Majonez

11. Data: 2006-03-25 19:07:24

Temat: Re: Czcionki (OT)
Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" <i...@p...org> napisał w wiadomości
news:1p034ll89cq2d.dlg@iska.from.poznan...
> Dnia 2006-03-25 15:58:16 w sprzyjających i niepowtarzalnych
> okolicznościach
> przyrody grupowicz *Tatiana* skreślił te oto słowa:

> Drugim jest zadeklarowanie kodowania w tym nieszczesnym OE. Bo to jest
> wina
> krzaczenia, a nie szerokość używanej czcionki.

Nie znam się, więc nie będę się kłócić :)
Kodowanie miałam ISO-coś tam i było O.K dopóki nie zmieniłam tej
nieszczęsnej czcionki - na szczęście udało mi się to naprawić (chyba).
Ania
--
******e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *******gg:1737648*******
************************* www.madej.master.pl ************************

12. Data: 2006-03-25 19:12:45

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "@nn" <a...@p...pl> napisał w wiadomości

> Nie znam się, więc nie będę się kłócić :)
> Kodowanie miałam ISO-coś tam i było O.K dopóki nie zmieniłam tej
> nieszczęsnej czcionki - na szczęście udało mi się to naprawić (chyba).

Nie udało mi się - dalej kupa ://
a znaczki wyglondajom tak: ś ą ś ź ąś
Ania

13. Data: 2006-03-25 19:34:42

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-03-25 20:12:45 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *@nn* skreślił te oto słowa:

> Nie udało mi się - dalej kupa ://
> a znaczki wyglondajom tak: ś ą ś ź ąś

Nio, nadal brak deklaracji kodowania ;>
Follow white rabbit, @nn ;>
http://klub.chip.pl/wincat2/news/oekonf.htm

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

nie wie nic o usenecie, kto nie pisał na teście /KAnusia/

14. Data: 2006-03-25 19:35:39

Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

@nn wrote:

>Użytkownik "@nn" <a...@p...pl> napisał w wiadomo?ci

>Nie udało mi się - dalej kupa ://
>a znaczki wyglondajom tak: ś ą ś ź ąś
>Ania

U mnie wygladaja bardzo ladnie. A kodowanie masz UTF-8, powinno byc
ISO-8859-2.

Kot, po prostu unikajac ogonkow

Ps. A zeby bylo ontopic, to dodam, ze jadlam dzis... jajka tex-mex,
niezle ;)

_______
To help you stay safe and secure online, we've developed the all new Yahoo! Security
Centre. http://uk.security.yahoo.com

15. Data: 2006-03-25 20:29:52

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nio, nadal brak deklaracji kodowania ;>
> Follow white rabbit, @nn ;>
> http://klub.chip.pl/wincat2/news/oekonf.htm

Zastosowałam się ;))
Teraz dobrze jest?
Ania

16. Data: 2006-03-25 20:32:21

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kot" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

> Ps. A zeby bylo ontopic, to dodam, ze jadlam dzis... jajka tex-mex, niezle
> ;)

A ja jak zwykle czyli surowka, tym razem z pekinskiej, pomidorów, trzech
kolorów papryki, czerwonej cebuli i pieczonej piersi kurczaka, z dodatkiem
majonezu i ostrego sosu chili.
Ania

17. Data: 2006-03-25 20:40:41

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-03-25 21:29:52 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach

Nie, jeszcze sie nie poddam... ;)
Rzuć posta na pl.test.

18. Data: 2006-03-25 20:53:44

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, jeszcze sie nie poddam... ;)
> Rzuć posta na pl.test.

Musi być koniecznie pl.test? Puściłam na alt.pl.test.
Okazuje się, że dalej nie widzę ą, ś, ź ... mam dość :/
Ania

19. Data: 2006-03-26 09:21:15

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-03-25 22:53:44 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *@nn* skreślił te oto słowa:

> Użytkownik "Lia" <i...@p...org> napisał w wiadomości

> Musi być koniecznie pl.test? Puściłam na alt.pl.test.
> Okazuje się, że dalej nie widzę ą, ś, ź ... mam dość :/

A to przykro mi, nie subskrybuję alt.pl.test. I jakos nie mam motywacji...

