"Czeska"" rewelacja

11. Data: 2005-11-28 06:36:06

Temat: Re: "Czeska"" rewelacja
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <dme868$2ft$1@news.onet.pl>,
Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> wrote:

> No tak, jesli pojedziecie do Czech, mozecie przywiezc zaczyn na zurek,
> koncentrat na barszcz czerwony, kisiel, galaretki (u nas widzialem malo
> rodzajow), krowki, sledzie slone (ale tych akurat nie kazdy musi
> uwielbiac). W Czechach nie da sie na targu kupic calego kwiatu
> slonecznika, wiec to jest tez mily prezencik.

Fajnie. Tylko gdzie Cię tam znaleźć?

Władysław

12. Data: 2005-11-28 06:46:52

Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Brywczyński napsal(a):
> Różne pasty rybne (marki ABBA) są szeroko dostępne. Czy jest akurat
> sardelowa - nie pamiętam.

> Sos Worcestershire. Dostępny w każdym markecie i w wielu mniejszych
> sklepach. Wielkie mi mecyje.

Pisalem o tym, czego nie widzialem. A wiec sosu worcestr (u nas juz od
dekad produkcji czeskiej, firmy Vitana, dlatego ta pisownia juz czeska,
zeby zainteresowani mogli latwo znalezc w czeskich sklepach) nie
widzialem w: Krakowie, Chrzanowie, Jaworznie, Katowicach, Cieszynie. Nie
znaja tego ze swoich sklepow moi znajomi Polacy z powyzszych miast oraz
Gliwic. Roznych past rybnych widzialem tez sporo, ale akurat o
sardelowej sprzedawczynie nic nie wiedzialy.

Moze te produkty sa dostepne w Warszawie, ale w Malopolsce i na Slasku
ich nie widzialem.

Ludek

13. Data: 2005-11-28 06:52:58

Od: Konrad Brywczyński <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ> szukaj wiadomości tego autora

Ludek Vasta <q...@X...onet.pl%> napisał(a) w

> [...]
> zeby zainteresowani mogli latwo znalezc w czeskich sklepach) nie widzialem
> w: Krakowie, Chrzanowie, Jaworznie, Katowicach, Cieszynie.

Szukaj raczej najbardziej znanego producenta na świecie: Lea & Perrins. ;)
Na pewno jest, ale nie oczekuj, że sprzedawcy będą się orientować.

> Nie znaja tego ze swoich sklepow moi znajomi Polacy z powyzszych miast
> oraz Gliwic.

Bo też jak ktoś nie jest szczególnie zainteresowany kulinariami, raczej nie
będzie go znał. Edukacja kulinarna Polaków pozostawia b. dużo do życzenia.
:(

> Roznych past rybnych widzialem tez sporo, ale akurat o sardelowej
> sprzedawczynie nic nie wiedzialy.

Spróbuj zadać pytanie o pastę anszua ;) Może zrozumieją. Z doświadczenia
wiem, że kojarzenie anchovis ze swojską sardelą nie jest powszechne.

> Moze te produkty sa dostepne w Warszawie, ale w Malopolsce i na Slasku ich
> nie widzialem.

Różnice w zaopatrzeniu między regionami Polski nie jest aż tak wielkie.
Zwłaszcza jeśli porównujemy duże sklepy sieciowe. Małe sklepy mają swoją
specyfikę i ograniczony asortyment. Na pewno jest większe zapotrzebowania na
sos worcestershire albo wasabi w Warszawie, niż w Pcimiu, choć bez problemu
kupowałem w podwarszawskim, kilkunastotysięcznym Sulejówku (i to w części
mniej "wielkomiejskiej", a badziej "prowincjonalnej").

--
Konrad J. Brywczyński
"Stałym elementem pisania o rynku telekomunikacyjnym w Polsce jest

14. Data: 2005-11-28 11:09:15

Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 27 Nov 2005 22:26:24 +0100 I had a dream that waldek <x...@o...pl> wrote:
>Wersja 2 - optymistyczna:
>Może to, że nie straciliśmy do reszty zdrowego rozsądku, mamy własną
>tradycję i (jeszcze) ją kultywujemy, nie dajemy się jak dzieci manipulować
>reklamom, lubimy zdrową i smaczną żywność, kupując polskie produkty dajemy
>pracę, a jeśli potrafimy samodzielnie zmieszać majonez z musztardą, to po co
>płacić obcym za miesznie?

Tylko nie wiem, czy wiesz, że zdecydowana większość wyrobów sprzedawanych
w Polsce pod obcą marką jest produkowana w Polsce. Taki Hellmann's to część
produkuje w Polsce, a część w Czechach.

--
Grzegorz Janoszka

15. Data: 2005-11-28 11:32:36

Od: Grzegorz Mucha <m...@p...zabierzow.com> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 28 Nov 2005 07:46:52 +0100, Ludek Vasta wrote:

> Moze te produkty sa dostepne w Warszawie, ale w Malopolsce i na Slasku
> ich nie widzialem.

W Małopolsce, przynajmniej w supermarketach, bez problemu można dostać sos
worcestershire. Jest OIDP Lea&Perrins i Heinz.

mucher

16. Data: 2005-11-28 11:54:44

Od: Aneczka <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ludek Vasta napisał(a):
> [...]
> dekad produkcji czeskiej, firmy Vitana, dlatego ta pisownia juz czeska,
> zeby zainteresowani mogli latwo znalezc w czeskich sklepach) nie

Heinza widziałam w sobotę w Geanie, albo w Carrefourze (byłam w obu, w
jednym rzucił mi się w oczy, ale nie pamiętam w którym...).

--
Pozdrówki,
Aneczka

17. Data: 2005-11-28 12:25:09

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <h5vhg0xeq9w5$.171ylwabmjqcs.dlg@40tude.net>,
Grzegorz Mucha <m...@p...zabierzow.com> wrote:

> W Małopolsce, przynajmniej w supermarketach, bez problemu można dostać sos
> worcestershire. Jest OIDP Lea&Perrins i Heinz.

Ale nie ma tego czeskiego, nieporównywalnego z niczym! To tak, jakby
ktoś narzekał na brak "tuzemaka", a ktoś inny by mu odpowiedział, że
jest przecież "Havana Club" i ?Bacardi".

Władysław

18. Data: 2005-11-28 15:08:08

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ludek Vasta napisał(a):
> Moze te produkty sa dostepne w Warszawie, ale w Malopolsce i na Slasku
> ich nie widzialem.

Poszukaj pasty z anchois to moze szybciej trafisz.
pozdr. Jerzy

19. Data: 2005-11-28 15:09:56

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napisał(a):
> Ale nie ma tego czeskiego, nieporównywalnego z niczym! To tak, jakby
> ktoś narzekał na brak "tuzemaka", a ktoś inny by mu odpowiedział, że
> jest przecież "Havana Club" i ?Bacardi".

Czyli nie ma czego żałować?
:-(
pozdr. Jerzy

20. Data: 2005-11-28 15:28:57

Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napsal(a):

> Ale nie ma tego czeskiego, nieporównywalnego z niczym!

Szczerze mowiac, nie kupowalem sobie nigdy innego sosu niz czeskiego,
wiec nie wiem, czy sie smakiem roznia. Skoro jednak niektorzy twierdza,
ze ow sos mozna w Polsce bez problemow kupic, to po prostu oczywiscie
nie trzeba sobie czegos takiego wozic z Czech.

Ludek

gdzie-sklep z artykułami do wyrobu wędlin?
Śledzie kiedyśtam (OT)
Wino na teraz.
Po co się moczy ozorki?
Wino marchewkowe