzie normalna ilosc
rencistow. Wiem, ze to spowoduje duze koszty spoleczne, ale ile
mamy jeszcze czekac na normalny system ubezpieczen rentowych? Zmiana
i to gruntowna jest wiec konieczna.
> Tutaj jest tylko do poprawy aby w orzeczeniu, był stopień
> niepełnosprawności (grupa inwalidzka), oraz stopień zdolności do

Nie do konca sie zgadzam, technicznie owszem masz racje, te piony musza
byc blizej siebie - to bedzie oszczednosc kosztow. Tzn jedna komorka
organizacyjna bada raz na potrzeby rentowe raz na potrzeby "grupowe".
> wykonywania pracy (grupa rentowa). I żeby to była komisja, a nie jeden
> lekarz i to internista. I kto ma ewentualnie płacić rentę inwalidzką,
> jeżeli się nie płaciło składek i nie ma się wysługi lat pracy.

Tu sie nie zgadzam:))) Byly komisje i bylo nie dobrze z orzekaniem, co
wiec zmieni powrot do tego systemu? Trzeba tylko pilnowac, by
orzecznicy konsultowali sie ze specjalistami. Na drugie pytanie
odpowiadam podobnie, budzet z oszczednosci na dotacje ZUS.

> Tak - ale niestety lekarze orzecznicy też nie są bez winy :-(

Oczywiscie, ale bledy orzecznikow nie moga byc podstawa do
krytykowania zmian w systemie. Osobiscie sie ciesze, ze teraz tak
trudno dostac rente, nie usprawiedliwiam jednak bledow w sztuce.

> Druga strona medalu to nasze bezrobocie, i brak miejsc pracy dla ON.
> Brak janej polityki pracy i tyle :-(
Wiem, ale to nie jest argument, by w ZUS-ie nie bylo zmian. Praca i ON,
tu tez sa potrzebne gwaltowne i niestety bolesne przemiany, ale to juz
temat na odrebna dyskusje.
pozdrawiam
R.T

9. Data: 2001-02-23 14:29:14

Od: "Bogdan Grzywa" <g...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A tak naprawdę kto nie jest zdolny do pracy(chodzi o definicję). Osoba po
złamaniu kręgosłupa, poruszająca się na "kółkach", dowożona do pracy, mająca
często przerwy w pracy (bo nie "wydala"i jest za słaba bo przecież
pracodawca oczekuje efektów), jeżdżąca często do lekarza bo to pęcherz
moczowy a to nerki lub nie daj Boże odleżynka - jest zdolna do
pracy(siedzącej np:. przy obsłudze komputera) czy nie jest zdolna do pracy,
jaka firma go zatrudni (chyba tylko dla zniżki w płaceniu na PFRON). A jeśli
jest zdolna do pracy (bo przecież chce pracować bo ma na utrzymaniu rodzinę
a marna renta to za mało) to za swoje chęci do godnego życia swojego i
swojej rodziny, za to że się dokształcał, uczył zmienił zawód - zostaje
ukarany zabraniem renty.Ten ktoś pracował jako osoba sprawna kilkanaście lat
i wierzył w to, że ZUS jest od tego aby wypłacał mu rentę wtedy gdy coś się
złego stanie. Wydaje się, że ZUS przestał spełniać swoje zadania jako
"firma" od ubezpieczeń społecznych. A cała ta reforma była zrobiona tylko po
to aby jak największej ilości ludzi pozbawić świadczeń (takie są odczucia
nie tylko moje). Tak naprawdę wiele ludzi stara się być "zdolnym" do pracy
tylko dlatego, że ta marna renta to za mało by egzystować. A ZUS-owi jest to
zupełnie obojętne czy ktoś go broni czy nie i co o nim ludzie, emeryci i
renciści myślą. ZUS i tak jest sam dla siebie.I dlatego nie mogę się zgodzić
z tym, że jest normalne i nic się nie stało gdy lekarz orzecznik mówi do
faceta na wózku inwalidzkim na którym siedzi od ośmiu lat - "nie dam panu
renty na stałe" a na pytanie dlaczego mówi" przecież są takie urządzenia jak
parapodium...., naukowcy stale myślą, ....jest pan za młody"(na co?). Czy
ten lekarz orzecznik widział kiedykolwiek parapodium i wie o tym, ze to
urządzenie służy przede wszystkim do pionizacji a nie do pracy. I taki
dobrze, że jest "zdolny" do pracy i nie zabrano mu renty.
Pozdrowienia dla wszystkich "adwokatów diabła", czy on ich naprawdę
potrzebuje?
BogdanG
Użytkownik Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...pl...

10. Data: 2001-02-23 15:49:01

Temat: Odp: Cudowne ozdrowienia a ZUS
Od: "RS/Szymon" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale ja zgadzam sie z kierunkiem polityki ZUS. Tak wam latwo krytykowac
> ZUS, ale czy Wy nie zapominacie, ze im wiecej rent, tym mniej pieniedzy,

OK. Radku
zgadzam sie do dego co napisales ale trzeba przyznac ze jest cos nie/tak
z naszym ZUS-em i cala ta polityka
faktycznie chorym zabiera sie renty (grosze) a drugim dodaje sie rozne
dodatki do rent i emerytur (przyklad gornicy)
W ZUS-ie brak pieniedzy :
1. a tu po 20 latach pracy mlody gornik w sile wieku przechodzi na
tzw. urlop - po 5 latach urlopu na emeryture
(nawet bogate kraje nie pozwalaja sobie na taki luksus)
i co ciekawe dostaje wiecej pieniedzy niz emeryt po
45 latach pracy (na powierzchni) dodatkowo ten mlody gornik
pracuje (roznie to bywa - moze i na czarno) ale zabiera miejsca
pracy mlodym ludziom nieraz nie majacych srodkow do zycia
2. zalatwia sobie dodatek do renty lub emerytury ( 80% gornikow
po przejsciu na rente lub emeryture nagle bardzo zle slyszy)
dodatek jest nieraz wiekszy niz srednia renta
Ps. majac trzy dochody na miesiac - to mozna zyc sobie :-)

Jest to tylko jeden przyklad gdzie szukac pieniedzy - a mysle
ze takie przyklady mozna mnozyc

Ale skoro Panstwo stwarza takie warunki dlaczego z nich
nieskorzystac :-D

Pozdr.....
Szymon

Program "DROGOWSKAZ"
Witam wszystkich - jestem nowy
Takie sobie wędrowanie
Bombowa sroda czyli bajka na faktach autentycznych
Wózki inwalidzkie - nowa strona WWW.