Czego brakuje wam w płynnych żurkach kupowanych w sklepie ?

1. Data: 2007-10-28 21:23:43

Temat: Czego brakuje wam w płynnych żurkach kupowanych w sklepie ?
Od: "moje_serce_jest_jak_pies" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie takie jak w temacie zasadniczo.
A pytam poniewaz jestem technologiem który ma wpływ ogromny na ich
wytwarzanie i każda wasza opinia jest strasznie cenna dla mnie .

piekne dzieki

2. Data: 2007-10-28 21:31:00

Od: Fishman <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

moje_serce_jest_jak_pies pisze:
> Pytanie takie jak w temacie zasadniczo.

Eeeerm... żurku? ;)

> A pytam poniewaz jestem technologiem który ma wpływ ogromny na ich
> wytwarzanie i każda wasza opinia jest strasznie cenna dla mnie .

nołproblem :)

--
Lt. Edward Fishman
Space Shuttle Door Gunner

3. Data: 2007-10-29 00:53:39

Od: "dekazzze" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "moje_serce_jest_jak_pies" <m...@o...pl>
napisał w wiadomości news:fg2uo3$er8$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Pytanie takie jak w temacie zasadniczo.
> A pytam poniewaz jestem technologiem który ma wpływ ogromny na ich
> wytwarzanie i każda wasza opinia jest strasznie cenna dla mnie .
>
> piekne dzieki

odpowiedzialbym ..aczkolwiek nigdy bym czegoś takiego nie kupił...

pzdr,
dkzzzzzzzzz.

4. Data: 2007-10-29 00:57:56

Od: "dekazzze" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dekazzze" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

> odpowiedzialbym ..aczkolwiek nigdy bym czegoś takiego nie kupił...

wróćććć, jednak się pomyliłem ..zdarzyło mi się jakiś rok temu w Piotrze i
Pawle taki jakiś ich wyrób i dość drogi jak pamiętam, i bardzo dobry był kup
i zrób taki sam jak dasz radę;)

http://www.kuchniapolki.pl/?sid=119

ten chłodnik też próbowałem.

pzdr,
dkzzzzzzzzzz.

5. Data: 2007-10-29 08:27:47

Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pawle taki jakiś ich wyrób i dość drogi jak pamiętam, i bardzo dobry był

A są NIEpłynne?
Bo na Śląsku nie widziałem.
W Tychach monopol na żurek ma
pani Kołek z Mikołowa.
Ale nie wiem, czy jest taki dobry.
Czasami mam wrażenie, że jest tam
dodawana mąka kartoflana...

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

6. Data: 2007-10-29 08:30:57

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Tabaczynski pisze:

> A są NIEpłynne?

Proszkowe?
Knorry czy inne Winiary?
--
BBjk

7. Data: 2007-10-29 09:01:23

Od: bib <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja widziałem w formie galaretopodobnej w słoiku. (BOMI)
Nie za dobre, za kwaśne jak na mój gust to to było.

bib

8. Data: 2007-10-29 09:34:55

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lojezu technolog od zurku!
Moze Gozdzikowa cus poradzi?

J-23

9. Data: 2007-10-29 12:48:57

Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bib pisze:
> Ja widziałem w formie galaretopodobnej w słoiku. (BOMI)
> Nie za dobre, za kwaśne jak na mój gust to to było.
>

> bib

No to wracamy do kwestii gustu: mi te w słoikach gęste "staropolskie"
smakują najbardziej. Po kilku widowiskowych wylewach swojego żurku,
który się zmienił, nie wiadomo czemu, w aceton, czy coś podobnie
śmierdzącego, zaniechałem własnego kiszenia. Kupuję galarety w słoikach,
z tym, że dodają po jednym proszku żurku i białego barszczu. Wtedy jest
gładki i aksamitny, kwaśny, gęsty...
Tak postępuję. Howgh!
--
JackOss - po kiego mi sygnaturka?!!

10. Data: 2007-10-29 13:03:56

Od: Romer <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z tego co wiem to sa dwa rodzaje:

- juz zzelowanwe
- oraz zawiesiny

Tych zzelowanych jeszcze nie uzywalem. Jakos nie moge sobie wyobrazic
dodawania czegos juz zzelowanego w sloiku do zupy po to by maka z
zakwasu miala zagescic zupe. No chyba ze ma sie to tylko tam rozpuscic/
rozprowadzic.

Co do tych w zawiesinie to i owszem mam pare uwag.
Sa zawsze mocno slodkie!!! - ale nie od cukru tylko od jakies dziwnej
fermentacji jakby marchwi.
Dodajac 0,5 l takiej zawiesiny zupa jest niesmaczna. Powinna byc
wytrawna [savoury] a nie marchewkowo slodka.
Robilem kiedys zakwasy na zurek (maka zytnia, cebula, czosnek, chleb
zytni + stary zakwas) i nigdy takiej dziwnej slodkosci nie
otrzymywalismy.

Skad pochodzi taka dziwna slodkosc??

Roman

Co mozna zrobic dobrego z mozarella?