Czy do bloku warto dawać drzwi antywłamaniowe?

1. Data: 2002-09-05 09:24:33

Temat: Czy do bloku warto dawać drzwi antywłamaniowe?
Od: G...@U...onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

Na razie mam takie drzwi, które są dziurawe, puste w środku, framugi
prawie się nie trzymają, a framuga kompletnie nie trzyma się ściany.
Mam nadzieje, że nikt nie wie, gdzie mieszkam ;-)

Czy do bloku warto kupować drzwi antywłamaniowe? Czy też wystarczą
porządne normalne drzwi za ok. 1000 zł?
A jakie w ogóle są lepsze? Stalowe czy drewniane?

Aha - mieszkanie na parterze (kraty na balkonie) - nie wiem, czy to
coś zmienia.

Dzięki.

--
Grzegorz Janoszka
www.consulta.pl odpowiadając POPRAW adres

Na newsy piszę prywatnie i wyrażam swoje prywatne poglądy, które nie mają
nic wspólnego z moimi byłymi, obecnymi i przyszłymi pracodawcami.

1. Data: 2002-09-05 09:37:00

Temat: Re: Czy do bloku warto dawać drzwi antywłamaniowe?
Od: "Aleksy Kordiukiewicz" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@U...onet.pl>
napisał w wiadomości
edu.pl...
> [...]
> porządne normalne drzwi za ok. 1000 zł?
> A jakie w ogóle są lepsze? Stalowe czy drewniane?

W bloku spokojnie mogą być metalowe, bo nie będą przemarzać.

> Aha - mieszkanie na parterze (kraty na balkonie) - nie wiem, czy to
> coś zmienia.

Oczywiście, że zmienia, bo trochę wyżej drzwi są w zasadzie jedyną drogą
wejścia.
Na wyższych kondygnacjach solidne drzwi w zasadzie załatwiają wszystko.
Na parterze złodziej może wejść przez okno. Kraty są przeszkodą, ale wcale
nie do pokonania.

Jeżeli jest domofon w domu, to jest on dodatkowym utrudnieniem dla złodzieja
i wtedy drzwi nie muszą być aż tak bardzo solidne.

Pozdrowienia

--
Aleksy Kordiukiewicz
mailto:a...@a...com.pl

1. Data: 2002-09-05 09:51:36

Od: Wojciech Gołąbowski <w...@g...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aleksy Kordiukiewicz"
> [...]
złodzieja
> i wtedy drzwi nie muszą być aż tak bardzo solidne.

Z tym, że w polskich warunkach domofony są zazwyczaj zepsute, drzwi do
klatki cały czas otwarte, po klatce kręcą się autentyczni i
pseudo-roznosiciele ulotek... Ja dałem antywłamaniowe. Poza oczywistymi
plusami, niektóre firmy ubezpieczeniowe dają przy takich zniżki.
Skoro to parter (gdzie mimo krat można wejść przez okno), postaraj się
dodatkowo o taki zamek do drzwi, którego nie można w łatwy sposób otworzyć
od środka - tylko kluczem z zewnątrz. Jeśli nawet wejdą, to przynajmniej
nie wyjdą tak łatwo z łupem...

Wojtek
--
,
. / ,'. ,'| ,'. Wojciech "Voqo" Gołąbowski

1. Data: 2002-09-05 09:58:53

Od: "Aleksy Kordiukiewicz" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Gołąbowski" <w...@g...art.pl> napisał w
wiadomości news:al79c0$hpp$1@news2.tpi.pl...

> Z tym, że w polskich warunkach domofony są zazwyczaj zepsute, drzwi do
> klatki cały czas otwarte, po klatce kręcą się autentyczni i
> pseudo-roznosiciele ulotek...

W starszym budownictwie i owszem. Zwłaszcza w duzych spółdzielniach.
W nowym raczej już się nie widuje takich sytuacji.
Raz, że stolarka jest dużo lepsza,
dwa, że nie ma pijaczków otwierających drzwi nogą.

> [...]
> od środka - tylko kluczem z zewnątrz. Jeśli nawet wejdą, to przynajmniej

W każdej sytuacji zaletą jest otwieranie drzwi od wewnątrz kluczem.
Niemniej jednak jeżeli drzwi można otworzyć tylko od zewnątrz,
to trzeba być ostrożnym przy wychodzeniu.
Żeby nie zamknąć kogoś z rodziny w środku.
Niektóre zamki po jednym przekręceniu klucza mozna otworzyć
od wewnątrz, po dwukrotnym już nie.

Pozdrowienia

1. Data: 2002-09-05 10:16:36

Od: "Sokrates" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> Czy do bloku warto kupować drzwi antywłamaniowe? Czy też
wystarczą
> porządne normalne drzwi za ok. 1000 zł?
> A jakie w ogóle są lepsze? Stalowe czy drewniane?

