Czeburieki

1. Data: 2003-07-27 10:28:19

Temat: Czeburieki
Od: "Michał Gwiazdowski" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po ukrainskich wojazach przywoze przepis (jeszcze nie sprawdzony) na
Czeburieki-
potrawe kuchni tatarskiej rozpowszechniona w calej UA
BTW nie znalazlem przepisu w sieci, az niemozliwe zeby pl.rec.kuchania taka
pyszna potrawa
sie jeszcze nie zajela,wstyd:-)

Ciasto:
maka, woda, sol

Farsz
zmielona wieprzowina, cebula, koperek, przyprawy (pieprz i sol)

ciasto zrobic puszyte, wielokrotnie sie nad nim pastwic walkiem, coby sie
puszyste zrobilo,
(na tyle na ile moze bez jajek)
po zmasowanym walkowaniu odlozyc na kilka godzin do lodowki

farsz ze swininki jest czesto zastepowany serem bialym, ale troche innym niz
w Polsce, lekko jakby skwasnilym,
lub tez ziemniaczkami, przyrzadzonym +- jak do ruskich naszych (lub
warieników z kartoszkoj ichniejszych)
trzeba drobno posiekana cebule zmieszac z mieskiem, dodac przyprawy i
ewentualnie dodac kapke wody-
tak aby konsystencja przypominala gesta smietane

teraz najtrudniejsze-smazymy na glebokim tluszczu-
z ciasta ma wyjsc taki nalesnik zlozony w pol z farszem w srodku
w praktyce przepis sprawdze jutro to sie podziele wrazeniami:-)

.mihau.
....:::::[ m ]::::....
m...@w...pl
"Przyszłość jest to dziś, tylko cokolwiek dalej" C.K.N.

1. Data: 2003-07-27 11:09:48

Temat: Re: Czeburieki
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Micha" Gwiazdowski <m...@w...pl> wrote:

> Po ukrainskich wojazach przywoze przepis (jeszcze nie sprawdzony) na
> Czeburieki-

> Farsz
> zmielona wieprzowina,

Zwsze myslalem, ze Tatarzy to muzulmanie.

cebula, koperek, przyprawy (pieprz i sol)

Wladyslaw

1. Data: 2003-07-27 11:10:17

Od: "Poziomka" <p...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Gwiazdowski" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> puszyste zrobilo,
> (na tyle na ile moze bez jajek)
> po zmasowanym walkowaniu odlozyc na kilka godzin do lodowki
Czesc! :-)))) Robie czieburieki, ale nie wkladam do lodowki i w Twoim
przepisie na ciasto brakuje jednego skladnika. :-) Ciasto smakuje troche,
jak francuskie.Tak, jest bardzo lubiane przeze mnie i znajomych. I wygodne.
Potem tylko podgrzac w piekarniku, albo sobie zjesc gdzies na wycieczce, na
zimno. Nie daje kopru, lecz daje niesmiertelny czosnek do nadzienia, ale
sprobuje z koprem.
Poziomka

1. Data: 2003-07-27 11:28:29

Od: "Michał Gwiazdowski" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Poziomka" <p...@e...com> napisał w wiadomości
~~ciaaaach~~

>Nie daje kopru, lecz daje niesmiertelny czosnek do nadzienia, ale
> sprobuje z koprem.

szczerze piszac, ten koper mi tam w srodku nie smakuje i bardziej mi
smakowaly
takie czeburieki bez kopru, ale trzeba sprobowac:-)

pozdr
--
mihau

1. Data: 2003-07-27 11:29:39

Od: "Michał Gwiazdowski" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> napisał w wiadomości

> Zwsze myslalem, ze Tatarzy to muzulmanie.

ten przepis dostalem od niemuzułmanki:-)
faktycznie nie pomyslalem, w oryginale jest prawie na pewno baranina

mihau

Re: jak zrobic samemu mydlo....???
Tęsknię za Zuzą
Czernina-czy to prawda?