Re: Czy Bóg istnieje?

From: glob <r...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Czy Bóg istnieje?
Date: Sun, 22 Nov 2009 12:56:32 -0800 (PST)

darr_d1 wrote:

> Skoro jest 'skutek' musi być i 'przyczyna', czy nie tak?
>
> Skąd więc wziął się człowiek i cały otaczający nas świat (i
> wszechświat)?
>
> Tak naprawdę tomy o tym napisano i jak dotąd nikt nie potrafił
> udzielić na ten temat 'jednoznacznej' odpowiedzi. Tak samo, według
> mnie, nie sposób też wykluczyć istnienia Boga. Zwłaszcza, że jak sam
> wspomniałeś, dyskusja jest raczej czystko 'teoretyczna' - dowodów na
> istnienie lub nieistnienie Boga brak. Są jedynie (mniej lub bardziej
> uzasadnione) domniemania.
>
> Pozdrawiam,
> [...]

Świat przyczynowo -skutkowy to masz w nauce, a nauka jest stworem
abstrakcyjnym, miedzy abstrakcją a życiem masz sprzeczność i w tej
sprzeczności umieszczamy człowieka.
Świat przyczynowo - skutkowy, to determinizm, gdyż jeśli cegła upadła
mi na głowę, to zmusi mnie to do tego abym usiadł. Uważasz że jesteś
jak marionetka, czyli co do ciebie dotrze to ty bezmyślnie skutkujesz?
Bo taki jest świat przyczynowo-skutkowy, wykreślający świadomość
człowieka i co za tym idzie wolną wolę, jednak to teoria jest błędna ,
bo abstrakcyjna, gdyż w konkretnej sytułacji, każdy z nas podlega
przyczyną, ale też weryfikuje, bo myśli ,czy chce podnieś rękę czy też
jej nie podnosi. Świat przyczynow-s.... może wpłynąć tylko na jedną z
tych możliwości, a tu wybór dokonuje się miedzy możliwościami, tak
więc ten wybór jest samostwarzaniem się człowieka, co za tym idzie
rzeczywistości, człowiek jako kreator rzeczywistości, tylko oderwańcy
nie dostrzegają że dane rzeczy są związane z ich wyborami . Mnie nigdy
Bóg nie był potrzebny, byłem samowystarczalny, uważam że ci co
kochają Boga brzydzą się sobą, potrzebują kierownictwa, czyli wchodzą
w świat determinizmu i żyją bezwolnie jak trupy.