Re: Czy depresja wraca naprawde? - dlugie

From: "mema" <m...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Czy depresja wraca naprawde? - dlugie
Date: Sun, 22 Feb 2004 22:16:51 +0100

Użytkownik "parrot" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:65ac.000008b1.4038fe49@newsgate.onet.pl...

depresja niestety moze wracać. nawet jesli nie bedzie zdiagnozowana jako
"endognna" lub "zaburzenia depresyjne nawracajace", nawet jesli to "tylko"
deprasja reaktywna (w reakcji na jakies trudne wydarzenie), moze wracac, bo
mzoe byc znanym schematem (sposobem)zachowania.

> Myslalam o terapii. Boje sie jednak, ze psycholog/psychiatra wyrzuci
> mnie za drzwi i wtedy mysle, ze przeciez juz raz to przezylam.

dobry/prawdziwy nie powinienCie wyrzucić.

Moze
> doswiadczenie pozwoli mi uniknac kolejnego dola?

moze , ale nie musi.

> mi: "pani jest silna, pani sobie poradzi". Wiecej nie poszlam. Kazala mi
tez
> kupic

nie dziwie Ci sie. nie dziwię się także rekacjom ludzi na słynne "Trzeba
wziac sie w garść"- odpowiedz jednej z moich pacjentek (w szpitalu): "Gdybym
mogła wziac sie w garsć, nie byłoby mnie tutaj".

> Szukac pomocy, czy nie histeryzowac?

radzisz sobie sama, czy czujesz, ze potrzeba Ci pomocy z zewnątrz?

Boje sie, ze terapeuta mnie wysmieje.

jesli terapeuta, to nie wyśmieje. wysmianie nie jest terapeutyczne. moze
poprowadzić Cie w stronę wniosku, ze własciwie radzisz sobie/ze nie jest tak
zle, ajk Ci sie wydaje, ale nie wysmieje. a jesli wysmieje- daj sobie spokój
z takim "terepeutą".

> Ludzie maja w koncu wieksze problemy.

Kiedyś moja terapeutka na takie zsłowa z moich ust powiedziała coś, co
zakodowałam i powtarzam jako "W danym momencie zycia dny problem jest dla
danego człowieka najwiekszym problemem na świecie i tak własnie jest!" z
tydzien moze juz byc inaczej, ale dzis jestesmy w dzis. Ja traktuje powaznie
problemy, które moi klienci uznają za powazne.

.Bo teraz absolutnie sie tak
> nie czuje...

skoro się nie czujesz silna, moze (chwilowo?) Twoja siła ukryła się lub
wyczerpała wobec aktulanych trudnosci. czy nie lepiej postawić wiec znów
pytanie: poradze sobie sama, czy potrzebuje pomocy?

p.s. byc moze farmakoterapia bedzie ci potrzbna- dobry terapeuta powinien
własciwie to ocenić.

pozdrawiam

mema