Czarny barwnik

1. Data: 2007-12-14 05:57:34

Temat: Czarny barwnik
Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

potrzebuje dużej ilości czarneego barwnika.
Do całkowitej zabarwienia kilkunastu tektur o wymiarach 25x30cm. Mógłbym
to robić rozcieńczona plakatówka ale to będzie cholernie drogie.

Moze jakiś domowy sposób na produkcję silnego, utrzymującego się dobrze
czarnego barwnika? Musi być finalnie matowy i odporny na pekanie i
gniecenie (potrzebuje potem przyczepić do tego zdjęcia)
Nie interesuje mnie arkusz brystolu, to musi być tektura taka z opakowań
kartonowych.

Wiec władować sie z plakatówkami czy szukać innej metody barwienia
(nawet przez zanurzenie)

2. Data: 2007-12-14 07:32:53

Temat: Re: Czarny barwnik
Od: "Jaros\(R\)" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Osadnik" napisał w wiadomości
> potrzebuje dużej ilości czarneego barwnika.

moze pigment
http://www.pigment.inet.pl/?op=3&grupa=4

pozdrawiam
Jarek

3. Data: 2007-12-14 11:28:59

Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]Musi być finalnie matowy i odporny na pekanie i gniecenie (potrzebuje
> potem przyczepić do tego zdjęcia)
> Nie interesuje mnie arkusz brystolu, to musi być tektura
> taka z opakowań kartonowych.[...]

A naklejenie na to czarnego papieru/kartonu? Nie jest chyba mniej odporny na
pekanie i gniecenie od wielowarstwowej tektury - ale to zależy, jak
konkretnie masz zamiar ją pękać i gnieść. Malowania tektury farbami wodnymi
sobie nie wyobrażam, jeśli już, to gęstą emulsją akrylową albo czymś typu
farba tablicowa, tylko to chyba nie będzie tańsze.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.
http://www.truecolors.pl

4. Data: 2007-12-14 13:31:03

Od: "Tapta" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kartonowych.
>
> Wiec władować sie z plakatówkami czy szukać innej metody barwienia

Może jakaś farba - spray (jak do grafiti)? Wszelkie wodne farby w tym
zanurzenie raczej rozmoczy tekturę. a swoja drogą, 25x30 cm to nie takie znów
wielkie wymiary.

Tapta

5. Data: 2007-12-14 20:21:40

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tapta pisze:

> Może jakaś farba - spray (jak do grafiti)?
Uzyskam efekt matowości?

> Wszelkie wodne farby w tym
> zanurzenie raczej rozmoczy tekturę.
> a swoja drogą, 25x30 cm to nie takie znów
> wielkie wymiary.
Nie sa wielkie ale z plakatówki mogę zrobić taką bardzo rzadka
plakatówkę która bedzie równomiernie pokrywać cały kartonik. Na jeden
kartonik wystarczy (bo obustronnie trzeba).

6. Data: 2007-12-14 22:47:48

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osadnik <o...@w...pl> wrote:
> [...]
> 25x30cm.
> Mógłbym to robić rozcieńczona plakatówka ale to będzie

A puszka farby emulsyjnej? Czarne są jak najbardziej produkowane,
do kilkunastu tekturek przypuszczam, że najmniejsza produkowana
puszeczka albo może nawet tester wystarczy. Matowość będzie z
urzędu, nie widziałem jeszcze farby emulsyjnej z połyskiem.
Pękanie i gniecenie - z tym może być gorzej, ale nie zamierzasz
przecież tych tekturek rolować (jeśli to ma być tektura falista),
ani zginać zbyt mocno, chodzi tylko o to, żeby się nie łuszczyło
przy normalnym ich traktowaniu, tak? To raczej nie ma obawy.

J.

7. Data: 2007-12-15 10:19:53

Od: doslaw <doslaw_usunto@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osadnik pisze:

> Uzyskam efekt matowości?

jak kupisz czarny mat to tak
zreszta na kartonie to chyba nawet polysk by wyszedl mat, albo polmat

Re: cyfra+
[market] Pomysł na prezent pod choinkę.
Kondygnacja w księdze wieczystej
Zelazko z duza iloscia pary - jakie?