Czy infradzwieki moga zabijac ?

51. Data: 2001-12-14 10:46:48

Temat: Re: Czy infradzwieki moga miec szkodliwy wplyw na zdrowie ?
Od: <z...@w...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Raf256 wrote:
> Nie generujesz sinusoidy tylko sygnal dyskretny typu 0-1-0-1-0-1-...
> o czestotliwosci pojawienia sie pikow 10 Hz
> Kup sobie beben i zabebnij

Zglupiales za przeproszeniem ? Sygnaly dyskretne to sztuczki matematyczne, w
realnym zyciu nie sygnalow dyskretnych tylko wszystkie sa ciagle. Poza tym
proponuje poza dywagowaniem na temat czestotliwosci, pomyslec troche o
amplitudzie i propagacji fal w osrodku rzeczywistym.

KZ

52. Data: 2001-12-14 10:51:27

Od: <z...@w...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba  4Hz.   Wlasciwie  to  wystarczy  generator  pradu  zmiennego  o
> regulowanej   czestotliwosci  i  duze  kolumny.   Ustawiamy  na  jakas
> paskudna  wartosc,  wlaczamy, wychodzimy z domu i sasiedzi glupieja po
> jakims czasie :)
> Zartuje, nie dosc ze to byloby wredne, to jeszcze niebezpieczne.

Wykazujesz sie zerowym mysleniem. Produceni kolumn walcza o to zeby ich
glosniki przenosili jak najnizsze czestotliwosci i z trudem dochadza do 30 Hz,
a Ty podlaczysz generator i wygenerujesz kilka Hz ?

KZ

53. Data: 2001-12-14 10:55:27

Od: <z...@w...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I mozliwe ze wezel fali powstaje w miejscu siedzenia, czyli w okolicy
> miednicy, a cala gorna polowa ciala drga swobodnie jak oscylator.

Doucz sie czlowieku mechaniki na podstawowym poziomie, a szczegolnie o
tlumieniu. Nic w czlowieku nie drga bo ludzkie cialo jest tak zbudowane ze
tlumienie jest nadkrytyczne.

KZ

54. Data: 2001-12-14 12:16:00

Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org> szukaj wiadomości tego autora

Hello All!

13 Dec 01 00:34, Dariusz pisal do All:

D> Silny impuls trwajacy np. 10 ms, przerwa 90 ms i tak 9 razy w ciagu
D> sekundy
D> to da te 9 Hz.

Bzdura.
- latarka zapalana 5 razy na sekunde nie powoduje wytworzenia fali
elektromagnetycznej o długości 60 tys. km ale nadal pozostaje emiterem
fal o długości liczonej w angstroemach, tyle że liczba _zdarzeń_ (emisji) jest
okresowa i wynosi 5/sek. W ogóle _nie zachodzi_ emisja fal dłuższych!

W temacie infradźwiękow proponuje podszkolic sie w pojęciach takich jak
_oporność promieniowania źródła_ i zależności tej oporności od _rozmiarów_
źródła (jego stosunku do długości emitowanej fali).
Dla ułatwienia podpowiem, że piszczałki basowe w organach mają po kilkanaście
metrów długości, bowiem _minimalna praktyczna skutecznosc_ emisji dźwięku
osiagana jest przy porównywalnej długości fali.
Dalszym ułatwieniem zrozumienia podstaw tematu może być wiadomość, że sprawność
typowego głośnika to 3%, a w specjalnych wykonaniach około 8%, - powyższe
dane odnoszą się do fal o długości _mniejszej od średnicy głośnika_ !!!
- Fale dłuższe są drastycznie tłumione.
Wielki bęben ma moc akustyczną nie przekraczająca 8-10W, a poteżne organy
piszczałkowe grające "tutti" - 20-24W. Skrzypce solo to ułamek miliwata.

Wytwarzanie infradzwieków za pomocą generatora i głośnika dowolnego typu można
włozyć miedzy bajki. W najlepszym razie musiała by to być sciana ze sfazowanych
głośników, o rozmiarach porównywalnych z długością fali, do tego umieszczonych
na "ekranie" o rozmiarach kilkukrotnie wiekszych.
Długość fali o częstotliwości 5Hz = ~66 metrów.

Jak kogoś interesuje zastosowanie infradzwięków do celów militarnych, to niech
przegrzebie sobie stare roczniki "Problemów" (70.+) Był przedruk artykułu
opisującego japońskie eksperymenty, wraz z opisem maszynerii użytej do
generacji (stalowy tłok wielometrowej średnicy napędzany silnikiem elektrycznym
pozwalajacy uzyskac ok 140dB).