20. Data: 2006-03-27 13:08:27

Temat: Re: Majonez
Od: Agnieszka Kozakiewicz <a...@b...org.nospam> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 24 Mar 2006 22:23:22 +0100, Ewa (siostra Ani) N. wrote:

> A na czym polega ten slynny majonez, i czym sie rozni od normalnego ?

To przepis znaleziony tutaj na grupie, wielokrotnie chwalony itp... A mi
juz 3 razy nie wyszedl :-( Za 4 razem zrobilismy z TZ eksperymentalnie po
swojemu i jakos cos sie udalo zrobic z tego... A przepis na majonez, brzmi:

"Majonez najlzejszy i najszybszy
To nieprawdopodobne, jak lekki moze byc majonez. Jest jeden warunek:
trzeba miec mikser z czescia, ktora sluzy do rozdrabniania warzyw -
nazwijmy ja, dla uproszczenia, krajarka. /[chodzi o blender - przyp. Ani]/
Nam bedzie sluzyla do ubicia majonezu. Potrzebne tez jest naczynie troche
wyzsze od krajarki, o przekroju niewiele wiekszym od kolka, w ktorym
osadzony jest nozyk do rozdrabniania. Dobrze nadaja sie do tego niektore
sloiki po konfiturach.

2 duze jaja bardzo swieze
2 szklanki oleju slonecznikowego
sok z 2 cytryn
musztarda z gorczyca (polska)
4 lyzki zimnego mleka
Do naczynia wbijamy cale jajka, dolewamy olej, sok z cytryn, lyzke
musztardy i sol (wszystkie skladniki powinny miec temperature
pokojowa).Wkladamy krajarke, tak by dotykala dna naczynia. Wlaczamy
mikser na najszybszy bieg i nie odrywamy krajarki od dna przez 3 min.
Gdy zobaczymy, ze majonez zaczyna sie formowac, tzn. idzie ku gorze,
delikatnie podnosimy krajarke do polowy naczynia i z powrotem rownie
delikatnie opuszczamy do dna - i tak bez przerwy, az cale naczynie
wypelni sie majonezem. Wowczas dolewamy powoli zimne mleko i znowu w
podobny sposob poruszamy krajarka. Majonez jest gotowy, gdy mleko zniknie.
Jest tak gesty i puszysty, ze mozna go kroic nozem. Marta Gessler"

> czyli sie zwazyl

Wydawalo mi sie, ze warzy sie gdy sie rozwarstwi na plynne i nijakie ;-)
(takie cos osiagnelam za drugim razem).

> czyli za duzo cytryny
> (albo octu, nie znam przepisu wg ktorego robilas)

Zdecydowanie cytryny, ale potem jak robilam z mniejsza iloscia cytryny to
wychodzil w ogole bez smaku. To chyba nie byl dzien na robienie majonezu.

> To zalezy na jaka ilosc oleju i zoltek...

Oleju byla szklanka i jedno cale jajko, czyli polowa danych z przepisu.

> Majonez ratuje sie zoltkiem lub musztarda, przy udziale lyzki goracej
> wody. Jezeli podasz przepis poczatkowy to bedzie mozna wiecej
> powiedziec.

Nie udalo sie go juz uratowac, wylalam i probowalam na nowo. Do skutku ;-)

> Majonez jest najprostsza sprawa pod sloncem, odwagi :)

Taaaaak... Chyba zostane jednak przy kupnym :-(

Pozdrawiam serdecznie i dziekuje za odpowiedz
Agnieszka

--
Agnieszka + Marcin + Tula The Cat

dowcip z ros.kulin.