Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!goblin1!gobli
n.stu.neva.ru!postnews.google.com!6g2000vbv.googlegroups.com!not-for-mail
From: Voyager <r...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.religia
Subject: Re: Człowiekowate
Date: Mon, 9 Jul 2012 12:18:26 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 89
Message-ID: <e...@6...googlegroups.com>
References: <a...@j...googlegroups.com>
<jtcokk$kd0$1@inews.gazeta.pl>
<1...@t...googlegroups.com>
<jtcq3n$mj3$1@inews.gazeta.pl>
<3...@v...googlegroups.com>
<jtf6f5$4te$1@inews.gazeta.pl>
<9...@h...googlegroups.com>
<jtf9hm$1ns$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 65.255.37.165
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1341861506 16564 127.0.0.1 (9 Jul 2012 19:18:26 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Mon, 9 Jul 2012 19:18:26 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: 6g2000vbv.googlegroups.com; posting-host=65.255.37.165;
posting-account=oxm6WwoAAABbNq-FrLxteMJGewUj6LHu
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: SAMSUNG-SGH-i900/1.0 (compatible; MSIE 4.01; Windows CE; PPC)/UC
Browser7.8.0.95,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:638221 pl.soc.religia:1001385
Ukryj nagłówki
Stokrotka napisał(a):
> Cytuj� s�ownik j�zyka polskiego:
> abstrakcyjny 1. <<nie oparty na do�wiadczeniu, oderwany od rzeczywisto�ci,
> nie daj�cy si� urzeczywistni�>>: Abstrakcyjny idea�, Abstrakcyjny pomys�.
>
> Mi ta definicja bardzo do dzieci pasuje.
>
> 2. flozof. <<uzyskany przez abstrahowanie , abstrakcj�, b�d�cy wytworem tej
> czynno�ci>>: Poj�cie abstrakcyjne. Myslenie abstrakcyjne.
>
> 3.szt. [...]
>
> abstrahowaďż˝ -1. tylko w zwrocie: Abstrahowaďż˝ od czegoďż˝ << nie braďż˝ pod
uwagďż˝
> czego� co si� uwa�a za mniej istotne>>
> - to sposub my��enia harakterystyczny dla doros�ego, ale jak uj�to w
> deginicji, to znaczenie dotyczy tylko i wy��cznie tego jednego zwrotu.-
>
> 2. filoz. <<wyodr�bnia� w przedmiocie lub zdarzeniu albo w zbiorze
> przedmiot�w i zdarze� cech� lub cechy b�d� stosunki czyli relacje;
>
> - i dlatego zbioruw uczy si� jak najwcze�niej-, dalej:
> tworzy� idee og�lne powszechniki; rozumowa� w spos�b formalny, operuj�c
> symbolami bez uprzytomniania sobie ich odpowiednik�w w rzeczywisto�ci
> pozaj�zykowej.
>
> - to znawu pasuje do wi�kszo�ci zabaw dzieci, np. sk�adaj�cych wie�� z
> zapa�ek:
> zapa�ka to symbol u�ywany - operowany- bez uprzytomniania sobie, ze zapa�ka
> s�u�y do wzniecania ognia.
>
>
>
>
> >Ka�da ksi��ka do pedagogiki wyja�nia �e my�lenie abstrakcyjne to ok
> > dziesi�� lat, tylko ty nie masz poj�cia co to my�lenie.
> Ca�kowita bzdura. Zwykle muwi si�, ze dzieci nie umiej� my�le�
abstrakcyjnie
> do oko�o 2-3 roku �ycia. Pogl�d ten wynika ewidentnie z nieznajomo�ci
j�zyka
> polskiego, znaczenia s�owa abstrakcyjny, zarozumia�o�ci humanistuw
> zajmuj�cyh si� tematem o kturym nie maj� zielonego poj�cia - matematyk�,
bo
> to ona z abstrakcji cz�sto ko�ysta.
>
>
>
> > Ka�dy naurolog
> > aby pokazaďż˝ ewolucjďż˝ pokazuje dziecko.
> Znowu b��d, wszyscy wiedz�, �e s� podobie�stwa, ale i ru�nice.
> I raczej neurolog to mniej wyko�ysta ten fakt ni� inny medyk.
>
>
> --
> (tekst w nowej ortografi: ďż˝->u, ch->h, rz->ďż˝ lub sz, -ii -> -i)
> Ortografia to NAWYK, cz�sto nielogiczny, ktury ludzie oci�ali umys�owo,
> na�ucaj� bezmy�lnie nast�pnym pokoleniom. http://ortografia.3-2-1.pl/
Abstrakcyjne myślenie ogólnie to analiza , czyli rozkładanie problemu
na czynniki pierwsze i synteza , czyli wyciąganie wniosku. Np Wałęsa
jest umysłowo poniżej tego myślenia, bo mu się mylą plusy ujemne ,
czyli nie potrafi dokonać analizy procesu i większość prostaków nie
umie tego robić.
Neurolog pokazuje dziecko bo wszystkie funkcje mózgu włączają się po
kolei jak to było dokładnie u przodków.
|