Czy ktos zna przepis?

1. Data: 2003-03-03 19:46:14

Temat: Czy ktos zna przepis?
Od: "Maggie" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc.

Czy ktos zna moze przepis na kurczaka z 40 zabkami czosnku???
Kiedys cos takiego mialam, ale ksiazke zabral mi (teraz juz byly)
narzeczony, no i wtedy niecierpialam czosnku. A teraz lubie.
Gregor jak to czytasz to podrzuc ten przepis!

Pozdrowka
Maggie

1. Data: 2003-03-03 20:02:09

Temat: Cielecina z czosnkiem
Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maggie wystukała w wiadomości
<4...@j...j
asien.net>:

> [...]
> narzeczony, no i wtedy niecierpialam czosnku. A teraz lubie.
> Gregor jak to czytasz to podrzuc ten przepis!

Na kurczaka nie mam. Ale może cielęcinowy się przyda na przyszłość?

Cielęcina duszona z czosnkiem (przepis z kalendarza ściennego)

75 dkg cielęciny bez kości</skladnik>
2 łyżki oliwy
10 ząbków czosnku
200 ml białego wytrawnego wina (może być różowe)
1 łyżka koncentratu pomidorowego
miąższ czerstwej bułki (rzdko mam dodaję bułkę tartą)
sól, pieprz do smaku

Mięso kroimy w dużą kostkę i w głębokim rondlu obsmażamy na oliwie.
Bułkę mielimy, czosnek drobno siekamy lub rozcieramy z solą.
Koncentrat pomidorowy, czosnek, bułkę i wino dodajemy do rondla
z mięsem. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem, dusimy pod przykryciem
na małym ogniu ok. godziny (w razie potrzeby uzupełnić sos wodą lub
winem). Podajemy z ryżem lub kluskami kładzionymi.

Smacznego.

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

1. Data: 2003-03-03 20:17:47

Temat: Re: Czy ktos zna przepis?
Od: "anchmu" <a...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maggie" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
03.jasien.net...
> [...]
> narzeczony, no i wtedy niecierpialam czosnku. A teraz lubie.
> Gregor jak to czytasz to podrzuc ten przepis!

Cze
Chyba Ci "chodzi" o to
http://www.kuchnia.3miasto.pl/3111.htm
Zdrowka
Andrzej

1. Data: 2003-03-03 20:44:40

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "anchmu" <a...@p...com.pl> napisał w wiadomości

> Chyba Ci "chodzi" o to
> http://www.kuchnia.3miasto.pl/3111.htm

Buu.. stronka mi sie nie otwiera ... czy tylko mnie? Jesli tak bardzo
prosilabym o podeslanie mi tego przepisu ... bede wdzieczna (dzwieczna tez
:)) )

Marta

1. Data: 2003-03-03 21:02:25

Od: "Deidre" <o...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

mi sie otwiera
skopiuje go wiec tutaj tak jak tam stoi napisane :-)

Kurczak z czterdziestoma zębami
Jest to potrawa intensywna, w smaku i zapachu, troche ostra, bardzo pyszna.
Bierze sie wiekszego kurczaka, nacina sie male otworki nozem i nadziewa
zabkami czosnku przekrojonymi wzdluz na 3-4 czesci. Powinno sie zuzyc 40
zabkow na calego kurczaka. Nastepnie nalezy calego kurczaka nasmarowac dobra
oliwa, posypac sola i pieprzem na zewnatrz i w srodku, i umiescic w malej
brytfance. Zalac woda do 1/3 glebokosci, przykryc i piec 2 godziny w srednim
piekarniku. Odwrocic piersia na dol po godzinie. Sprawdzac poziom wody od
czasu do czasu. Czosnek podczas pieczenia traci ten surowy zapach i staje
sie wrecz slodkawy. Najlepiej podawac z sosem wlasnym i ziemniakami puree.
From: m...@a...com (MagdalenaB)

Moja mama kiedys czesto piekla kurczaka w misce. Na siedzaco. Calego
kurczaka (zabitego i oprawionego) nabijala otworkiem po wypartroszeniu na
sloik z woda. Calosc do miski (dosc sporej) z woda i razem wszystko do
piekarnika. Kurczak wtedy jest bardziej soczysty. Nie jest wyschniety.
Jedyna wada to piekarnik, ktory jest caly opryskany tluszczem . Trzeba go
wiec porzadnie myc :-(Ale kurczk mniam. :-))