Znacznie wiekszym problemem zdrowotnym jest hałas w zakresie słyszalnym, ale
"podprogowym". Chodzi tu o częstotliwości w zakresie 16-150 Hz.
Nasze mieszkania, a także klatki schodowe, kanały wentylacyjne i kominy to
rezonatory i źródła fal stojących (wzbudzonych) dla TYCH częstotliwości co
wynika z rozmiarów typowych pomieszczeń.
Tzw. "krzywe izofoniczne" pokazują, że możemy żyć całymi latami w stałym
hałasie o natężeniu 60 dB i n.p. częstotliwości 20 Hz _wcale o tym nie wiedząc_.
Nasz słuch słabo reaguje na niskie częstotliwości, ciało jednak
odbiera i przenosi drgania.

BTW:
Hałasem zajmują sie:
Ispektorat Ochrony Środowiska (przy wojewodzie) - (tylko hałas "zewnetrzny")
San-Epid - tylko wewnatrz budynków
Liga do Walki z Hałasem

Pozdrawiam!
Mariusz -=maVox=-

55. Data: 2001-12-14 13:19:39

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

z...@w...home.pl wrote:

> Doucz sie czlowieku mechaniki na podstawowym poziomie, a szczegolnie o
> tlumieniu. Nic w czlowieku nie drga bo ludzkie cialo jest tak zbudowane ze
> tlumienie jest nadkrytyczne.

Mowisz o douczaniu sie.
Akurat douczalem sie z biomechaniki z internetu : sa tam wyklady z
biomechaniki kilku zagranicznych uniwersytetow i z tego co zrozumialem
to wlasna czestotliwosc rezonansowa ma reka, przedramie,
noga, kregoslup, czaszka.
Mowisz ze tlumienie jest nadkrytyczne.
Zechciej mi wyjasnic to pojecie dla czestotliwosci rezonensowej reki,
nogi, kregoslupa.
Albo wskaz linki do materialow z biomechaniki.

Jacek

56. Data: 2001-12-14 20:20:28

Temat: Re: Czy infradzwieki moga zabijac ?
Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

richi wrote:

> Przestancie pieprzyc. Jezeli sie nie znacie to nie piszcie.

Alez wlasnie czekamy na kogos , kto sie zna na infradzwiekach.
Zechciej napisac na ten temat.

Jacek

57. Data: 2001-12-14 21:17:47

Od: Andrzej Lewandowski <l...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 14 Dec 2001 21:20:28 +0100, Dariusz <d...@p...onet.pl>
wrote:

>Alez wlasnie czekamy na kogos , kto sie zna na infradzwiekach.
>Zechciej napisac na ten temat.
>
>Jacek

Takei rzeczy sa tajne.

A.L>

58. Data: 2001-12-15 10:46:56

Od: h...@p...onet.pl (Doida) szukaj wiadomości tego autora

>Alez wlasnie czekamy na kogos , kto sie zna na infradzwiekach.
>Zechciej napisac na ten temat.

usilowalem napisac do ciebie na priv, ale mi poczte odbilo.
napisz na jaki adres mam ci wyslac info.
--
#### _:"|___ _ _:"|___
##[..] | o | o | | o | o |

59. Data: 2001-12-15 14:28:34

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Doida wrote:

> usilowalem napisac do ciebie na priv, ale mi poczte odbilo.
> napisz na jaki adres mam ci wyslac info.

Konto bylo dobre, ale widocznie ktos zrobil mailbombing.
Zatem pisz odpowiedz na grupe.
Temat z pewnoscia interesuje wielu.

Jacek

60. Data: 2001-12-15 20:41:40

Od: "Yans Yansen" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz"
> nie znam sie,

Właśnie widzę.

> wiem ze jeden herz to jeden cykl na sekunde.
> To 9 Hz to 9 cyklow na sekunde.
> Ale to niekoniecznie musi byc sinusoida.
> Moze to byc wypelnienie w czasie, silny impuls = 1 , cisza = 0
> Silny impuls trwajacy np. 10 ms, przerwa 90 ms i tak 9 razy w ciagu
> sekundy
> to da te 9 Hz.

Poczytaj sobie jeden z wcześniejszych postów na ten temat i zastanów nad
zasadnością swoich słów. Może i masz rację, ale nie na temat.

> Teraz jak to moze dzialac w subwooferze.

Pokaż mi subwoofer, który wyda z siebie dźwięk o częstowliwości 9 Hz lub
niższej.

> bum-bum-bum-bum-bum-bum-bum-bum-bum

Yans Yansen

kupię