Witam, jestem tutaj pierwszy raz i może przejdę od razu do
podania mojej opinii. Myślę, że drzwi metalowe do mieszkania
w bloku nie mają sensu, ponieważ przypuszczam, że ewentualni
złodzieje chcąc dostać się do mieszkania nie chcieli by w
trakcie włamania pozostawiać widocznych śladów swojej
bytności w mieszkaniu, gdzie istnieje duże
prawdopodobieństwo, że ktoś z lokatorów będzie przechodził w
tym czasie, dlatego też uważam, że solidne drzwi drewniane w
zupełności wystarczą. Istotne jest jedynie porządne
obmurowanie ościeżnicy, założenie kołków antywłamaniowych od
strony zawiasów oraz zamontowanie solidnego zamka lub
zamków. Wydaje mi się, że z metod mocno inwazyjnych można
się liczyć jedynie z próbą wyważenia drzwi, przez co podane
przeze mnie metody powinny wystarczyć. Inaczej sprawa się ma
z domami wolnostojącymi, gdzie faktycznie powinno się
wstawiać solidne drzwi uniemożliwiające ich rozwalenie.
Sokrates

1. Data: 2002-09-05 10:33:55

Od: G...@U...onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 5 Sep 2002 12:16:36 +0200 I had a dream that Sokrates <d...@w...pl>
wrote:
> [...]
>obmurowanie ościeżnicy, założenie kołków antywłamaniowych od
>strony zawiasów oraz zamontowanie solidnego zamka lub

Ale wiesz, samo drewniane skrzydło jest rzeczywiście tanie (200zł),
ale jak doliczysz ościeżnicę, kołki, zamki, klamki itd, to wyjdzie
właśnie koło 1000zł, za które masz właśnie stalowe drzwi z ościeżnicą
i fajnymi zamkami (firma Juwent).

Chciałem zjechać z kosztami, ale wychodzi mi, że 1000zł to minimum,
jakie trzeba wydać na drzwi... Nie orientuje się ktoś, ile wynosi
ulga remontowa w jednym roku? Tzn. jakie maksymalne wydatki można
odliczyć rozliczając się za ten rok, a jakie wydatki się
przekłada na następne lata?

1. Data: 2002-09-05 10:35:32

Od: G...@U...onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 5 Sep 2002 11:37:00 +0200 I had a dream that Aleksy Kordiukiewicz
<a...@a...com.pl> wrote:
>Jeżeli jest domofon w domu, to jest on dodatkowym utrudnieniem dla złodzieja
>i wtedy drzwi nie muszą być aż tak bardzo solidne.

Taa... domofon jest, ale połowa mieszkań otwiera po dzwonku w ogóle nie
pytając, kto idzie ;)
Chcę kupić jakieś drzwi, bo obecne to ruina, ale widzi mi się, że za np.
400 zł niczego nie kupię :(

1. Data: 2002-09-05 10:42:32

Od: "Aleksy Kordiukiewicz" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sokrates" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

Pozwolę sobie trochę podyskutować z tym punktem widzenia.

> [...]
> bytności w mieszkaniu, gdzie istnieje duże
> prawdopodobieństwo, że ktoś z lokatorów będzie przechodził w

Czy to znaczy, że na drzwiach drewnianych śladów włamania
nie będzie w przeciwieństwie do drzwi metalowych?

> [...]
> z domami wolnostojącymi, gdzie faktycznie powinno się
> wstawiać solidne drzwi uniemożliwiające ich rozwalenie.

Czy "inaczej" to znaczy drzwi metalowe?
Otóż drzwi metalowe w ogóle się nie nadają do domów jednorodzinnych,
bowiem przemarzają i zawsze na futrynach będzie szron
a przynajmniej rosa. Podobnie będzie i z samym skrzydłem.

Poza tym w domku nie ma sensu stawiania bardzo mocnych drzwi,
bowiem złodziej nie jest głupi i nie będzie męczył się z potężnymi drzwiami,
gdy tuż obok znajdują się dużo łatwiejsze do pokonania okna.
Nawet jeżeli mają okucia antywyważeniowe.

Pozdrowienia

1. Data: 2002-09-05 11:07:05

Od: "Sokrates" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
<G...@U...onet.pl> napisał w
wiadomości
edu.pl..
.

> [...]
wyjdzie
> właśnie koło 1000zł, za które masz właśnie stalowe drzwi z

No to nie ma chyba się co specjalnie zastanawiać. Jeśli
faktycznie ceny obu wariantów są porównywalne, to należy
wybrać wariant solidniejszy, choć wydaje mi się, że drzwi
drewniane sprzedawane są w komplecie z futryną, w każdym
razie takie do mieszkania a nie do pokoju.
Sokrates

1. Data: 2002-09-05 11:07:36

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Janoszka napisał(a):

> [...]
> ale jak doliczysz ościeżnicę, kołki, zamki, klamki itd, to wyjdzie
> właśnie koło 1000zł, za które masz właśnie stalowe drzwi z ościeżnicą

Oj, chyba za 1000 złotych Juwentu z fajnymi zamkami ( klasa C, co
najmniej 2 ) nie kupisz.

--
Piotr Jankisz

Małe co nieco o rowerach: