Czy da się sprzedać odpady szklane typu słoiki butelki

21. Data: 2012-05-28 09:21:58

Temat: Re: Czy da się sprzedać odpady szklane typu słoiki butelki
Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 28 maja 2012 11:06:09 UTC+2 użytkownik Bożena napisał:
> nie p�ac�, i przy tych kontenerach mo�na b�dzie m�wi� o problemie
> podrzucania �mieci.

Nie wiem jak u Ciebie ale tu gdzie mieszkam jest mnóstwo ogólonodostępnych pojemników
do segregowanych odpadów(plastyk, szkło, papier, ubrania)Podejrzewam że zostały
sfinasowane w ramach jakiegos projektu unijnego ale to bez znaczenia. Nawet na
niewielkich wioskach w okolicy stoja po 1-2 takie zestawy.

22. Data: 2012-05-28 09:25:36

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bożena" <n...@g...com> napisał w wiadomości

> Mylisz pojęcia - mamy dwie różne sytuacje:

Uwielbiam, "mylisz pojecia" - najczesciej slysze to od urzednikow.

> [...]
> naszych podatków - taki kontener jest ogólnodostępny i nikt nie ma prawa
> go
> zamknąć pod klucz ani komuś zabronić coś do niego wrzucić.
> 2. kontenery wywożone przez przedsiębiorstwa "śmieciowe" zarządzane przez
> gminę (o tym chyba piszesz), nie są darmowe i nie są ogólnodostępne -
> mieszkańcy za nie będą płacić tak samo, jak teraz czyli od ilości
> wywiezionych śmieci - te kontenery dalej będą "należeć" do tych, którzy za
> nie płacą, i przy tych kontenerach można będzie mówić o problemie

Domyslam sie, ze sugerujesz, iz napisalem, ze bedzie za darmo. Klopot w tym,
ze mylisz pojecia.

BTW Nie, nie bedzie podrzucania smieci, o to wlasnie chodzi w calym tym
zamieszaniu. Bedzie co najwyzej oszukiwanie gminy na platnosciach, ale to
juz bedzie inny problem i inny paragraf.

23. Data: 2012-05-28 09:28:16

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

ps.com...

> [...]
>ubrania)Podejrzewam że zostały sfinasowane w ramach >jakiegos projektu
>unijnego ale to bez znaczenia. Nawet na niewielkich wioskach w okolicy

Segregowane odpady maja swoja wartosc, niby dlaczego ktos mialby to jeszcze
dofinansowywac?

24. Data: 2012-05-28 09:47:06

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 28 maja 2012 11:28:16 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

> Segregowane odpady maja swoja wartosc, niby dlaczego ktos mialby to jeszcze
> dofinansowywac?

W sumie racja- ale z doiatacjami unijnymi różnie bywa;)
A dzieki takim darmowym pojemnikom mniej plastyku np do pieców trafi czy mniej
plastyków i szkła do okolicznych lasów.

25. Data: 2012-05-28 09:49:37

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 26 maja 2012 18:54:31 UTC+2 użytkownik dorato napisał:

> Ostatecznie wyrzuci�bym do �mietnika. Czy wolno wyrzuci� do smietnik�w,
> takich do segregacji, ale ustawionych nie na moim osiedlu?

Jeśli nie są opisane że "tylko dla mieszkańców osiadla xxx" to możesz przyjąć że sa
ogólnodostepne i możesz wrzucać

26. Data: 2012-05-28 13:15:13

Od: Bożena <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
| Użytkownik "Bożena" <n...@g...com> napisał w wiadomości

| Uwielbiam, "mylisz pojecia" - najczesciej slysze to od urzednikow.

Czy już się mam obrazić? Bo jakoś nie wiem...

| Domyslam sie, ze sugerujesz, iz napisalem, ze bedzie za darmo. Klopot w
tym,
| ze mylisz pojecia.

