Czereśnie

11. Data: 2010-04-23 19:44:27

Temat: Re: Czereśnie
Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> napisał w wiadomości
news:hqrq6r$cvp$1@news.onet.pl...
> Amator czereśni?
>
> Kto to potem zje (oprócz pełnobrzuchych szpaków i sójek).....

Oraz Nasionnica trześniówka
;-)

Pozdrawiam utylizacyjnie
skryba

12. Data: 2010-04-24 21:24:40

Od: "Marex" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

skryba ogorodowy <z...@o...pl> napisał(a):

> Użytkownik "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> napisał w wiadomości

> Oraz Nasionnica trześniówka
> ;-)
>
> Pozdrawiam utylizacyjnie
> skryba
A co z robakiami wewnatrz soczystych czeresni..???! W ubigłum roku miałem
zatrzesienie owoców, duzych , soczystych , ale prawie w kazdym witał nas
mały gasienicowaty robak. Czym traktować czeresnie by zapobiec
takim "niespodziankom"...?? Marex

13. Data: 2010-04-25 04:43:40

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marex" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zatrzesienie owoców, duzych , soczystych , ale prawie w kazdym witał nas
> mały gasienicowaty robak. Czym traktować czeresnie by zapobiec

Czytaj o zwalczaniu Nasionnicy trześniówki.
W okresie kwitnienia akacji (od drugiej połowy maja)
w obrębie korony drzewa czereśni ziemię nakryć geowłókniną
tak by wydostające się z podłoża muchy tego szkodnika nie mogły
się dostać do zielonych jeszcze wówczas owoców.
Te, które przylecą od sąsiadów posiadających drzewa czereśni i wiśni
- zwalczać stosując do oprysków np: "Calypso 480 SC" w odstępie
około 7 - 10 dni. Trzy opryski powinny wystarczyć.
Możesz zastosować żółte tablice lepne by zorientować się kiedy
szkodnik się pojawi. Jak wyglada postać dorosła owada zobaczysz w sieci.

14. Data: 2010-04-27 21:05:17

Od: "Marex" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Możesz zastosować żółte tablice lepne by zorientować się kiedy
> szkodnik się pojawi. Jak wyglada postać dorosła owada zobaczysz w sieci.
Bardzo Dziekuję Ci Skrybo za cenne wskazówki- myślę sobie tak, czy
oprócz okrywania ziemii pod czeresniami nie przygotować jakos pnia drzewa
przed spodziwanym wdrapywaniem sie owadów.Czy muchy przeobrazone wylatuja z
ziemii i od razu lotem wznoszacym kieruja się na owoce? czy część lezie też
po korze drzew? Raz jeszcze wielkie dzieki.
Marez

15. Data: 2010-04-28 03:17:05

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przed spodziwanym wdrapywaniem sie owadów.Czy muchy przeobrazone wylatuja
> ziemii i od razu lotem wznoszacym kieruja się na owoce? czy część lezie

Czytaj dokładnie. Pisałem:

Nie muszą się na piechotkę wdrapywać po pniu.
W moich stronach muchy fruwają.
Nawet, jeśli im przygotujesz drabinę to raczej nie skorzystają.

Pozdrawiam awiacyjnie
skryba

Kiedy kwitną jabłonie na Mazowszu
Gdzie kupić?
Zamiast lisci kwiaty
donica waska fornir do domu - sprzedam, bo musze ;-(
co to za roślina?