Cyklinowanie-prady

1. Data: 2006-03-30 09:00:20

Temat: Cyklinowanie-prady
Od: r...@w...um.gov.pl szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
zdecydowałem się sam cyklinować świeżopołożony parkiet bukowy i
dębowy.
Robię to po raz pierwszy i chciałbym prosić Was o kilka porad:
1) czy prawidłowe będzie przyjęcie trzech cykli szlifowania
(papierami 60, 120 i 180)? Czy po tych cyklach można już kłaść
capon?
2) pomiędzy szlifowaniem zasadniczym (120) a wykańczającym (180)
czeka mnie szpachlowanie. Mam zamiar zrobić to mieszanką caponu i
trocin. Czy stosuje się proporcje przy wymieszaniu tych składników?
3) Czytałem na forum, że trzeba wystrzegać się fal i dołków.
Dołki rozumiem, że spowodowane mogą być nierównomiernym
prowadzeniem cykliniarki. A o co chodzi z tymi falami?
4) Czy przy kierunkach cyklinowania warto kierowac się jakimiś
zasadami?
Pozdrawiam i z niecierpliwością czekam na porady!
Rob

2. Data: 2006-03-30 19:06:00

Temat: Re: Cyklinowanie-prady
Od: "Mariusz Wolek" <m...@l...pl.niespamuj> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <r...@w...um.gov.pl> napisał w wiadomości
ps.com...
Witajcie,
zdecydowałem się sam cyklinować świeżopołożony parkiet bukowy i
dębowy.
(...)

Dołki rozumiem, że spowodowane mogą być nierównomiernym
prowadzeniem cykliniarki. A o co chodzi z tymi falami?
4) Czy przy kierunkach cyklinowania warto kierowac się jakimiś
zasadami?

Gratuluje odwagi ale zeby nie wyszlo to za drogo. Potrzebne jest troche
doswiadczenia - tak w cyklinowaniu jak i w lakierowaniu. Z tego co wiem
gorki/doliny moga powstac przy szlifowaniu wzdluz klepek. Moze sie zdarzyc
ze jedna bedzie bardziejk miekka od drugiej i maszyna zbierze wiecej
drewna - dlatego trzeba ja prowadzic pod pewnym kątem w stosunku do klepek
ale tez nie prostopadle.

MaW

3. Data: 2006-04-03 14:26:03

Od: r...@w...um.gov.pl szukaj wiadomości tego autora

Dzieki - cenna uwaga! Zwlaszcza po pierwszym dniu mego cyklinownaia!
Rzeczywiscie robia mi sie dolki przy cyklinowaniu wzdluz klepy...

Czy to jest tak, ze cyklinuje sie w jednym kierunku? DO przodu, albo
do tylu?
Bo te dolki robia sie wlasnie przy zmianie kierunku.
Spróbuje zastosowac Twoja porade - przejade maszyna pod katem -
zobaczym co to da.....
Pozdro
Rob

[Q] Bezpieczniki w mieszkaniu