Człowiek jest piękny..

91. Data: 2013-07-17 16:58:48

Temat: Re: Człowiek jest piękny..
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-07-16 19:56, Chiron pisze:

> Powinna?! Właśnie o to chodzi.Prokurator uznał, że to nie jest
> hitlerowska swastyka (i słusznie!) nie można więc tego podciągnąć pod
> paragraf propagowania faszyzmu- więc nie można komuś postawić zarzutów.

A wiesz dokładnie, jak wyglądała swastyka, o którą stoczyła się ta
sądowa batalia?
Bo wiesz, temu, który ją smarował, też być może się skręty pomyliły.

Ewa

92. Data: 2013-07-17 23:41:31

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> A wiesz dokładnie, jak wyglądała swastyka, o którą stoczyła się ta sądowa
> batalia?
> Bo wiesz, temu, który ją smarował, też być może się skręty pomyliły.

Może i tak. To cytat z uzasadnienia prokuratora:

"Obecnie w krajach Europy i obu Ameryk symbol ten kojarzony jest prawie
wyłącznie z Adolfem Hitlerem i nazizmem, natomiast w Azji jest powszechnie
stosowanym symbolem szczęścia i pomyślności. Przenosząc powyższe rozważania
na kanwę przedmiotowej sprawy, nie sposób dostrzec w zamalowanym znaku
przedstawiającym swastykę propagowania faszystowskiego ustroju państwa"

Delatorem zaś jest antypolska organizacja- żyjąca z wyszukiwania "przejawów
faszyzmu".
Ewo- do dziś zdarza mi się słyszeć- jak mówię, że jestem wegetarianinem-
tekst w rodzaju: "tak jak Hitler?". Już mnie to nawet nie irytuje. No bo ani
z niego nie był wegetarianin (jadł ryby)- o po pierwsze. A p odrugie-
najważniejsze- niektórym ludziom wszystko, co im jakoś nie pasuje- kojarzy
się z Hitlerem.

"Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."
G. Orwell

Chiron

93. Data: 2013-07-17 23:45:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 17 Jul 2013 23:41:31 +0200, Chiron napisał(a):

> "Obecnie w krajach Europy i obu Ameryk symbol ten kojarzony jest prawie
> wyłącznie z Adolfem Hitlerem i nazizmem, natomiast w Azji jest powszechnie
> stosowanym symbolem szczęścia i pomyślności.

http://www.tworca.org/swastyka.html
"(...)Swastyka umieszczana była na posążkach Bogów, naczyniach glinianych i
kamiennych. Najstarsze ślady swastyki w Europie i Polsce występują z
przełomu III i II tysiąclecia przed naszą erą. Najwidoczniej symbol ten
przywędrował na nasze ziemie ze wschodu, z terenu stepów euroazjatyckich. A
jak wiadomo tereny te były kolebką ludów Aryjskich. Swastyka szybko
rozprzestrzenia się po całej Europie, jest w Grecji, Rzymie, Wyspach
Brytyjskich i Skandynawii. Jest symbolem ukrywanym, czczonym, ma dawać
szczęście i chronić przed złem. W V wieku przed naszą erą pojawia się w
Indiach. W I wieku naszej ery pojawia się także na terytorium Chin. W
Polsce swastyka bardzo obficie występuje szczególnie od II wieku przed
naszą erą. Rysowano ją często na dnie naczyń glinianych jako symbol
chroniący, umieszczano na narzędziach i broni, a także na ozdobach.
Swastyka jest świętym symbolem dla każdego świadomego Słowianina -
Poganina. To znak najwyższego dobrodziejstwa, znak Rodzimej Wiary i Starych
Bogów. W czterech ramionach swastyki generują się moce żywiołów, a więc
Matka Natura - Przyroda: Woda, Ogień, Powietrze i Ziemia. Niedopuszczalnym
i ohydnym czynem plugawią się ci, którzy swą tępą niewiedzą oraz
bezmyślnością profanują ten Święty Znak dla każdego wyznawcy Słowiańskiej
Prastarej Wiary. Dodać należy, iż swastyka do dnia dzisiejszego używana
jest przez masy ludu polskiego jako element zdobniczy na przedmiotach
mających charakter obrzędowy np. na pisankach i chlebach weselnych. Przed i
w trakcie II wojny światowej swastyka występowała jako symbol noszony przez
niektóre oddziały wojska polskiego np. Strzelców Podhalańskich. Tak więc
znak złamanego krzyża zasługuje na ochronę i uczciwe traktowanie, nie można
go deprecjonować nawet, jeżeli ma on związek z III Rzeszą. Symbol ten jest
nierozerwalnie połączony z naszą Rodzimą Kulturą i Wiarą, a nić tego
związku ciągnie się w setki lat. Czy może je zerwać 5 lat wojny? Niech
symbol słońca da wam moc szczęścia."
--
XL "Czarnecki Marek, Onyszkiewicz, Piskorski, Staniszewska,
Wielowieyski, Buzek, Chmielewski, Gacek, Jałowiecki, Lewandowski, Olbrycht,

94. Data: 2013-07-17 23:54:38

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-07-17 23:41, Chiron pisze:

> [...]
> powyższe rozważania na kanwę przedmiotowej sprawy, nie sposób dostrzec w
> zamalowanym znaku przedstawiającym swastykę propagowania faszystowskiego

A wymalowany był w Azji, czy w Europie?
Może rzucisz jakimś linkiem do sprawy.

Ewa

95. Data: 2013-07-17 23:55:33

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-07-17 23:45, Ikselka pisze:

> [...]
> nierozerwalnie połączony z naszą Rodzimą Kulturą i Wiarą, a nić tego
> związku ciągnie się w setki lat. Czy może je zerwać 5 lat wojny? Niech

Patrzcie i podziwiajcie, Iksi Amerykę właśnie odkryła. 333-)

Ewa

96. Data: 2013-07-17 23:56:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 17 Jul 2013 23:55:33 +0200, FEniks napisał(a):

> Patrzcie i podziwiajcie, Iksi Amerykę właśnie odkryła. 333-)

Tę akurat jakieś 40 lat temu "odkryłam".

97. Data: 2013-07-18 09:48:59

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-07-17 23:56, Ikselka pisze:

> Tę akurat jakieś 40 lat temu "odkryłam".

Nie przebiję.

Ewa

98. Data: 2013-07-18 12:05:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 18 Jul 2013 09:48:59 +0200, FEniks napisał(a):

> Nie przebiję.
>
> Ewa

Niom, miałam 12 lat kiedy zaczytywałam się w historii, sztuce i estetyce.

99. Data: 2013-07-18 12:28:51

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-07-18 12:05, Ikselka pisze:

> Niom, miałam 12 lat kiedy zaczytywałam się w historii, sztuce i estetyce.

Ja 40 lat temu miałam inne odkrycia, gdzieś w okolicach podłogi.

Ewa

100. Data: 2013-07-18 12:31:53

Od: Izunia <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-07-18 12:28, FEniks pisze:

> Ja 40 lat temu miałam inne odkrycia, gdzieś w okolicach podłogi.

ja 40 late temu...hmmm...byłam komórką jajową nieowulującą jeszcze
podejrzewam

temat z forum xxx
Świat w jakim żyjesz - 4
Re: No i na Marsa nie polecimy (tak szybko)
gdyby zwierzęta jadły w mc donaldzie
Ludzie kontra bestie