Czy jest coś takiego jak ODCZYN ELISA?!?!!?

1. Data: 2001-09-20 15:18:39

Temat: Czy jest coś takiego jak ODCZYN ELISA?!?!!?
Od: <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Okulista kazał mi się zgłosić do mojego lekarza pierwszego kontaktu
(za przeproszeniem) w celu wypisania mi kilku podstawowych badań oraz ODCZYNU
ELISA.Jest to podobno badanie w kierunku toksoplazmozy. Mój lekarz nie miał
pojęcia o co chodzi. Na oddziale analityki też nie bardzo. Powiedzieli mi o
innych badaniach w tym kierunku, ale nie wiedzieli czy to to samo. Chcę się
dowiedzieć czy coś takiego istnieje. Mój okulista to ordynator oddziału
okulistycznego w 130 tys. mieście i mówił, że u nich to robią, ale musiałbym
się "położyć" u nich na oddziale.

Pozdrawiam

PRZEMO

2. Data: 2001-09-20 16:03:20

Temat: Re: Czy jest coś takiego jak ODCZYN ELISA?!?!!?
Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <3...@n...onet.pl>, e...@w...pl
says...
> [...]
> okulistycznego w 130 tys. mieście i mówił, że u nich to robią, ale musiałbym

Z tego co pamietam to ELISA oczywiscie istnieje. Ale ten twoej lekrz sie
chyba nie popisala gdyz nie okreslil co chce bedac. ELISA to metoda a nie
konkretne badanie. Wiec dostales zlecenie typu "zrob zdjecie". Tylko
czego?
Moge sie mylic - pisze z glowy.

3. Data: 2001-09-21 00:18:30

Od: "Wojtek G." <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <e...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...onet.pl...
> [...]
| dowiedzieć czy coś takiego istnieje. Mój okulista to ordynator oddziału
| okulistycznego w 130 tys. mieście i mówił, że u nich to robią, ale

ELISA jest metoda analityczną opartą na reakcji immunoenzymatycznej.
Wykrywa np. przeciwciała przeciw toksoplazmozie, ale można tą
metodą oznaczac wiele innych rzeczy. Tak, że lekarz powinien
napisać, że zleca badanie na toksoplazmozę metodą ELISA.

Pozdrawiam
Wojtex

4. Data: 2001-09-22 20:15:29

Od: "iza" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek G." <w...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> metodą oznaczac wiele innych rzeczy. Tak, że lekarz powinien
> napisać, że zleca badanie na toksoplazmozę metodą ELISA.

w skrocie mowi sie test ELISA, lub odczyn wlasnie, wiec lekarz az tak
bardzo nie chybil.
moze trza bylo dodac, ze chodzi o toksoplazmoze, swoja droga dziwne, ze
analitycy sie zdziwili, matoly sa wszedzie

I.

5. Data: 2001-09-24 07:38:29

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 22 Sep 2001, iza wrote:

> w skrocie mowi sie test ELISA, lub odczyn wlasnie, wiec lekarz az tak
> bardzo nie chybil.

Enzymatic-Linked Immuno-Sorbent Assay (czy cos w tym stylu,
moglem pomylic) ale skrot oznacza dokladnie metoda polegajaca
na wiazaniu poprzez immunoglobuline ze znacznikiem, ktorym
jest enzym

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

6. Data: 2001-09-25 07:30:53

Od: The Zombie <z...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 22 Sep 2001 22:15:29 +0200, "iza" <z...@p...onet.pl>
wrote:

> w skrocie mowi sie test ELISA, lub odczyn wlasnie, wiec lekarz az tak
>bardzo nie chybil.

No nie, takiego uproszcenia nie można zrobić. Tak jak wspomniał Wojtek
G. to tak jakby lekarz ogólny powiedział: niech Pan sobie zrobi
(jakieś) zdjęcie RTG. Do wyboru do koloru albo czaszki albo kolana.
Na pewno powstało nieporozumienie. Lekarz podejrzewał toksoplazmozę i
zasugerował badanie metodą ELISA.

>swoja droga dziwne, ze
>analitycy sie zdziwili, matoly sa wszedzie

Ja też bym się zdziwił jakby przyszedł klient i powiedział: "Błagam
zróbcie mi ELISA". Zapewne zapytałbym czy Pan/Pani dobrze sie dzisiaj
czuje. Badanie metodą Enzyme Linked Immuno Sorbent Assay jest tak
elementarne, że wie o nim pani zmywająca naczynia laboratoryjne w
laboratorium. Problem jest tylko jeden: co chce się zbadać.

--
zombie

Piersi...
usuniecie znamion