Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Czy dziura w mózgu może się zmartwić? Re: Muszę Was zmartwić (crospost) Re: Czy dziura w mózgu może się zmartwić? Re: Muszę Was zmartwić (crospost)

Re: Czy dziura w mózgu może się zmartwić? Re: Muszę Was zmartwić (crospost)

From: "baciu" <f...@k...net.pl>
Newsgroups: pl.sci.fizyka,pl.sci.psychologia
Subject: Re: Czy dziura w mózgu może się zmartwić? Re: Muszę Was zmartwić
(crospost)
Date: Fri, 20 Sep 2002 13:37:04 +0200

Użytkownik "eTaTa" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:ametaf$se3$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "baciu"
> Mnie denerwuje używanie w tym kontekście słowa "nieświadomość"
> Jest cholernie mylące.

Mylące? A nie jest tak, że im bardziej myślisz że się nie mylisz tym
bardziej jest szansa że
pomylisz się jeszcze bardziej. Sugestia to jest coś takiego co potrafi ci
stworzyć w jednej chwili
inny świat, a gdy wierzysz że jesteś już w drugim to nagle okazuje się że
ten prawdziwy jest
jeszcze bardziej mylny od tamtego pomylonego.
A co jest poprawne jeśli wszystko jest względne i skoro i tak twoje myśli są
tylko tworami
samymi w sobie i nie mogą mówić o czymś ale o tym jak one to reprezentują.
I jak tu kogoś rozumieć, tym bardziej że zrozumienie słów zależy od tego czy
już rozumiesz
siebie.

> To ostatnie pytanie, to konsekwencja błędu nazewnictwa.

Błędu nazywania nieświadomości. Zgubiłem wątek dlatego pytałem jak doszedł
do takich
wiosków. Bo przecież każda teoria jest tylko teorią. Pewnym modelem. Nie
kumam tego
co znaczy "widzieć poprawnie". Rozumieć z absolutną pewnością i
poprawnością. Czy
jeśli się już "opanuje" cały swój nieświadomy umysł, który z tobą
niejednokrotnie walczy,
czy już się będzie wszystko rozumiało? Nie sądzę, myślę że nieświadomość to
tylko mechanizm
którego można nauczyć się programować tak by nie niewolił człowieka, oraz
nie było takiego
efektu że stajesz i walisz głową o ścianę, a potrafisz "widzieć" siebie na
tyle że gdy chcesz iść
w lewo to mózg rusza w lewo i w każdym kierunku, a nie informuje ci że to
jest niezgodne z
narzuconym odgórnie regulaminem. Że jakieś "czerwone" ci każą kamienować i
podnosisz
posłusznie łapkę i w imie dobra społeczeństwa zabijasz osobę z uśmiechem na
twarzy.

> Oczywiście.
> << A tyś długo należał do trzody. Głos trzody długo odzywać się w tobie
> jeszcze będzie. >> [Nietzsche]
> Podesłane mi przez Janusza H.

A może "trzoda" jest "zła", czyli to kolejna ściema programująca umysł.
Wiem, że będzie zła dla tego kto tak pomyśli.

A ktoś urodził się panem i głosu trzody nie szłyszy tudzież nie robi to
na nim żadnego wrażenia?
Nawet jeśli urodzisz się bez autorytetów, to czy takie dziecko zrozumie
własne myślenie od tak?
"Trzoda" to konieczność dla rozwoju dziecka, jego całe życie opiera się w
chwili narodzenia
na tym połączeniu, jeśli ono puści dziecko zginie. Ludzie którzy gubią się
we włąsnej trzodzie to
tacy którym kiedyś ktoś nagiał to połączenie. Wykorzystał i przekrzywił, tak
że ta osoba nie
odebrała od tego kogoś steru do włąsnej nieświadomości. Ja tak to widzę.

poczytam