Czy ktoś "zaoszczędził" przed zmianą VAT?

1. Data: 2004-05-27 09:38:44

Temat: Czy ktoś "zaoszczędził" przed zmianą VAT?
Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wkurzyłem się na Praktikera jak nie wiem. Przed zmianą VAT wybrałem się
na zakupy, żeby kupić parę rzeczy, które miały zdrożeć ze względu na
wzrost VAT. Nie kupowałem na spory zapas, bo remont podłóg mam zamiar
robić w wakacje, więc w sumie to kupiłem tylko dwa miesiące wcześniej.

Płytki podłogowe Cersanit Diego z VATem 7% kosztowały 50zł/m^2, a teraz
z VATem 22% kosztują 33zł/m^2.
Kupiłem tylko półtora metra, bo płytkim będą na maleńkim fragmencie
podłogi koło drzwi wejściowych, ale fakt jest faktem. Aż boję się tam
teraz pojechać i zobaczyć, ile kosztują teraz panele, bo tych to kupiłem
już więcej :)

1. Data: 2004-05-27 17:46:39

Temat: Re: Czy ktoś "zaoszczędził" przed zmianą VAT?
Od: "PaPi" <p...@g...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Płytki podłogowe Cersanit Diego z VATem 7% kosztowały 50zł/m^2, a teraz
> z VATem 22% kosztują 33zł/m^2.

Cukier tez kupowales ? :-) Wiekszosc hurtowych dostawcow materialow
budowlanych podnioslo ceny w styczniu/lutym o wiecej niz wykaloby ze zmiany
VATu. Prawdziwe obnizki zaczna sie we wrzesniu/pazdzierniku.

Pozdrawiam

PaPi

1. Data: 2004-05-27 21:36:03

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 27 May 2004 19:46:39 +0200 I had a dream that PaPi <p...@g...home.pl>
wrote:
> Cukier tez kupowales ? :-) Wiekszosc hurtowych dostawcow materialow
> budowlanych podnioslo ceny w styczniu/lutym o wiecej niz wykaloby ze zmiany
> VATu. Prawdziwe obnizki zaczna sie we wrzesniu/pazdzierniku.

Cukru nie kupiłem. A zakupy zrobiłem właśnie, bo widziałem, że od marca
gdzieś ceny się nie zmieniały i myślałem, że to normalne ceny już i że
po 1 V ze względu na wzrost VAT będzie drożej.
A w tym chorym kraju wszystko jest na odwrót - VAT rośnie, a cena towaru
brutto spada ;-)

1. Data: 2004-05-27 22:53:20

Temat: Re: Czy ktoś
Od: "Filip " <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Porownalem ceny majowe i okazalo sie, ze faktycznie zaoszczedzilem jakies
100zl na kuchni gazowo-elektrycznej i okolo 200zl na oknach pcv.

1. Data: 2004-05-28 10:49:26

Od: "Anula" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Najlepiej wypnij sie teraz na Praktikera i zwroc im ten towar, a potem kup u
nich po nowej cenie. Do miesiaca chyba mozna zwracac jak nie odtworzony.

Anula

1. Data: 2004-05-28 11:00:41

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 28 May 2004 12:49:26 +0200 I had a dream that Anula
<k...@p...onet.pl> wrote:
> Najlepiej wypnij sie teraz na Praktikera i zwroc im ten towar, a potem kup u
> nich po nowej cenie. Do miesiaca chyba mozna zwracac jak nie odtworzony.

Ciężko to by było zrobić, bo ja płytki potrzebowałem na mały kawałek i
kupiłem jedno opakowanie płytek plus cztery sztuki. Trudno jest otworzyć
cztery płytki leżące luźno :)

A poza tym wiesz - z płytkami to mi się nie spieszyło, kupiłem trochę
przypadkiem, bo akurat z okazji większych zakupów miałem darmowy
transport. Jak teraz mam zaoszczędzić grosze, a sam załatwiać transport
starych płytek do sklepu, a nowych z, to byłaby to żadna oszczędność :)

1. Data: 2004-05-28 11:38:27

Od: Daniel Karasek <_...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Był 27 maj (czwartek) gdy o godzinie 11:38 *Grzegorz Janoszka* napisał(a) :

> [...]
> wzrost VAT. Nie kupowałem na spory zapas, bo remont podłóg mam zamiar
> robić w wakacje, więc w sumie to kupiłem tylko dwa miesiące wcześniej.

wiesz "live is live" jak nie chciałeś to nie musiałeś kupować.
kupiłeś czyli zgodziłeś się na ich cenę
możesz być zły tylko na siebie ;)

ja sprzedaję telefony komórkowe i jak kupowałem sobie 6510 to cena 242zł
wydawała mi się "dobra". Kilka dni po moim zakupie cena spadła do
59zł...życie ;)

tak to jest i trzeba się z tym pogodzić

--

pozdrawia Daniel (śląsk)
Horyzont (203m2) http://tinyurl.com/2qc9c

1. Data: 2004-05-29 14:30:23

Od: "owrank" <owrank@usunto_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A w tym chorym kraju wszystko jest na odwrót - VAT rośnie, a cena towaru
> brutto spada ;-)

dlaczego chorym ? po prostu konsumenci reaguja podobnie na całym świecie...
i niestety 'podobnie naiwnie'
a więc to raczej nie kraj jest chory ;) tylko konsument okazał się być .....
;) (sam sobie dodaj)

1. Data: 2004-05-29 21:18:52

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 29 May 2004 16:30:23 +0200 I had a dream that owrank
<owrank@usunto_gazeta.pl> wrote:
> [...]
> i niestety 'podobnie naiwnie'
> a więc to raczej nie kraj jest chory ;) tylko konsument okazał się być .....

Oszczędny :)
Bo panele poszły tak w górę, że na nich zaoszczędziłem ponad 20 razy
tyle, co straciłem na płytkach ;-)

1. Data: 2004-05-31 06:35:43

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
<G...@S...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
edu.pl...

> kupiłem jedno opakowanie płytek plus cztery sztuki.

To zdanie mnie zaciekawiło bo w Praktikerze wisiał zawsze duży napis, ze
sprzedają tylko całe opakowania płytek. Czyżby coś się w tej kwestii
zmieniło? Chyba, ze pod koniec kwietnia sprzedawali wszystko jak leci.

Kasia

Pralka AMICA?
Styropian - docieplenie
Dom na Thassos