Cukrzyca w ciąży????? wyjaśnijcie mi proszę....

1. Data: 2002-09-09 10:49:49

Temat: Cukrzyca w ciąży????? wyjaśnijcie mi proszę....
Od: "B@ha" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam wielką prośbę o wyjaśnienie mi pewnych niezrozumiałych dla nas rzeczy
odnośnie ciąży mojej siostry.
Siostra ma 8 lat jest w 6 miesicu pierwszej ciąży. Będąc w maju na
rutynowych badaniach miała wyniki: cukier na czczo 71 , profil cukru
80,105,100,120.
6.września lekarz stwierdził , że powinna przyjść do szpitala , żeby jej
zrobić krzywą glikemiczną i wyniki były: na czczo: 100, po 75g glukozy 169.
Dziś lekarz internista skonsultował się z ginekologiem i stwierdzono
cukrzycę.... dodatkowo poinformowano, że wyniki wcześniejszych badań były
złe.. i że to cukrzyca.... Po majoowych badaniach mówiono że wszystko w
porządku i ... tyle... przecież choćby dietę mogła prowadzić cukrzycową....
czy to by nic nie zmieniło????
Problem w tym , że nasz Tato chorował na cukrzycę 24 lata... coprawda
zachorował 4 lata po urodzeniu siostry , ale jednak ... genetycznie cukrzyca
w wywiadzie. Moja siostra jest na skraju wyłożenia się nerwowego...
Prosze , powiedzcie o co w tym wszystkim chodzi.... czy to tylko cukrzyca
ciążowa i minie.... czy nie... jakie jest zagrożenie dla dziecka i czy może
warto znaleść jakiś normalny oddział ginekologiczny gdzie by wiedzieli co
robić.... a nie najpierw mówią, że wszystko ok, a teraz że wtedy nie było
ok.... to jak to tak. Dodam że siostra jest w szpitalu w małym miasteczku na
podkarpaciu... i może wart ją wysłać gdzieś indziej??? Prosze pomóżcie.

--
Piekielna B@ha

2. Data: 2002-09-09 11:20:15

Temat: Re: Cukrzyca w ciąży????? wyjaśnijcie mi proszę....
Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "B@ha" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Siostra ma 8 lat jest w 6 miesicu pierwszej ciąży.

Wyglada na to ze zasadne byloby wprowadzenie edukacji seksualnej juz w
przedszkolu skoro 8latki zachodza w ciaze:-)) Za moich czasów tez bawilismy
sie w przedszkolu w dom ale bez zachowania wszystkich realiów:-))))))

HaNkA

3. Data: 2002-09-09 11:37:43

Od: "B@ha" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

PRZEPRASZAM!!!!!! siostra ma 28 lat.....

4. Data: 2002-09-09 16:40:13

Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Siostra choruje na tzw. cukrzycę ciężarnych, czyli cukrzycę ujawniającą się
podczas ciąży i mijającą po porodzie. Spowodowana jest ona przez wzrost
zapotrzebowania na insulinę przy zmniejszonej rezerwie trzustkowej. Dlatego
kobiety te są bardziej zagrożone cukrzycą w przyszłości.

Wg mojej wiedzy internistycznej / ale mogę się tu mylić/ poprzednie wynki
nie wskazują na istnienie cukrzycy lub uposledzonej tolerancji glukozy przed
ciążą.

Dobrze kontrolowana nie niesie ze sobą poważnych następstw zarówno dla matki
jak i dziecka.

Zgodnie z obowiązującymi zaleceniami, każda kobieta z cukrzycą ciężarnych
powina pozostawać pod kontrolą poradni diabetologicznej.

--
pozdr tolo

5. Data: 2002-09-10 19:44:21

Od: "pezet" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> robić.... a nie najpierw mówią, że wszystko ok, a teraz że wtedy nie było

tolo wyjasnil zwiezle przyczyny powstawania cukrzycy ciezarnych,
natomiast co do stanu psychicznego siostry:
nie ma powodow do paniki.
"Cukrzyca ciezarnych" najczesciej znika po porodzie,
w trakcie ciazy wymaga podawania insuliny, co jest raczej
latwe i niebolesne przy pomocy strzykawek automatycznych (tzw.penow).

Ginekolodzy rzadko zajmuja sie cukrzyca ciezarnych - chyba ze
ginekolog-endokrynolog - najczesciej konsultuja to z diabetologiem.

Cukrzyca ciezarnych powinna byc prowadzona przez poradnie cukrzycowa,
gdzie mozna tez dostac pen, pouczenie dietetyczne, nauczyc sie
samokontroli, pozyczyc lub kupic glukometr itd.

Poza tym lekarz powinien w prostych slowach wyjasnic co to jest ta cukrzyca
i co zamierza z nia robic, aby niepotrzebnie nie stresowac przyszlej matki,
dla ktorej sama ciaza jest juz duzym przezyciem (i stresem).

pozdrawiam
piotr

kto został tatuskiem?
Fioletowe Oko