Czy da się sprzedać odpady szklane typu słoiki butelki

11. Data: 2012-05-27 10:09:25

Temat: Re: Czy da się sprzedać odpady szklane typu słoiki butelki
Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:d2e99f6c-a9c9-402a-b5e5-ac97f1affedc@googlegrou
ps.com...
W dniu niedziela, 27 maja 2012 07:32:53 UTC+2 użytkownik dorato napisał:
Ok Te pojemniki, z napisami do jakich odpadów są, stoją zwykle na widoku

>Pojemniki na plastyk, szkło i papier sa rozstawione przez gmine w róznych
>częściach miasta/wioski. Nie >należą one do wspólnot itp. Możesz spokojnie
>tam wrzucać.

Dokladnie, ja miekszam w domku a ide na osiedlowe smietniki ze szklem i
plastikiem. Tak naprawde, to nie je zyskuje, a ten kto postawil te
zbieraczki. I nie wiem czy to jest gminia, czy nie jednak samo
przedsiebiorstwo oczyszczania.

12. Data: 2012-05-27 11:16:32

Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 27 May 2012 07:35:47 +0200, dorato napisał(a):

> W punktach skupu w moim powiecie jest tak jak powiedziałem. Jest w ruch w
> złomie, trochę mniejszy w makulaturze. Brak zainteresowania szkłem i
> plastikem. Trochę to dziwne bo skoro ze złomem się udało skupy i ludzi
> zmotywować to dlaczego nie z innymi odpadami?

Szkło jest za tanie i nie opłaca się.

--
___________ (R)
_______/ /_ GG: 3524356

13. Data: 2012-05-27 11:58:19

Od: "dorato" <b...@k...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Dyjor"
< hm...
> kontenera nie masz w pobliżu?
> wszelka nadgorliwość i głupota są surowo karane.
> swego czasu chciałem sie pozbyć makulatury i skończyło sie na zamówieniu
> firmy co wywozi śmieci przyjechali zabrali zapłaciłem, mam gdzieś gdzie to
> trafiło.

Kiepsko u mnie z budzetem domowym dlatego zależało mi nawet na
"symbolicznym" sprzedaniu śmieci.

14. Data: 2012-05-27 11:59:36

Od: "dorato" <b...@k...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ghost" <
> [...]
> plastikiem. Tak naprawde, to nie je zyskuje, a ten kto postawil te
> zbieraczki. I nie wiem czy to jest gminia, czy nie jednak samo

Czyli spoko można wrzucać. Tylko trzeba znaleźć nie zapełniony.

15. Data: 2012-05-27 13:40:34

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dorato wrote:
> Użytkownik "Marek Dyjor"
> < hm...
>
> Kiepsko u mnie z budzetem domowym dlatego zależało mi nawet na
> "symbolicznym" sprzedaniu śmieci.

chyba więcej wydałeś na jeżdżenie...

16. Data: 2012-05-27 18:29:26

Od: Bożena <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Kris" <> wrote in message
> [...]
częściach miasta/wioski. Nie należą one do wspólnot itp. Możesz spokojnie

Z tym "Możesz spokojnie tam wrzucać" to już różnie bywa.
Nie zawsze pojemniki na odpady typu papier/szkło/plastik są "darmowe",
czasem jest tak, że umowę podpisuję spóldzielnia/wspólnota i mieszkańcy za
to płacą zależnie od ilości wywiezionych śmieci. Dorato słusznie się obawia,
że ktoś miejscowy może się zdenerwować widząc, że jakiś obcy podrzuca na
osiedle swoje śmiecie.
Na osiedlu, na którym mieszkam, mieliśmy wiele tego typu "podrzutek" i
bardzo wysokie koszty wywozu śmieci, więc kontenery na śmiecie (w tym te
papier/szkło/plastik) zostały zamknięte, a mieszkańce dostali klucze do
pomieszczeń/wiat z kontenerami. Problem natychmiast zniknął.

Bożena.

