Czy folia pod chodnikiem z kamieni?

1. Data: 2008-07-10 10:19:44

Temat: Czy folia pod chodnikiem z kamieni?
Od: "Roman" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczów
Chciałbym ułożyć chodnik z kamieni, w taki sposób,
żeby pomiędzy nimi była przestrzeń BEZ trawy.
Nie chciałbym zalewać tej przestrzeni betonem (względy estetyczne).

I tu pomysł.: A gdyby dać pod kamienie folię?
Co o tym myślicie?
Jakieś doświadczenia?

2. Data: 2008-07-10 17:20:45

Temat: Re: Czy folia pod chodnikiem z kamieni?
Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Roman" <o...@g...pl> wrote in message
> [...]
> Nie chciałbym zalewać tej przestrzeni betonem (względy estetyczne).
>
> I tu pomysł.: A gdyby dać pod kamienie folię?

Mam ten sam problem, co prawda przymierzam się do kostki brukowej POZBRUK
http://www.pozbruk.pl/ (program bruk/Antyk).
Z tego co wiem stosuje się wtedy nie folię a geowłókninę która powinna
zabezpieczać zarówno przed wyrastaniem roślinek jak też mieszaniem się
wypełnienia (żwir/grys?) z podłożem.
Nie jestem tylko pewnien czy wystarczy geowłoknina ogrodnicza czy powinna byc
jakaś bardziej odporna.
Z tego co się doszukałem są geowłókniny dla konstrukcji inżynieryjnych, być może
bardziej wytrzymałe...

TomekD

3. Data: 2008-07-10 22:34:05

Od: "Protz" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roman" <o...@g...pl> napisał

> I tu pomysł.: A gdyby dać pod kamienie folię?
> Co o tym myślicie?

a co wtedy zrobi woda?

Protz

4. Data: 2008-07-10 22:43:00

Od: bynio <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sposób który poznałem dawno temu na zachodzie (ciężko bylo) polegał na
tym,
że pomiędzy plyty chodnikowe czy też "puzzle" betonowe szeroką
szczotką
"wmiatało się" dokładnie bardzo drobny biały piasek kwarcowy.
Jest on zbyt ciężki, by nawet mocny wietr go wywiewał
przepuszcza wodę
a jego ostre, kanciaste ziarenka skutecznie uniemożliwiają rozwój
delikanych roślinek
pod warunkiem, że chodnik jest używany bo wskutek przemieszczania sie
rożnych obciążeń
następuje delikatny ruch wszystkich elementów chodnika co powoduje
miażdżenie i ocieranie jakichkolwiek delikatnych cząstek organicznych,
które próbują
się zagnieździć w przestrzeniach pomiedzy plytami.
Co kilka lat trzeba solidnie i dokładnie pozamiatać (przedrapać)
całość i uzupelnić ew braki.
Taki piasek pięknie się skrzy i ma też wiele kolorów.
Zwykły piach nawet bardzo drobny nie spełnia takiej roli bo jest za
malo ostry i zbyt lekki.

5. Data: 2008-07-12 19:10:07

Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

bynio wrote:
> [...]
> Taki piasek pięknie się skrzy i ma też wiele kolorów.
> Zwykły piach nawet bardzo drobny nie spełnia takiej roli bo jest za

no chyba żeby użyć drobnego kruszywa, które dobrze się ubija i nie
"płynie" jak piasek - tyle że jest kilkakrotnie droższe od piasku
Jeffrey

Zamek do drzwi
CZY WARTO?
panele-jakie?
Zelmer daje 4 lata gwarancji na odkurzacze - NIEPRAWDA!
Kolor stali?