Czy klimatyzacja / jej zagrzybienie mogą mieć wpływ na wątrobę ?

1. Data: 2008-10-15 21:34:11

Temat: Czy klimatyzacja / jej zagrzybienie mogą mieć wpływ na wątrobę ?
Od: " Matrix" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie.
Czy znany jest wpływ grzyba z klimatyzacji na wątrobę ?

2. Data: 2008-10-18 07:41:51

Od: "ag-su " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem czy ma wpływ na wątrobę, ale mnie zdarzyło się zatruć od takiej
klimatyzacji w busie. Akurat jechałam na ważny egzamin i firma wynajęłam nam
busa. Siedziałam obok wylotu klimatyzacji. Powietrze miało dziwny zapach.
Zanim dojechałam (ok. 300 km) myślałam, że ducha wyzionę, nie mówiąc o
samopoczuciu. Egzaminu nie zdałam. Do domu wrócił w stanie ledwie żywym.

3. Data: 2008-10-18 16:07:03

Od: s...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

On 18 Paź, 09:41, "ag-su " <a...@g...pl> wrote:
> [...]
> Zanim dojechałam (ok. 300 km) myślałam, że ducha wyzionę, nie mówiąc o
> samopoczuciu. Egzaminu nie zdałam. Do domu wrócił w stanie ledwie żywym.

Moim zdaniem na wątrobę nie, prędzej na drogi oddechowe.
Ja też w swoim samochodzie zamiast najpierw zrobić przegląd to się
jeździło,
później jak się zrobiło diagnostykę to klima nie nabita i nie
odgrzybiona.
I teraz prawdopodobnie od tego się organizm babra z jakimiś
choróbskami, z którymi nawet pulmonolog
nie jest sobie za bardzo poradzić czyt. (jednoznacznie zdefiniować).

pozdro

4. Data: 2008-10-18 17:10:57

Od: "Jaroslaw Kazimierz Grzyb" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

" Matrix" <m...@N...gazeta.pl> wrote in message
> Jak w temacie.
> Czy znany jest wpływ grzyba z klimatyzacji na wątrobę ?

> http://www.gazeta.pl/usenet/

Rozsyłanie grzyba - grzybica płuc - spadek wydolności oddechowej -
zwiększenie ciśnienia - ciśnienie roźnie także w tętnicy wątrobowej -
możliwe choroby wątroby a już na pewno jej większe "zmęczenie"

Pozatym istnieje możliwość jej przeziębienia przy złym stosowaniu. Przykład
podany wyżej rozwijałby się myślę conajmniej 2-3 lata ale akurat w jego
wypadku o wątrobę aż tak bardzo bym się nie martwił ;P

--
Jaroslaw Kazimierz Grzyb
http://user-maat-re.blogspot.com

5. Data: 2008-10-19 10:41:28

Od: kynast <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Paź, 19:10, "Jaroslaw Kazimierz Grzyb" <g...@g...com>
wrote:
> [...]
> podany wyżej rozwijałby się myślę conajmniej 2-3 lata ale akurat w jego
> wypadku o wątrobę aż tak bardzo bym się nie martwił ;P

Jarosławie, to nie w ten sposób; T wątrobowa poprzez swoje
odgałęzienia doprowadza utlenowaną krew do wątroby, odźwiernika,
części dwunastnicy oraz części trzustki.
Przy niewydolności oddechowej [ ale to długi proces} zwiększa się
ciśnienie płucne , a to cos zupełnie innego.
poza tym nie ma czegoś takiego, jak przeziębienie t wątrobowej.
W klimatyzacji dość często "siedzą " bakterie - sławna Legionella;
chyba nawet częściej niż grzyb.
pa st

6. Data: 2008-10-20 19:41:29

Od: s...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

On 19 Paź, 12:41, kynast <s...@g...com> wrote:

> [...]
> chyba nawet częściej niż grzyb.

W klimatyzacji dość często "siedzą " bakterie - sławna Legionella;

No rzeczywiście podobno jest, natomiast gorzej jak nie wiadomo co
człowieka zaatakowało. W moim przypadku objawy nie dają się konkretnie
zamknąć do jednej choroby gdyż zawsze czegoś brakuje. Dokucza
zwłaszcza dziwnie zatkany nos, przez który powietrze tak jakby dyszy,
lekka duszność i dyskomfort przy oddychaniu. Poza tym czasami suchy
kaszel. Po lekach wziewnych druga spirometria ogólnie na nieco ponad
90%, ale ten dziwny dyskomfort pozostaje nadal...

Picie alkoholu - jakie możliwe powikłania
degeneracja siatkówki a lot samolotem
badania
drożdże i grzybica
stozek rotatorow