Re: Czy aby niezrozumiały wybryk Stwórcy?

Data: 2018-03-31 21:35:39
Temat: Re: Czy aby niezrozumiały wybryk Stwórcy?
Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net>

W dniu 31.03.2018 o 21:03, Jakub A. Krzewicki pisze:

> Ta propozycja niestety nie posiada wartości, gdyż jest sprzeczna
> sama z sobą.
>
> A to stąd, że materia ma tę właściwość fizyczną, podstawową, iż
> stawia opór.

To nie materia stawia opór lecz ludzkie przyzwyczajenia, strach przed
nowym i nieznanym, oraz najzwyklejsze przywiązanie do złudnej władzy.
Inercja materii jest efektem zwyczajnie inercji umysłowej jednostki, a
co dopiero inercja całego społeczeństwa na które składają się jednostki
i ich sprzeczne interesy.

> Dlatego pragnienie i awersja są przyczyna cierpienia, ponieważ
> regularnie zdarzają się przypadki, iż siły oporu środowiska są
> większe od pragnień i awersji, a do tego pragnienia i awersje
> przywiązują do tego środowiska, a można jeszcze dosadniej
> powiedzieć, że przybijają jak do krzyża.

Fajnie to teraz widać w Polsce i Europie. W Ameryce to chyba pójdzie
nieco szybciej bo i społeczeństwo jest i mobilniejsze, i nastawione na
naukę życia.

> Tak więc na dłuższą metę jakiekolwiek pragnienia i awersje
> przywiązane do środowiska materialnego stawiającego opór są bez
> sensu. Dlatego należy pomóc bezwzględnie w miarę możliwości wszystkim
> istotom do skutecznego odwrócenia wektorów dążeń od przyczyn
> cierpienia, a wybór nie jest "czy" tylko jak.

Sącząc jako antidotum - niby żmijowy jad - wiedzę o mechanizmach
przemocy i jej mutowaniu się. Szerzyć wiedzę o katastrofalnym wpływie
zakazu w wychowaniu dzieci na ich cały rozwój emocjonalny.

> Gdyż tam, gdzie są bariery i jednocześnie dążenia, tam zawsze muszą
> zaistnieć katastrofalne spiętrzenia, zawały i kolizje i tam zawsze
> będą istnieć bezprzedmiotowe pragnienie niemożliwe do realizacji.

Czyli uważasz, że żadnej zmiany, która wyeliminowałaby przemoc, dokonać
się nie da? Więc po co te cierpienia wielu tysięcy pokoleń? Czyżby to
był próżny wysiłek wielu pokoleń ludzi? A może jednak gwałtowny szok
uświadamiający jest jedyną szansą?

> Tylko wiedza jak pomóc sobie i innym mogącym to zrozumieć istotom
> odwrócić się od samsary jest użyteczna i wyłącznie jej praktykowanie
> i wykonywanie zasady miłości (maitri) oraz współodczuwania (karuna)
> jest dostatecznym usprawiedliwieniem ku zwróceniu się ku samsarze.

Teoretyzujesz Jakubie. A ja się pytam jak to chcesz przeprowadzić
fizycznie nie odwołując się do teorii lecz do konkretnego doświadczenia?
Czy też definitywnie odrzucasz moją propozycję jako niewykonalną?

> Ludzie właściwie kochający (bez miłości egoistycznej, skalanej
> pożądaniem i nadmiernym przywiązaniem) i oświeceni są niejako
> dywersantami w świecie materii.

I materia takich likwiduje na własna zgubę?
Wybacz, ale mam nieco lepsze zdanie o ludziach - wierzę w ich dobroć,
którą można wyzwolić w nich uczciwą i otwartą rozmową aż do bólu i
egzystencjalnego strachu kiedy ujawnia się informacje wyparte w
przepastną otchłań ich nieświadomości. I powinno to być krótkie i
perfekcyjne cięcie niczym uderzenie samuraja, gdyż to właśnie
przeciągający się proces uświadamiania staje się niebezpieczny i dla
terapeuty i dla osoby uświadamianej.

LeoTar Gnostyk

Świat według LeoTar'a - http://leotar.net/year_2018