17. Data: 2012-05-27 19:49:10

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bożena" <n...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
> papier/szkło/plastik) zostały zamknięte, a mieszkańce dostali klucze do
> pomieszczeń/wiat z kontenerami. Problem natychmiast zniknął.

Jesli chodzi o szklo itp. to to nie sa smieci. Nie wierze, by ktos musial
placic za ich odbior. Ale jak znam zycie na 100% znajda sie cwoki ktorym sie
bedzie zdawalo, ze doplacaja do obcych "podrzucajacych" im butelki.

18. Data: 2012-05-27 20:32:42

Od: Bożena <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ghost" <> wrote in message

> [...]
sie
| bedzie zdawalo, ze doplacaja do obcych "podrzucajacych" im butelki.

Nie musisz wierzyć. Umowa jest, innej opcji nie było - albo wszystko
wyrzucamy do ogólnych kontenerów ze śmieciami gospodarczymi i płacimy za nie
jako śmiecie, albo chcemy (a chcieliśmy) segregować i wtedy płacimy za wywóz
tych dodatkowych kontenerów.
A temat podrzucanych śmieci wcale nie jest taki nieistotny. Oczywiście
fajnie, że ludzie szukają możliwości wyrzucić coś do przeznaczonych do tego
kontenerów, a nie po staropolsku do lasu, ale nie ma tak, że _wszystkie_
kontenery są gminne i każdy może tam dowoli wyrzucać śmiecie.

Bożena.

19. Data: 2012-05-28 06:03:06

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie
> jako śmiecie, albo chcemy (a chcieliśmy) segregować i wtedy płacimy za

I za calosc placicie mniej, niz za taka sama ilosc odebranych kilogramow,
ale w zbiorczych kontenerach bez segregacji.

Jest jeszcze taka ewentualnosc, ze ktos sie z kims "dogadal" i ma dodatek do
pensji.

> [...]
> kontenerów, a nie po staropolsku do lasu, ale nie ma tak, że _wszystkie_
> kontenery są gminne i każdy może tam dowoli wyrzucać śmiecie.

Juz prawie tak jest, juz niebawem nawet te ze smieciami beda gminne.

20. Data: 2012-05-28 09:06:09

Od: Bożena <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

| I za calosc placicie mniej, niz za taka sama ilosc odebranych kilogramow,
| ale w zbiorczych kontenerach bez segregacji.

Tak, wychodzi mniej, niż było kiedyś bez segregacji, ale to chyba nie tylko
z powodu segregacji i osobnych kontenerów, a także z powodu zamknięcia tych
kontenerów pod klucz.

| Jest jeszcze taka ewentualnosc, ze ktos sie z kims "dogadal" i ma dodatek
do
| pensji.

Myślę, że raczej nie. Osiedle nie jest duże, a problem śmieci był tak
palący, że mieszkańcy sami szukali różnych ofert i porównywali. Ten "ktoś"
musiałby być wyjątkowo głupi, że się pchać w taki kocioł :)

| Juz prawie tak jest, juz niebawem nawet te ze smieciami beda gminne.

Mylisz pojęcia - mamy dwie różne sytuacje:
1. kontenery gminne = "darmowe" dla wszystkich czyli opłacane przez gminę z
naszych podatków - taki kontener jest ogólnodostępny i nikt nie ma prawa go
zamknąć pod klucz ani komuś zabronić coś do niego wrzucić.
2. kontenery wywożone przez przedsiębiorstwa "śmieciowe" zarządzane przez
gminę (o tym chyba piszesz), nie są darmowe i nie są ogólnodostępne -
mieszkańcy za nie będą płacić tak samo, jak teraz czyli od ilości
wywiezionych śmieci - te kontenery dalej będą "należeć" do tych, którzy za
nie płacą, i przy tych kontenerach można będzie mówić o problemie
podrzucania śmieci.

Bożena.

Coś mi podgryza kostkę betonową
czy stary piec kaflowy jest coś warty ?