Cukrzyca.

1. Data: 2003-12-16 17:53:58

Temat: Cukrzyca.
Od: "hmmm" <j...@b...jestem> szukaj wiadomości tego autora

Czy przecukszenie organizmu, zjadanie wiekszej ilosci weglowodanów to
cukrzyca ?
Jednoczesnie na nastepny dzien chce mi sie pic, slabo spie (budze sie,
krzycze, czasami wydaje mi sie, ze mdleje, ale zaraz odzyskuje przytomnosc)
w noc poprzedzajaca picie wody. W dzień nie ma omdleń.

Miałem badany kiedys mocz wykazalo podwyzszony cukier. Powtorka badan nie
wykazala nic Diastazy w moczu lekko podwyzszone.

Czy jak dojdzie do przecukszenia to mam zrobic glodowke ?
Albo zjadac ale cos innego, np. przejsc na DO?

Czasami mam napady nerwicy - czy to moze byc z tym zwiazane ?

Wyniki krwi b.dobre - sportowca. Duza hemoglobina, b. mocno rozbudowany
system odpornosciowy., OB-2

Czy mam zrezygnowac ze slodyczy ?

Prowadziłem dosc intensywne zycie -> biegi to mi bardzo pomagalo.

Pytanie, nie jestem ekspertem , czy mam wykonac jakies badania?
Wiem, ze hormony sa dwa alfa i beta.

Dodatkowo moge dodac, ze czasami mam napad- wzmozona ochota na marchew.

Pozdr.

2. Data: 2003-12-18 19:12:06

Temat: Re: Cukrzyca.
Od: rabin-hood <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 16 Dec 2003 18:53:58 +0100, hmmm <j...@b...jestem> wrote:

> Czy przecukszenie organizmu, zjadanie wiekszej ilosci weglowodanów to
> cukrzyca ?

Nie. Cukrzyca to złożona choroba metaboliczna, której najprostszym
wykładnikiem jest podwyższone stężenie glukozy we krwi, a nie objadanie
się węglowodanami.

> [...]
> przytomnosc)
> w noc poprzedzajaca picie wody. W dzień nie ma omdleń.

Mdlejesz śpiąc??? Czegoś tu nie rozumiem. A to że ludziom chce się pić
jest w pełni naturalne.

> Czy jak dojdzie do przecukszenia to mam zrobic glodowke ?

:) zabawny pomysł

> Czasami mam napady nerwicy - czy to moze byc z tym zwiazane ?

Stężenie glukozy, a stan emocjonalny:
- Podczas stresu wydzielają się glikokortykoidy, które podwyższają st.
glukozy we krwi.
- Obniżenie poziomu glukozy poniżej granic fizjologicznych jest dla
organizmu bodźcem stresowym i prowadzi do wyrzutu adrenaliny,
glikokortykoidów, glukagonu co ma podnieść poziom glikemii. W tym momencie
człowiek jest pobudzony, blady, spocony, zimny. przy dalszym obniżeniu
glikemii zapada w śpiączkę.
Tak więc chociaż glikemia ma wpływ na zachowanie, a zachowanie wpływ na
glikemię, to jednak "napady nerwicy" raczej nie są z tym związane.

> Wyniki krwi b.dobre - sportowca. Duza hemoglobina, b. mocno rozbudowany
> system odpornosciowy., OB-2

Hehe, a co znaczy "b. mocno rozbudowany system odpornosciowy."? Bardzo
fajnie to brzmi ;)

> Czy mam zrezygnowac ze slodyczy ?

Rezygnacja ze słodyczy zmniejsza przyrost masy ciała i zapobiega rozwojowi
próchnicy. Gorąco polecam rezygnację ze słodyczy.

> Pytanie, nie jestem ekspertem , czy mam wykonac jakies badania?

Zbadaj sobie glikemię na czczo (powinna wynieść poniżej 110 mg%) albo w
dowolnym momencie (norma < 126 mg%). Jeżeli wynik będzie nieprawidłowy
namów lekarza żeby zrobił Ci OGTT (doustny test obciążenia glukozą) i
ostatecznie wyjaśnie się, czy masz zaburzenia gospodarki węglowodanowej.

> Dodatkowo moge dodac, ze czasami mam napad- wzmozona ochota na marchew.

Bardzo zdrowy "napad". Marchewka zawiera mnóstwo witaminek ;)
Poza tym fajnie czytało się Twój post.

Pozdrowienia

--
When cryptography is outlawed, bayl bhgynjf jvyy unir cevinpl.

3. Data: 2003-12-18 19:20:26

Od: rabin-hood <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Pytanie, nie jestem ekspertem , czy mam wykonac jakies badania?

