Czy halogeny są bardziej energoszczędne niż tradycyjne żarówki?

1. Data: 2005-08-28 20:53:13

Temat: Czy halogeny są bardziej energoszczędne niż tradycyjne żarówki?
Od: "luka" <4...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy halogeny są bardziej energoszczędne niż tradycyjne żarówki?

pzdr

Lukasz

2. Data: 2005-08-28 21:46:58

Od: "salamon" <s...@b...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Czy halogeny są bardziej energoszczędne niż tradycyjne żarówki?
Noooo...
40W halogen pobiera mniejszą moc niż 60 W żarówka, a nawet dwukrotnie
mniejszą w porównaniu do żarówki 80W ;-)
pozdr
SALAMON

3. Data: 2005-08-28 22:15:35

Od: "Tomek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy halogeny są bardziej energoszczędne niż tradycyjne żarówki?
>
> pzdr
>
> Lukasz

Troche ale niewiele. Za to daja lepsze światło. Tomek

4. Data: 2005-08-28 22:17:00

Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy halogeny są bardziej energoszczędne niż tradycyjne żarówki?

tak jakby...
bo halogen 40W daje więcej światła niż zwykła żarówka 40W i w ten sposób
jest bardziej energooszczędna:)

JR

5. Data: 2005-08-28 22:53:46

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

luka wrote:

> Czy halogeny są bardziej energoszczędne niż tradycyjne żarówki?

Mają wyższą temperaturę barwową (i w ogóle - temperaturę) zatem większa
cześć widma jest w zakresie widzialnym niż w żarówce. Mniej wchodzi na
podczerwień.
Jednak przy ustalaniu ekonomiki halogen-żarówka weż pod uwagę, że:
- halogen potrzebuje dodatkowego osprzętu (jeśli na 12v. odradzam
halogeny na 220, bo maja znacznie niższą trwałośc)
- halogen kosztuje jednostkowo drożej, niż żarówka
Zatem koszty eksploatacji żarówek wydają się być jednak niższe -
niewielka zmiana sprawności nie rekompensuje różnic cenowych

sadyl

6. Data: 2005-08-29 08:46:44

Od: Milo <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

sadyl wrote:
> luka wrote:
>
> Zatem koszty eksploatacji żarówek wydają się być jednak niższe -
> niewielka zmiana sprawności nie rekompensuje różnic cenowych

To prawda, ale ...
Halogeny są w niewysokich pomieszczeniach bardzo przyjemne. Nie
wyobrażam sobie dobrego oświetlenia tradycyjnego - (częsciowo)
podwieszonego sufitu w mojej łazience, chociaż pewnie są magicy, którzy
by ładnie to skomponowali. W łazience mam 3x35W + 2x35W + dodatkowe
oświetlenie lustra, ale żadko kiedy używam więcej niż jednego kompletu.
Oszczędne to nie jest, ale za to wygląda ładnie i światło, jak już
niektórzy zauważyli jest bardzo miłe.

Jeśli miałbym wannę w łazience, to pewnie pomyślałbym nieco inaczej o
oświetleniu - nieco bardziej ekonomicznym.

Pozdrawiam
Milo

7. Data: 2005-08-29 23:07:04

Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli miałbym wannę w łazience, to pewnie pomyślałbym nieco inaczej o
> oświetleniu - nieco bardziej ekonomicznym.

moja żona zapala świeczkę w czasie kąpieli w wannie:)

JerzyR

8. Data: 2005-08-30 10:36:44

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:43139502$1@news.vogel.pl
Od: JerzyR <j...@k...chip.pl>
Było:

> moja żona zapala świeczkę w czasie kąpieli w wannie:)

A jak wpadnie do wody i ją porazi...?! Zamontuj może jakieś bezpieczniejsze
oświetlenie w łazience!

Głosuj na WC ( news:ddes2j$5t2$1@inews.gazeta.pl )
To tak niedawno było http://www.dzienmisia.pl/

9. Data: 2005-08-30 11:46:00

Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jak wpadnie do wody i ją porazi...?! Zamontuj może jakieś
bezpieczniejsze
> oświetlenie w łazience!

Taaak, umrze porażona stearyną :-)

10. Data: 2005-08-31 13:51:50

Od: Bronislaw Wolyniec <w...@S...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomek" <k...@o...pl> napisal(a):

Witam!

>Troche ale niewiele. Za to daja lepsze światło. Tomek

A czy halogeny nie wchodza na zakres UV i podrazniaja przez to oczy?

--
BW,
http://www.bwportal.pl

Zmywarka - zna ktos takie cudo Electroluxa ?
Jaki piekarnik
[SPAM] Szafy/Regaaly oddam za piwo
Wymiana grzejnika stalowego na alu
KOŁO w II gatunku