Czy już i jak przykrywać winorośle?

1. Data: 2003-10-28 14:34:41

Temat: Czy już i jak przykrywać winorośle?
Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Takie jakieś brzydkie badyle się porobiły :-(
Przygiąć do ziemi i nakryć? Szkoda, że pod skosem nie sadziłem :-( Miałbym
łatwo przykrywać teraz.
Trzymają się jeszcze moich "palików". Poodrywać od nich, położyć, przykryć i
do wiosny?
A właśnie jeszcze jedno pytanie, bo sadziłem je wiosną (no latem wczesnym) i
czy w tym roku będą jakieś choć małe gronka?

Jacek
GG 2998829

2. Data: 2003-10-28 16:52:35

Temat: Odp: Czy już i jak przykrywać winorośle?
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agent 0700 <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bnlu5h$8mh$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
> A właśnie jeszcze jedno pytanie, bo sadziłem je wiosną (no latem wczesnym)
> czy w tym roku będą jakieś choć małe gronka?

W pierwszym roku po posadzeniu OBOWIĄZKOWO trzeba przyciąć łozę na 2-3
oczka. I zakryc to kopczykiem ziemi.
A czy będziesz miał w przyszłym roku owoce? Zależy od odmiany i jakości
sadzonki.
Niektore odmiany (np. Kristaly) owocują już w drugim roku, a niektore
(szczegolnie beznasienne) dopiero w czwartym lub piątym...
Pozdrawiam :-)
Janusz

3. Data: 2003-10-28 17:41:44

Temat: Re: Czy już i jak przykrywać winorośle?
Od: "Szymon K." <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A właśnie jeszcze jedno pytanie, bo sadziłem je wiosną (no latem wczesnym) i
> czy w tym roku będą jakieś choć małe gronka?

Powiem Ci jak ja zrobilem.
W sobote obsypalem winorosl (sadzona tez w tym roku) kopczykiem ziemi na
wysokosc jakis 30cm. Wiosna odgarne i przytne tak jak powiedzial GURU wyzej,
na 2-3 oczka.
Chyba nie popelnilem razacego zaniedbania?!?!?!?!?! ;-))

4. Data: 2003-10-28 20:22:16

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wyzej,
> na 2-3 oczka.

> Chyba nie popelnilem razacego zaniedbania?!?!?!?!?! ;-))

Popełniłeś !!!!!!!
Grupę ogrodową stworzyli tzw. Ojcowie założyciele
i łechtanie tylko jednej osoby jest wysoce naganne !

Pozdrawia boletus

5. Data: 2003-10-28 21:24:43

Od: "Szymon K." <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Popełniłeś !!!!!!!
> Grupę ogrodową stworzyli tzw. Ojcowie założyciele
> i łechtanie tylko jednej osoby jest wysoce naganne !

A moze ja im juz wience gratulacyjne i dziekczynne zlozylem....aaaaa...skad
wiesz..?

;-)))))

6. Data: 2003-10-28 21:35:54

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A moze ja im juz wience gratulacyjne i dziekczynne
zlozylem....aaaaa...skad
> wiesz..?
>
> ;-)))))

Wiem, żeś bracie tego nie uczynił.
Nikt z maluczkich nie wie co to za jedni:-)
Tak jak w mafii, zwykli żołnierze
nie znają swych mocodawców.

Pozdrawia boletus

7. Data: 2003-10-29 11:15:48

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W pierwszym roku po posadzeniu OBOWIĄZKOWO trzeba przyciąć łozę na 2-3
> oczka. I zakryc to kopczykiem ziemi.

Jezdem przerażony!!!
To mam to co mi tak rosło i cieszyło oczy poobcinać? Tyle czekałem, żeby
rosło, listki nowe wypuszczało i teraz powycinać?
Sadzonki z doniczek a nie suchych patyków. Chyba zapytam się jeszcze faceta
w ogrodniczym. Może on nie będzie tak brutalny.
Po co? Co to da?
Co będzie jak nie poobcinam?
Jacek

8. Data: 2003-10-29 11:39:35

Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

boletus <b...@o...pl> napisał(a):
> [...]

Boletusie, już to kiedyś wyjasnialiśmy, i proszę abys wiecej nikogo nie
wprowadzał w błąd.
Ojców było wielu ale Matka (to prawdziwy facet) tylko jedna.
:-)

> zlozylem....aaaaa...skad

> Wiem, żeś bracie tego nie uczynił.
> Nikt z maluczkich nie wie co to za jedni:-)
> Tak jak w mafii, zwykli żołnierze
> nie znają swych mocodawców.

Nikt nie wie? Czy też nie wie Nikt? (poza tobą oczywiście)
;-)))))))))))))))))))))))

Pozdrawiam Jerzy

9. Data: 2003-10-29 12:41:55

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agent 0700 <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bno6sk$k91$...@n...news.tpi.pl...
> Jezdem przerażony!!!
> To mam to co mi tak rosło i cieszyło oczy poobcinać? Tyle czekałem, żeby
> rosło, listki nowe wypuszczało i teraz powycinać?

Bez nadmiernego sentymentalizmu, proszę. :-))) Na 2-3 oczka i już!!!

> Sadzonki z doniczek a nie suchych patyków.

To nie ma znaczenia. Zawsze po pierwszym roku trzeba ostro ciąć! To
elementarna zasada agrotechniczna przy uprawie winorośli.

Chyba zapytam się jeszcze faceta > w ogrodniczym. Może on nie będzie tak
brutalny.

Myślisz, że tam znajdziesz takiego, który cokolwiek się na tym zna???

> Po co? Co to da?

Chodzi o to by w przyszłym roku wybiły Ci tylko 2 grube łozy, z ktorych
uformujesz pień. Jeżeli będzie ich więcej /wybiją ze wszystkich
pozostawionych oczek/ to bedą chudziutkie (jeszcze słaby system korzeniowy)
i.... wtedy znowu trzeba będzie najgrubszą obciąć na 2-3 oczka, a resztę
usunąć całkiem. Żeby uzyskać 2 grube łozy, z których... itd.

> Co będzie jak nie poobcinam?
jak wyżej..
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Kiedys też było mi żal i... straciłem czas.
PS
Jak dobrze pójdzie, to ( zaleznie od odmiany) na tych grubych latoroślach w
przyszłym roku możesz już mieć pierwsze owoce. :-))
J.

10. Data: 2003-10-29 13:57:10

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agent 0700" <k...@w...pl> wrote in message

> Chyba się przerzucę na poziomki. Całe lato były, nawet z tegorocznych
> sadzonek, (jeszcze kwitną, ale już za zimno) a winorośl jednak dla
> cierpliwych jest.

No, wreszcie właściwe rozumowanie!

Winorośl nie tylko jest dla cierpliwych, ale jeszcze dla rozumiejących i
potrafiących wdrażać zasady cięcia:-)

Pozdrawiam, Basia.

czy, kiedy i czym przykryc clematisa ???
Tuje na zywoplot
Keramzyt
fistaszkowe łupiny
Przechowywanie bulw dali