Zbadaj sobie glikemię na czczo (powinna wynieść poniżej 110 mg%) albo w
dowolnym momencie (norma < 140 mg%). Jeżeli wynik będzie nieprawidłowy

4. Data: 2003-12-19 11:45:24

Od: "hmmm" <j...@b...jestem> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rabin-hood" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> Nie. Cukrzyca to złożona choroba metaboliczna, której najprostszym
> wykładnikiem jest podwyższone stężenie glukozy we krwi, a nie objadanie
> się węglowodanami.

No własnie. Sa komurki alfa beta. Troche nie oto mi chodziło. Chodzilo mi
oto, ze objadaniem obciazam organizm . A on poowinien zaczac magazynowanie
aby mial na poizniej, a na drugi dzien mi siew chce pic i sikam bialym
moczem bezprzerwy.

> Mdlejesz śpiąc??? Czegoś tu nie rozumiem. A to że ludziom chce się pić
> jest w pełni naturalne.

Normalnie budze siew w nocy nagle jeb i trace swiadomosc, poczym wyrywam sie
i naturalnie zasypiam. To moze byc neurologiczne, mam to od dziecinstwa
(pogotwie przyjechalo i stwierdzono padaczke w snie)

> [...]
> - Obniżenie poziomu glukozy poniżej granic fizjologicznych jest dla
> organizmu bodźcem stresowym i prowadzi do wyrzutu adrenaliny,

Ale jak jestem glodny to jestem spokojny dopiero jak cos zjem z weglowodanow
dostaje kopa.
Wiem, ze sa dwa rodzaje cukrzycy, jedna poprostu wynika z tego, ze mala jest
produkcja hormonu. Wiadomo aktywny tryb zycia powoduje wiekszy wydatek
hormonu, pasywny - mniejsza produkcje.
To mniew zastanawia, gdyz jak czlowiek biega , jest aktywny to cukrzyca moze
byc niewykryta u niego. A jak siedzi w domu, produkuje mniej to moze byc juz
cukrzykiem. (Jestem umysl scisly, moge sie mylic).

> [...]
> glikemię, to jednak "napady nerwicy" raczej nie są z tym związane.

> Hehe, a co znaczy "b. mocno rozbudowany system odpornosciowy."? Bardzo

Granulocyty 65 Limfocyty 33 Monocyty 2 Nie wiem, co to znaczy, ale mi
powiedzieli,ze mam rozbudowany uklad odpornosciowy:)

> Czy mam zrezygnowac ze slodyczy ?
>
> Rezygnacja ze słodyczy zmniejsza przyrost masy ciała i zapobiega rozwojowi
> próchnicy. Gorąco polecam rezygnację ze słodyczy.

Nie tylko pruchnicy, ale nie ma chustawki glikemicznej (podjadania) i lepiej
sie spi. Ale co 3-ci dzien sie skusze na cos.

> Zbadaj sobie glikemię na czczo (powinna wynieść poniżej 110 mg%) albo w
> dowolnym momencie (norma < 140 mg%). Jeżeli wynik będzie nieprawidłowy

Glikemia w moczu?

> namów lekarza żeby zrobił Ci OGTT (doustny test obciążenia glukozą) i
> ostatecznie wyjaśnie się, czy masz zaburzenia gospodarki węglowodanowej.

Ja wiem, ze mam. Weglowodany mi nie sluza sam sie otym przekonalem. Np.
Maltoza w Piwie. Albo gotowana marchew w Kubusiu. Ja o tym niewiedzialem
dopiero musialem przeczytac diete Montignaca.

> Bardzo zdrowy "napad". Marchewka zawiera mnóstwo witaminek ;)

Jem teraz surowa, dlatego bo mam ropne migdalki , a ona dobrze wspomaga w
przeziebieniu. Wiec jak tylko cos poczuje chwytam za marchewke.

> Poza tym fajnie czytało się Twój post.

Mi rowniez bylo niezmiernie milo.

> Pozdrowienia

Hej hej
cryptography is outlawed, bayl bhgynjf jvyy unir cevinpl.

5. Data: 2003-12-19 12:12:50

Od: "hmmm" <j...@b...jestem> szukaj wiadomości tego autora

Dodatek:

Krwinki czerwone 5,25 *10do12/l
Krwinki Białe 5,0*10do9/l
hemoglobina 10mM/l
Hematokryt- co to jest ? 0,50 1/l

Ponadto próby wątrobowe powiększone lekko. Ale to chyba nie jest ostone.

Masaz na regeneracje przecietego nerwu w palcu
wokół pępka po operacji
jesli nie afty to co??
bilirubina-wazne pytanie
Stan podgorączkowy