Czarne robaki

1. Data: 2007-08-15 20:58:36

Temat: Czarne robaki
Od: "Mariusz" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
W domu od czasu do czasu pojawiają sie czrne robaki (raz na dzien dwa dni)
Wielkosc ich to okolo 6-9mm, sa bardzo powolne nie uciekaja. Grzbiet ich
przypomina mi grzbiet zuczka, nie maja czulek a jesli chodzi o ich
nogi to maja ich chyba z szesc, i tylko spotykam je na podłodze.
Pojawaiją sie a to w pokoju a to w salonie, mieszkam na niskim parterze ale
staram sie zamyka, okna myslałem ze tędy wchodzą ale i tak sie pojawiają.

Prosilbym o pomoc moze ktos sie spotkal z tymi robakami i wie jak je
zwalczyc??

2. Data: 2007-08-15 21:16:25

Temat: Re: Czarne robaki
Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz" popełnił:...
> [...]

ale
> staram sie zamyka, okna myslałem ze tędy wchodzą ale i tak sie pojawiają.

Sa to zapewne robaki salonowe, które żyją w salonach. Ja niestety nie mam
salonu, mam jedynie skromny pokój w którym nie ma robaków;)

NMSP

P.

3. Data: 2007-08-15 21:42:35

Od: Mariusz <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 15 Aug 2007 22:58:36 +0200, "Mariusz" <m...@w...pl> wrote:

> [...]
>staram sie zamyka, okna myslałem ze tędy wchodzą ale i tak sie pojawiają.
>
>Prosilbym o pomoc moze ktos sie spotkal z tymi robakami i wie jak je

A może wyłażą z produktów zbożowych? Sprawdź w szafkach w kuchni
(mąkę, kasze). U mnie tak było. To cholerstwo chyba nazywa się wołek
zbożowy.

Wołek zbożowy jest najgroźniejszym szkodnikiem przechowywanego całego
ziarna (5% strat). Jest to jasnobrązowy lub czarny chrząszcz długości
2-5 mm z charakterystyczną głową wydłużoną w ryjek. Jego cały rozwój
przebiega wewnątrz ziarniaka. Larwa rozwi­jająca się w ziarniaku
wygryza całe jego wnętrze pozostawiając tylko łupinę nasienną. Ziarno
zasiedlone przez larwy wołka zbożowego nie nadaje się do siewu.
Chrząszcze unikają światła, co utrudnia ich wykrycie. W miejscu
skupienia populacji wołka zbożowego temperatura masy ziarna może być
nawet o 10°C wyższa niż w niezasiedlonych miejscach.
http://www.ihar.edu.pl/szkodniki_magazynowe.php

Pozdrawiam

Mariusz

4. Data: 2007-08-16 10:49:38

Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

On 15 Sie, 22:58, "Mariusz" <m...@w...pl> wrote:
> [...]
> staram sie zamyka, okna myslałem ze tędy wchodzą ale i tak sie pojawiają.
>
> Prosilbym o pomoc moze ktos sie spotkal z tymi robakami i wie jak je

cześć,
mam ten sam problem - salonowy :). nie myślę żeby to wiązało się z
kuchnią bo tam jest czysto i nic się nie pojawia. zastanawiam się czy
to nie kwestia wykładziny bo zanim jej nie było stworków też nie było.
od niedawna mam wykładzine na całej podłodze i nie wiem co się dzieje
pod nią. boję się czymś pryskać bo nie chcę żeby się zabarwiła albo
coś. jak ktoś ma myśl niech skrobnie, salonowe czy nie - wkurzają.

Glazura w kolorze lazurowej wody
wąskie suszarki
drewniane lakierowane parapety farbują
czym zmyć wikol ?