Czajnik elektryczny taniej od płyty ceramicznej?

31. Data: 2006-12-20 23:00:23

Temat: Re: Czajnik elektryczny taniej od płyty ceramicznej?
Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

<j...@w...eu> napisal(a):
> Po ilu sekundacz trąbisz na lebiegę przed Tobą, gdy już zapaliło się zielone, a
on[a] stoi???
> Te 5 s w rannym pospiechu to zdecydowanie za długo ;-)

Mówisz tak, jakbyś ten wrzątek potem jednym haustem wypijał i biegł do
samochodu. :)
--
Samotnik
http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

32. Data: 2006-12-21 19:18:25

Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomaroc" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

> Na co zwracac uwage przy zakupie tak by byl trwaly (plastikowe odpadaja) i
> przedewszystkim zeby uzytkowanie bylo faktycznie tansze od uzywania
> ceramicznej plyty grzewczej.

Na ergonomię. Ja wolę wygodny czajnik od ładnego, ale najlepiej gdyby był w
mierę lekki, o dobrym uchwycie i oczywiście ładny. Duża moc czajnika może
zbyt mocno obciążac instalację elektryczną. Bardzo lubię dzwonek w
wyłączniku mojego Philipsa Essence (plastikowego w ładnym szarym kolorze) i
duże okienka do podglądania poziomu wody.

Pozdrawiam,
Druid29

33. Data: 2007-01-07 20:59:03

Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mimo że posiadam płytę ceramiczną, to korzystam z czajnika
elektrycznego. Woda gotuje się szybciej niż na płycie, a moc pola
grzejnego i czajnika zbliżona. Poza tym ciepło szczątkowe płyty nie
jest wykorzystane w przypadku gotowania wody tak jak przy
przygotowywaniu innych potraw. Gdybym miał kuchnię gazową to z
pewnością używałbym jakiegoś małego naczynia do gotowania wody na
gazie.
Co do stosowania czajników, to do niedawna używałem plastikowego,
białego czajnika z przewodem (bez podstawki), marki bliżej nieznanej,
moc 2200W z grzałką, pojemność 1,8l, bez znacznika poziomu wody, z
automatycznym wyłącznikiem. Obecnie używam nierdzewny czajnik
bezprzewodowy marki kenwood z czarnymi dodatkami (plastikowa rączka,
podstawka itp), z podstawką 360 stopni, moc 2200W z grzałką
przykrytą, 1.8l, z "szybkami" po obu stronach (bez wskaźnika w
postaci kulki). Ten drugi kupiłem w Auchan za jakieś 90 PLN
(porównywałem z cenami innych sklepów i marek i uważam to za bardzo
trafiony wybór). A teraz wynik porównania:
1. biały plastik się brudzi, z czasem plastik może stać się
żółtawy
2. przy odkrytej grzałce woda gotuje się szybciej, ale trzeba jej
wlać więcej (żeby zakryć grzałkę)
3. w kenwoodzie woda jest długo gorąca - czajnik nierdzewny z
przykrytą grzałką dłużej utrzymuje wysoką temperaturę wody.
Nawet po 3 godzinach woda nadal jest ciepła. Dla mnie to bardzo
istotna sprawa bo często używam ciepłej wody do rozcieńczania
jakichś soków dla dziecka czy kompotów. Działa trochę jak termos.
4. Stary czajnik po zagotowaniu szybko się wyłączał, nowy dłużej
utrzymuje stan wrzenia - wydobywa się dużo więcej pary i trzeba
uważać, żeby ta para z dzióbka nie była skierowana np.
bezpośrednio na szafki wiszące.
5. Nowy czajnik ma szybki do kontroli poziomu wody. Wygodne. Nie
polecam wskaźnika z kulką - trudno to odkamienić.
6. Czajnik metalowy jest cięższy, i to nawet sporo od plastikowego.
7. Czasami przy nalewaniu wody ze starego czajnika poparzyłem sobie
kawałek palca parą, która wydobywaniu przez wyłącznik.
8. Nowy czajnik bardziej hałasuje podczas gotowania.
9. Odkrytą grzałkę trudniej odkamienić.
10. Czajnik z nierdzewki jest ładniejszy (ale to rzecz gustu)
11. Stary czajnik służył mi przez...11 lat!!! (i nadal działa bez
zarzutu, ale został wymieniony ze względów głównie estetycznych).
Nowy czajnik mam jakieś 4 m-ce.

34. Data: 2007-01-07 23:24:42

Od: "montemax" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Ja niestety z Kenwoodem się rozstałem.
Kupiłem półtora roku temu czajnik za ok 250zł tej firmy i trzy razy był w
serwisie :( w podstawie czajnika błędnie skonstułowano elementy
odpowiadające za przekazywanie prądu z włącznika do grzałki ( trwale
odkształcały się blaszki niby sprężynowe) Niestety odpusciłem sobie
gotowanie wody w tym czajniku.

35. Data: 2007-01-08 05:20:22

Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. napisał(a):
> Jest taki fajny model Philipsa, który zamiast "pyk" robi "bim" :-)
Ja kiedys mialem taki, ktory mial wlacznik w postaci takiego troszke
wystajacego plastiku - taki jezyczek. Wiec wywiercilem w nim dziurke i
przyczepilem dzwoneczek (nie wiem skad taki dzwoneczek, ale ze 2cm
srednicy, moze jakies swiateczne dekoracje czy cos). Gdy czajnik sie
wylaczal, to pstrykajac przelacznikiem robil sliczne "dzyndzyn" ;)

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

36. Data: 2007-01-08 14:09:45

Od: "xXx" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A inne wyzszosci zakrytej grzalki?

Te z zakrytą chyba zawsze są obrotowe, można je wkładać na podstawkę w dowolny
sposób, a te zwykłe trzeba wkładać pod odpowiednim kątem żeby trafić na styki do
zasilania.

37. Data: 2007-01-08 14:10:04

Od: "xXx" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Natomiast święta prawda to ilość gotowanej wody, i tu bardzo ważna jest dobra
czytelna podziałka.
> Sam słupek wody marnie widać, bardzie jwidoczna jest kulka (czerona?)
pływająca na powierzchni słupka.

Te ze słupkami wody i kulkami są kiepskie. Słupek wody słabo widać, nawet z
kulką, ponadto lubią przeciekać, w okolicy łączenia skali z obudową czajnika.
Najlepiej kupić taki, który ma przezroczyste ścianki, wtedy wodę widać dobrze, i
nie ma co przeciekać.

Zamki z wspólnym kluczem
ciekawy adres porownujacy sprzety
Whirlpool AWT 5125