Czyżbyś był urzędnikiem? :P

Nie, nie sugeruję, iż napisałes, ze będzie za darmo.
Nie chodziło mi o cenę, a tylko o to czy kontenery będą _ogólnodostępne_ bez
ograniczeń dla każdego czy nie.
Za darmo nic nie ma (zauważ, że w przypadku 1-szym napisałam słowo "darmowe"
w cudzysłowie), jest tylko różnica z którego portfela jest płacone:
- w przypadku 1-szym proces organizuje i _opłaca gmina_ czyli np. z podatków
lub chociażby z pieniędzy za posegregowane odpady itp., kotenery są
_dostępne dla każdego_
- w przypadku 2-gim _płacą wyłącznie mieszkańcy_ danego np. bloku/osiedla,
więc mieszkańcy mają te _kontenery na wyłączność_, spokojnie mogą je
zamknąć i nikt nie będzie mógł im nic powiedzieć.

| BTW Nie, nie bedzie podrzucania smieci, o to wlasnie chodzi w calym tym
| zamieszaniu. <...>

Niestety się nie zgodzę.
Gdyby miało być, jak piszesz, to wywóz śmieci byłby dla wszystkich (w tym
także dla mieszkańców bloków czy osiedli prywatnych) darmowy tzn. wszelkie
koszta ponosiłaby gmina - a to zbyt piękne, aby było realne. Niezależnie od
tego, któ będzie zarządzał biznesem wywozu śmieci, opłaty pozostaną, więc w
temacie możliwości podrzucania śmieci nic się nie zmieni.

Tzn. w przypadku 1-szym taki proces z definicji nie może mieć miejsca -
wszystkie kontenery są ogólnodostępne i opłacone przez gminę, a z sąsiedniej
gminy, raczej nikt śmieci nie powiezie (choć to też byłoby podrzucanie :)).

Zaś w 2-gim przypadku jak najbardziej zostanie po staremu. Dorzucenie do
takego "prywatnego" kontenera śmieci przez kogoś, kto nie mieszka na w tym
bloku czy na osiedlu (czytaj nie płaci za wywóz tych śmieci) jest właśnie
podrzucaniem śmieci. I nie ma żadnego znaczenia, że w obu przypadkach
kontenery będą wywożone/obsługiwane przez tę samą firmę zarządzaną przez
gminę.
Tak samo jak np. w domkach jednorodzinnych, gdzie każda rodzina zawiera
osobną umowę z firmą "śmieciową", a sąsiad wyrzucałby swoje śmiecie do
kontenerka innego sąsiada, zamiast do swojego. Średnio uczciwe, prawda?

Bożena.

27. Data: 2012-05-28 18:12:13

Od: "Dziobak" <d...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Dyjor" napisał

> swego czasu chciałem sie pozbyć makulatury i skończyło sie na zamówieniu
> firmy co wywozi śmieci przyjechali zabrali zapłaciłem, mam gdzieś gdzie to
> trafiło.

Wzorowy obywatel :>>>
Ci co sprzedają toksyczne odpady stosuja identyczna logikę.

.. tak się tylko czepiam , profilaktycznie..

Dziobak

28. Data: 2012-05-28 19:38:55

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziobak wrote:
> Użytkownik "Marek Dyjor" napisał

> Wzorowy obywatel :>>>
> Ci co sprzedają toksyczne odpady stosuja identyczna logikę.
>
> .. tak się tylko czepiam , profilaktycznie..

zakładam, że zatrudniona firma wywozi odpady we właściwe miejsce...

wcześniej zadałem z dwa pytanie przez sieć o odbiór makulatury, brak
zainteresowania. jakoś mi si enie chciało z tym wałkonić z przyczepą po
okolicy.

29. Data: 2012-05-29 14:06:34

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tego, któ będzie zarządzał biznesem wywozu śmieci, opłaty pozostaną, więc
> temacie możliwości podrzucania śmieci nic się nie zmieni.

Jestes w mylnym bledzie. Gmina scignie kase od glowy, od kazdego citizena. A
sciagnie jej tyle by zaspokoic rachunki od przedsiebiorstwa oczyszczania.
Naprawde nie rozumiesz, na czym polega ta zmiana.

Coś mi podgryza kostkę betonową
czy stary piec kaflowy jest coś warty ?
Podwójne gniazdo z wyłącznikiem
Zużycie energii do ogrzania mieszkania