Niedawno widzialem w telewizji (seria "Dania do podania") inna wersje tych
40 zabkow... . Otoz kurczaka _nadziewa_ sie tymi (czterdziestoma !) zabkami
czosnku, ale nie przekrojonymi tylko calymi. Potem j.w., albo inaczej (jak
kto lubi).

koniec cytatu :-)
--
Deidre

1. Data: 2003-03-03 21:05:42

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Deidre" <o...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> Bierze sie wiekszego kurczaka, nacina sie male otworki nozem i nadziewa
> zabkami czosnku przekrojonymi wzdluz na 3-4 czesci. Powinno sie zuzyc 40

Dziekuje bardzo :))

Kurczak z 40 zabkami w samym srodku .. hmmm chyba trzeba zjesc podczas
jakiegos dlugiego weekendu ;)))
Raz w Czechach zjadlam mala bulionowke zupy czosnkowej o 11 gdzies to
bylo.. o 17 moj luby witajac sie ze mna.. i bedac w odleglosci ok metra
przywital mnie milo - czosnek zarlas ;))))) a w tej zupie tyle czosnku na
pewno nie bylo ;))))

Marta

1. Data: 2003-03-03 21:12:53

Od: "Agata Mryczko" <a...@g...univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Deidre" <o...@p...fm> napisał w wiadomości
> pyszna.

pyszna na pewno tesz mam ochote ja zrobic a poniewaz czosnek bardzo lubie i
kurczaka tesz, a ponadto duzo slyszalam o tej potrawie wiec chyba zaryzykuje
i ja wykonam:)

bo czosnek trzeba jesc we dwoje ;))

pozdrawiam
agatek

1. Data: 2003-03-03 21:17:21

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata Mryczko" <a...@g...univ.gda.pl> napisał w wiadomości

> bo czosnek trzeba jesc we dwoje ;))

Hihi wtedy wystarczylo ze ja zladlam... a potem juz bylo i tak czuc od nas
obojga ;))))
Ja bardzo lubie wszystko co czosnkowe tzn prawie wszytsko, nie lubie mleka
z czosnkiem i miodem, ktorym raczyla mnie babcia ;)
Na szczescie rodzinka tez za potrawami z posmakiem czosnku przepada :)

Marta

1. Data: 2003-03-03 21:25:28

Temat: Re:poledwica z czosnkiem
Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

poledwice wolowa pokroic w "plastry", rozbic je
cebule 2 duze pokroic w piorka, lub polplastry

poledwice usmazyc z obu stron (wg przepisu powinna byc lekko krwista, ale to
jaka bedzie zalezy juz od gustu)
posolic na koniec i popieprzyc
odlozyc ja z paletni, i na ten tluszcz wrzucic cebule i podsmazyc ja lekko

3 lyzki masla wymieszac z 3-4 zabkami czosnku (akurat tu, za duzo go byc nie
moze)

Poledwice ulozyc na talezu, rozsmarowac na niej maslo czosnkowe i oblozyc
cebula

Smakuje zarowno z ziemniakami jak i chlebem/bulka i wszelkiego rodzaju
surowkami, a takze np z ogorkami kiszonymi :)

np z taka szybka bardzo salatka:

Do ogorkow kiszonych pokrojonych w plastry, dodaje pokrojona w srobna koste
cebule, dodaje lyzeczke musztardy - najlepsza sarepska (jak bylam mala
myslalam ze to musztarda saperska, nie potrafili mi przetlumaczyc ze jest
inaczej) i do tego 2 lyzki oleju (moze byc oliwa z oliwek, ale to juz jak
kto lubi). Wszytsko wymieszac. Mozna jesc od razu lub odczekac az "przeje
sie" wszytsko razem - ok 10-15 minut

Marta

1. Data: 2003-03-04 10:58:05

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Maggie:
> [...]
> narzeczony, no i wtedy niecierpialam czosnku. A teraz lubie.
> Gregor jak to czytasz to podrzuc ten przepis!

kiedyś podawałem (chyba jakieś 2 lata temu). Poszukaj googlem czosnek z
kurczakiem. Były tam 4 czosnki, 4 nogi kurczacze i seler odrostowy.
Świetna rzecz. Jak nie znajdziesz, to poszukam, tylko chwilowo nie mam
czasu.

Waldek

gicz cielęca
Porazka taka, ze az strach...