Re: Cypripedium reginae

From: "Piotr Poznanski" <P...@s...org.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Cypripedium reginae
Date: Fri, 31 Aug 2001 16:56:13 +0200

"krycha" <k...@p...onet.pl> wrote in message news:9mg47q$i58$1@news.tpi.pl...

> Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
> wiadomości news:NEBBLFJNAKKBHHNHHIKJIEFACJAA.abies@ogrod-botani
czny.pl...

> (...)
> (...)
> Miałam ochotę kupić obuwnika pospolitego,
> ale sprzedawca twierdził, że to roślina jednoroczna
> i nie przeżyje zimy, więc zrezygnowałam. :-((
> A piachu i jałowej ziemi u mnie w brud (w dużej części już obsadzonej różnymi
> roślinami) .
> Zachęciłeś mnie do uprawiania tej rośliny. :-)))
> Przy następnej okazji kupię.
> [...]

Jednoroczna?!? Sprzedawca bujal jak najety ;) Ta roslina zyje 10 lat... zanim
pierwszy raz zakwitnie :) A potem jak najbardziej powtarza kwitnienie. Oczywiscie,
na zime ma prawo szlag trafic zielone nad ziemia, ale pod powierzchnia bedzie
sobie cos czekac do wiosny :) Rzecz jasna, o ile cos/ktos temu czemus nie
zaszkodzi :)

Sprawa jest o tyle tajemnicza, ze nasz obuwik wystepuje na dosc roznych
stanowiskach i w literaturze spotyka sie dosc sprzeczne informacje... Wiec
znacznie bardziej wartosciowe sa doswiadczenia Boguslawa :)

Pozdrawiam serdecznie,
Piotr

--
Polskie Towarzystwo Miłośników Orchidei